تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

پایان یک تبعیض؛ زنان «قدکوتاه» اسپانیایی می‌توانند پلیس شوند

پس از شکایت یک زن کوتاه قد اسپانیایی، که به دلیل ۶ سانتی‌متر کوتاهی قدش از استخدام در پلیس این کشور رد شده بود، دیوان عالی اسپانیا علیه مقررات «تبعیض‌آمیز» استخدامی در نیرو‌های پلیس این کشور رای صادر کرد.

کد خبر: ۱۳۳۸۶۲
۱۰:۲۸ - ۲۸ تير ۱۴۰۱

زنان «قدکوتاه» اسپانیایی می‌توانند پلیس شوند

دیدارنیوز: دیوان عالی اسپانیا علیه مقررات «تبعیض‌آمیز» استخدامی در نیرو‌های پلیس این کشور رای صادر کرد. طبق مقررات جاری، زنان با قد کوتاه‌تر از ۱ متر و ۶۰ سانتی‌متر باید قید پلیس شدن را می‌زدند. این درحالیست که حداقل قد مردان به‌عنوان پیش شرط لازم برای پیوستن به نیرو‌های پلیس ۱ متر و ۶۵ سانتی‌متر است.

رای بالاترین مرجع قضایی اسپانیا در پی شکایت یک زن جوان علاقه‌مند به استخدام در نیرو‌های پلیس صادر شد. تقاضای این فرد در سال ۲۰۱۷پس از آن‌که مشخص شد او حدود ۶ سانتی‌متر از قد لازم کوتاه‌تر است، رد شده بود.

در دادخواست این زن‌ناکام آمده بود این مقررات به نفع مردان اسپانیایی و از این حیث تبعیض‌آمیز است چرا که تنها ۳ درصد مردان اسپانیا زیر ۱.۶۵ قد دارند؛ در حالیکه حدودا از هر ۴ زن اسپانیایی ۱ نفر کوتاه‌تر از ۱.۶۰ متر است.

در حکم دیوان عالی که روز دوشنبه ۱۸ ژوئیه صادر شده آمده در تعیین شرط قد باید میانگین قد هر جنس مدنظر قرار داده شود.

طبق آمار‌های رسمی میانگین قد زنان اسپانیایی گروه سنی ۲۰ تا ۴۹ سال ۱ متر و ۶۳ سانتی‌متر است در حالیکه مردان این گروه سنی بطور متوسط ۱۱ سانتی‌متر بلندقدترند.

قضات دادگاه همچنین اعلام کردند که شرط قد داوطلبان برای استخدام در نیرو‌های پلیس ملی توجیه ندارد؛ چرا که در تشکیلات پلیس، مشاغل و پست‌هایی وجود دارد که نیاز به شرایط فیزیکی خاص از جمله قدبلند ندارند.

طبق حکم دادگاه، پلیس باید این زن را به شرط قبولی در آزمون ورودی، استخدام کند و حقوق و مزایایی همسان با سایر زنانی که در سال ۲۰۱۷ جذب نیرو‌های پلیس شده بودند به او بپردازد.

برای اولین بار در سال ۱۹۷۹ میلادی بود که ۴۲ زن تحصیل‌کرده به جمع نیرو‌های پلیس اسپانیا اضافه شدند. این درحالیست که با گذشت بیش از ۴ دهه، حدود ۹ هزار مامور پلیس زن در اسپانیا مشغول انجام وظیفه هستند، یعنی کمی کمتر از ۱۵ درصد کل نیرو‌های پلیس این کشور.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی