تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
چرا باید کریم باقری در تیم ملی باشد؟

پایان‌بندی یک کودتا

کریم باقری پس از یک دوره رفت و برگشت قرار است مجددا به کادر فنی تیم ملی اضافه شود، آن هم در شرایطی که این بار حضور او بسیار مهم‌تر از قبل جلوه می‌کند.

کد خبر: ۱۳۳۹۵۳
۱۲:۵۴ - ۲۹ تير ۱۴۰۱

کریم باقری تیم ملی

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: هواداران فوتبال در سال‌های اخیر بدون شک نوع برخورد و مدیریت کریم باقری را در اطراف تیم پرسپولیس و تیم ملی دیده‌اند و خوب می‌دانند که حضور او در کنار بازیکنان فعلی چقدر موثر است. به نظر می آید در فوتبال این روزهای ما که معمولا بازار هشتگ «نه به مربی ایرانی» در بین هواداران داغ هست، ولی باز به یک مربی سنتی و بومی نیاز داریم که در مواقع لزوم و حساس، با فریاد زدن یا حتی برخورد فیزیکی از نوع پدرانه برخی از بازیکن‌ها را به خودشان بیاورد. درست است که کریم باقری تا به حال به صورت جدی از لحاظ فنی محک نخورده و در این مورد ادعایی هم نداشته ولی سر اینکه در کنار کادر پرسپولیس بماند و یا در تیم ملی حضور داشته باشد، دعوا است.

در واقع کریم باقری از نظر ابهت شخصی و حضور پرسابقه در تیم ملی، باشگاه پرسپولیس و باشگاه‌های خارجی در وضعیتی است که هیچ بازیکن ملی نمی‌تواند در برابر او عرض اندام کند یا او را کوچک‌تر از خود بداند. باقری نقش همان مبصر یا کاپیتانی را ایفا می کند که به عنوان بزرگتر در زمین صحبت می کند و هیچ کس حق ابراز وجود و بالای حرف او حرف زدن را ندارد. اما اگر درست نگاه کنیم هر تیمی حتی اگر بزرگترین بازیکن‌ها را در خودش جای داده باشد نیاز به کسی دارد که بقیه از او حساب ببرند و در وارد محدوده کادر فنی نشوند. دستکم در مورد ماجراهای روزهای اخیر در مورد سرمربی تیم ملی فقدان کریم باقری احساس شد آنجایی که گفته شد طارمی و جهانبخش به عنوان باتجربه‌های تیم سرخود می‌خواستند مربی تیم ملی را عوض کنند چون تصور می‌کردند کسی با آنها برخورد نخواهد کرد!

حالا و در فاصله کمی که تا جام جهانی باقی مانده به نظر می‌آید حضور کریم باقری در کنار کادر فنی تیم ملی می‌تواند خیلی زودتر از انتظار اوضاع را آرام کند و آرامش را به تیم برگرداند. حمید استیلی سرپرست تیم ملی نیز به طور ضمنی به این موضوع اشاره کرده که دراگان اسکوچیچ خواستار همکاری مجدد کریم باقری با تیم ملی شده تا شاید کمبودهایی که از نظر احاطه بر بازیکنان و نظم و انضباط اردویی احساس می‌شود مرتفع شود.

در شرایطی که فدراسیون رئیس ندارد و ظاهرا تعدادی از بازیکنان نیز سرمربی را قبول ندارند، حضور یک فرد قدرتمند در اندازه‌های کریم باقری که خودش فوتبالیست قهاری بوده و زبان فوتبالیستها را می‌فهمد و کلاه سرش نمی‌رود، تنها کاری است که برای این تیم که با یکی از بهترین تیم‌های دنیا یعنی انگلیس بازی دارد، باید انجام داد.

او مدتها در کنار اسکوچیچ و تیم ملی حضور داشته و به یک زبان مشترک با آنها رسیده است. البته در مقطعی گفته شد به دلیل دو شغله بودن و حضور همزمان در تیم پرسپولیس، نباید آقا کریم در تیم ملی باشد اما دستکم برای یک هدف بزرگ به نام جام جهانی می‌توان با این موضوع کنار آمد چرا که قطعا تداخلی در اردوهای تیم ملی و باششگاه پرسپولیس نخواهد بود و با توجه به اتوریته و کاریزمای کریم باقری، احتمال درست شدن حاشیه‌های جدید یا خط خوردن برخی از بازیکنان که شاید فراتر از وظایف خود رفتار می‌کنند نیز کاهش می‎یابد.

آرام کردن تیم ملی و سیلی زدن به حاشیه‌های مخرب و خانمان‌برانداز فقط از یک شخصیت ویژه مثل کریم باقری بر می‌آید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی