تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

هزینه مهمانی ۱۰ کیلومتری از جیب مردم/ امانی: مردم «ناراضی»‌ هستند و به مسئولان حمله می‌کنند!

ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه مردم ناراضی هستند و با مشاهده مسئولان، به آن‌ها حمله می‌کنند تا خواسته خود را مطرح کنند، اظهار داشت: این موضوع در دولت اعلام شد که ۱۰ درصد حقوق کارکنان دولتی افزایش پیدا کند، اما از ۱۲ هزار نفر نیروی شهرداری تهران، ۲ هزار نفر حتی یک ریال افزایش حقوق نداشته اند.

کد خبر: ۱۳۳۹۳۳
۰۸:۴۱ - ۲۹ تير ۱۴۰۱

هزینه مهمانی ۱۰ کیلومتری از جیب مردم/ امانی: مردم «ناراضی»‌ هستند و به مسئولان حمله می‌کنند!

دیدارنیوز: عضو شورای اسلامی شهر تهران با تشکر از برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری، گفت: این آیین با حداقل هزینه مدیریت شهری و بیشتر با هزینه مردمی برگزار شد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه هفتاد و نهمین جلسه خود را با نطق پیش از دستور سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران آغاز کردند.

آقامیری نطق خود را به خطبه غدیر اختصاص داد و اظهارداشت: تعجب از این است که چرا اولین کسانی که با امام علی علیه السلام بیعت کردند، اولین کسانی هم بودند که بیعت خود را شکستند و بدتر از آن‌ها کسانی هستند که دنبال رو این پیمان شکنی هستند.

میهمانی ۱۰ کیلومتری با ظرفیت مردمی اجرا شد

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مهمانی ۱۰ کیلومتری دوشنبه تهران، گفت: این مهمانی با استفاده از ظرفیت مردمی و با الهام از آیین پیاده روی اربعین و چراغانی نیمه شعبان اجرا شد.

وی با بیان اینکه با پرسشی که از بخش‌های مختلف شهرداری انجام دادم، ۹۰ درصد ظرفیت مردمی در این مهمانی به کار گرفته شد، گفت: باید دوستان تامل، آسیب‌شناسی و تجربه نگاری کنند تا نقاط ضعف رفع شود.

نادعلی ادامه داد: این رویداد با حداقل هزینه از سوی مدیریت شهری و با هزینه مردمی انجام شد.

وی از معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و همچنین دستگاه‌هایی از جمله راهور تشکر کرد و اظهارداشت: به نظر می‌رسد این نهاد‌ها نیز باید تجربه نگاری و رفع عیب کنند.

هشدار عضو شورا به خرید طرح‌های مشارکتی شهرداری و پیمانکاران

مهدی اقراریان دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان تذکری به همایش‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سازمان سرمایه گذاری شهرداری با چالش‌های حقوقی مواجه است.

وی افزود: از جمله این چالش ها، چالش‌هایی است که طرح‌های مشارکتی که در ادوار گذشته بین شهرداری با پیمانکار منعقد شده، بخشی از طرح به شهروندان واگذار شده است.

اقراریان تاکید کرد: شاهد هستیم به دلیل تخلف قانونی و یا شاید به دلیل کم توجهی شهروندان که بخشی از این طرح‌ها را خریداری کردند، حقوق آنان ضایع شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت؛ در طرح‌های مشارکتی باید صلاحیت سنجی مورد توجه قرار گیرد چرا که برخی پیمانکاران با قیمت پایین طرح را برنده شده و در مرحله گودبرداری سهم خود و حتی بخشی از سهم شهرداری را به اشخاص غیر فروخته اند.

وی با بیان اینکه اکنون شهرداری مانده و طرح‌های که پیش از انجام، فروخته شده است، اظهارداشت: به نوعی کلاهبرداری و فروش مال غیر انجام شده است.

وی به شهروندان در این خصوص هشدار داد و گفت: بخشی از این طرح‌های مشارکتی توسط شهروندان از سایر استان‌ها خریداری شده است و حتی برخی از پیمانکاران که فروختند، از کشور نیز خارج شده‌اند.

اقراریان بر صلاحیت سنجی و شفافیت اطلاع رسانی در این حوزه تاکید کرد و به شهروندان گفت: اینگونه خرید‌ها موجب می‌شود تا حقوقشان ضایع شود و در دادگاه‌ها نتوانند حق خود را ایفاد کنند.

تقویت مترو و اتوبوس با کمک بخش خصوصی

علی اصغر قائمی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری گفت: نیاز داریم تقویت ناوگان اتوبوسرانی و مترو با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی انجام شود.

وی با بیان اینکه برخی از فرصت‌های سرمایه گذاری که در گذشته مشارکت کننده داشته به طور مجدد در این همایش معرفی شده است، گفت: به اعتقاد من اقدام، اقدام خوبی نبوده است.

قائمی ادامه داد: مطالعات فنی و اقتصادی که امضای معتبری داشته باشد، در برخی فرصت‌های سرمایه گذاری قابل مشاهده نبود که تقاضا می‌کنیم بر اساس اسناد با امضای معتبر معرفی شود تا سرمایه گذاران با خیال راحت وارد سرمایه گذاری شوند.

وی ادامه‌داد: در مجموع برگزاری این رویداد، اقدام مثبتی بود که امیدواریم تداوم داشته باشد.

نتایج همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری به شورا ارائه شود

حبیب کاشانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برگزاری میهمانی ۱۰ کیلومتری اتفاق خوبی بود، گفت: تمام بخش‌ها آورده خود را در برنامه روز گذشته در جهت باور‌ها و اعتقادات خود به میدان آوردند.

وی افزود: این رویداد تنها به خیابان ولیعصر منحصر نشد بلکه در دیگر مناطق و بوستان‌ها نیز شاهد برگزاری مراسمات بودیم.

کاشانی گفت: مردم سایر استان‌ها نیز در این مراسم حضور داشتند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران هم‌چنین در ادامه تذکر خود، خواستار ارائه گزارشی از سوی شهردار در خصوص نتایج همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری شد.

وی تأکید کرد: مردم باید بدانند چه سودی از این همایش در بخش‌های مختلف از سوی سرمایه گذاری در شهر ایجاد خواهد شد.

ضرورت پیگیری افزایش حقوق کارکنان رسمی شهرداری در هیئت دولت

ناصر امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه مردم ناراضی هستند و با مشاهده مسئولان، به آن‌ها حمله می‌کنند تا خواسته خود را مطرح کنند، اظهار داشت: این موضوع در دولت اعلام شد که ۱۰ درصد حقوق کارکنان دولتی افزایش پیدا کند، اما از ۱۲ هزار نفر نیروی شهرداری تهران، ۲ هزار نفر حتی یک ریال افزایش حقوق نداشته اند.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق کارکنان شهرداری مناسب نبود، گفت: از شهردار می‌خواهیم در هیئت دولت به جدیت مشکل حقوق کارکنان را مطرح و افزایش حقوق و فوق العاده خاص کارکنان را پیگیری کند.

به گفته وی، شهرداری بار مالی این اقدام را پذیرفته و هیچ باری برای دولت ندارد.

وی در بخش دیگری از تذکر خود، با اشاره به تغییر شهرداران عنوان کرد: در ۱۰ ماه گذشته سه شهردار در منطقه ۱۹ تغییر کرده اند.

امانی تأکید کرد: در شهرداری نیرو‌های زیادی داریم و مردم تقاضا دارند که از نیروی بومی در منطقه بهره گرفته شود.

وی از شهردار تهران تقاضا کرد که در اولین فرصت یک شهردار که قابلیت جابجایی و تغییر نداشته باشد، برای منطقه ۱۹ منصوب کند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی