تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

هوای تهران در تیرماه «۲۹ روز» نامطلوب بود!

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر اینکه صدای بلند زنگ خطر افزایش ذرات معلق ناشی از پدیده‌های خشکسالی و خشکی زمین که به عنوان پدیده‌های تغییرات اقلیمی شناخته می‌شوند، به صدا در آمده است، گفت: هوای تهران در تیرماه ۲۹ روز «نامطلوب» بود.

کد خبر: ۱۳۴۰۶۸
۱۱:۳۵ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱

هوای تهران در تیرماه ۲۹ روز «نامطلوب» بود!

دیدارنیوز: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: نخستین ماه فصل تابستان در شرایطی به پایان رسید که طی این ماه به لحاظ کیفیت، هوا ۲۹ روز در شرایط فراتر از حد مجاز قرار گرفت.

سید محمدمهدی میرزائی قمی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: در تیرماه سال جاری، آلاینده ذرات معلق کوچکتر از دو و نیم میکرون در ۲۰ روز، آلاینده ذرات معلق کوچکتر از ده میکرون در ۷ روز و آلاینده ازن در ۱۶ روز، فراتر از حد مجاز بودند البته در برخی روزها، بیش از یک آلاینده به صورت همزمان باعث قراگیری وضعیت هوا در شرایط نامطلوب شدند.

وی با اشاره به اینکه در تیرماه سال قبل، در مجموع ۱۴ روز شرایط نامطلوب برای شهر تهران اتفاق افتاد که طی آن آلاینده ذرات معلق کوچکتر از دو و نیم میکرون در ۸ روز، آلاینده ذرات معلق کوچکتر از ده میکرون در ۳ روز و آلاینده ازن در ۱۰ روز در شرایط فراتر از حد استاندارد قرار داشتند، اظهار کرد:

علاوه بر تعداد بسیار بالای روز‌های نامطلوب در تیرماه امسال، اتفاق مهم، وجود ۲۰ روز پیاپی هوای فراتر از حد مجاز از دوم تا بیست و یکم این ماه است که در سال‌های اخیر، این تعداد روز آلوده پیاپی کم سابقه بوده است.

میرزائی قمی با بیان اینکه افزایش قابل توجه میزان شاخص کیفیت هوا نیز در این ماه حائز اهمیت است چرا که در شرایطی، بیشینه شاخص به لحاظ آلاینده ذرات معلق کوچکتر از ۱۰ میکرون در روز ۱۳ تیرماه به عدد ۲۶۱ رسید و پایتخت، شرایط بسیار ناسالم را تجربه کرد، تصریح کرد: کاهش قابل توجه تعداد روز‌های مطلوب به لحاظ کیفیت هوا در کنار افزایش خطر ابتلا به ویروس کرونا، توجه بیشتری را در ارتباط با بهداشت فردی و اجتماعی می‌طلبد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر اینکه صدای بلند زنگ خطر افزایش ذرات معلق ناشی از پدیده‌های خشکسالی و خشکی زمین که به عنوان پدیده‌های تغییرات اقلیمی شناخته می‌شوند، به صدا در آمده است، خاطرنشان کرد: کاهش خطرات ریزگردها، نیازمند کنترل منابع آلودگی از طریق انجام اقدامات خارجی در قالب دیپلماسی محیط زیست و اقدامات داخلی در قالب برنامه ریزی‌های علمی و اجرایی و اقدامات دقیق بازدارنده و کنترلی است.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی