تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

راه‌اندازی کارزار اعتراض به کودک‌پنداری شهروندان و فعال‌سازی اجباری «قفل کودک» گوگل

از روز ۲۲ تیر ۱۴۰۱، سرویس جست‌وجوی امن «safe search» (قفل کودک) مرورگر گوگل روی اینترنت همراه اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول فعال شده و امکان غیرفعال‌سازی آن نیز وجود ندارد. در اعتراض به این اقدام که خلاف حقوق شهروندی است و بدون اطلاع‌رسانی به شهروندان تغییراتی در تنظیمات مرورگر آن‌ها ایجاد کرده، وب‌سایت کارزار از معترضان به این اقدام دعوت کرده است تا با امضای کارزار «اعتراض به کودک‌پنداری شهروندان و فعال‌سازی اجباری safe search گوگل» اعتراض خود را بیان کنند.

کد خبر: ۱۳۳۶۱۳
۰۹:۳۲ - ۲۴ تير ۱۴۰۱

راه‌اندازی کارزار اعتراض به کودک‌پنداری شهروندان و فعال‌سازی اجباری «قفل کودک» گوگل

دیدارنیوز: پس از فعال شدن قابلیت جست‌وجوی امن گوگل (قفل کودک) برای کاربران اینترنت اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول، کارزار «اعتراض به کودک‌پنداری شهروندان و فعال‌سازی اجباری safe search گوگل» توسط وب‎سایت کارزار راه‌اندازی شد.

از روز ۲۲ تیر ۱۴۰۱، سرویس جست‌وجوی امن «safe search» مرورگر گوگل روی اینترنت همراه اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول فعال شده و امکان غیرفعال‌سازی آن نیز وجود ندارد.

استفاده از این قابلیت باعث می‌شود کاربران اپراتور‌های مذکور صرفاً به محتوای ویژه کودکان زیر ۱۳ سال دسترسی داشته باشند و نتایج جست‌وجوی آن‌ها در این مرورگر محتوای غیراخلاقی و خشونت‌آمیز را نشان ندهد.

در اعتراض به این اقدام که خلاف حقوق شهروندی است و بدون اطلاع‌رسانی به شهروندان تغییراتی در تنظیمات مرورگر آن‌ها ایجاد کرده، وب‌سایت کارزار از معترضان به این اقدام دعوت کرده است تا با امضای کارزار «اعتراض به کودک‌پنداری شهروندان و فعال‌سازی اجباری safe search گوگل» اعتراض خود را بیان کنند.

در متن این کارزار که خطاب به ابوالحسن فیروزآبادی، ریاست مرکز ملی فضای مجازی، و عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نوشته شده در مورد پیامد‌های این اقدام چنین توضیح داده شده است:

جدا از توهین‌آمیز بودن این عمل نسبت به شهروندان و نابالغ دانستن آن‌ها، این موضوع منجر به حذف بسیاری از محتوا‌های علمی حوزه پزشکی، سلامت، روانشناسی و... محتوا‌های آموزشی ویژه بزرگسالان، بسیاری از فیلم‌های سینمایی و اخبار بین‌المللی شده است و ضربه جدی به بسیاری از کسب و کار‌هایی می‌زند که خدمات و محصولاتی ویژه بزرگسالان ارائه می‌کنند.

این متن فعال کردن قابلیت safe search گوگول را گامی در راستای اجرای گام‌به‌گام طرح صیانت خوانده و از همین رو خواستار بازگشت تنظیمات جست‌وجو به حالت معمول و استاندارد آن شده است.

وب‌سایت کارزار حدود دو هفته قبل نیز در اعتراض به اختلالات گسترده در اینترنت کشور، کارزار دیگری را نیز راه‌اندازی کرده بود که تا زمان انتشار این گزارش بیش از ۲۳ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند.

پیش از این نیز این وب‌سایت کارزار‌هایی را در ارتباط با طرح صیانت از فضای مجازی به راه انداخته بود و به این وسیله موفق به جمع‌آوری امضا‌های فراوانی در اعتراض به ایجاد محدودیت برای اینترنت شد.

یکی از این کارزار‌ها با عنوان «مخالفت با طرح‌های محدودکننده اینترنت بین‌المللی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی»، که تیرماه سال گذشته آغاز به کار کرده بود تا پایان زمان آن، یعنی ۱۵ خرداد ۱۴۰۱، بیش از یک میلیون امضا جمع کرده است.

منبع: زومیت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی