تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
کار «متروپل» از مرحله بحران گذشت

وزیر کشور: برخورد با بدحجابی با رعایت نهایت کرامت انجام می‌شود

احمد وحیدی، وزیر کشور درباره نحوه رفتار ضابطان نیروی انتظامی در جریان برخورد با بدحجابی که اعتراض‌هایی در سطح جامعه در پی داشته است، گفت: برخورد با بدحجابی با رعایت نهایت کرامت انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۳۳۵۴۱
۱۱:۵۲ - ۲۲ تير ۱۴۰۱

وزیر کشور: برخورد با بدحجابی با رعایت نهایت کرامت انجام می‌شود؛ کار متروپل از مرحله بحران گذشت

دیدارنیوز: وزیر کشور گفت: قابل قبول نیست که یک عده بنشینند در خارج و به دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی وصل باشند و برای داخل تعیین تکلیف کنند آن هم در چنین مسئله مهمی مانند عفاف و حجاب طبیعتاً از همین جا از همه کسانی که با این قضایا سر و کار دارند، می‌خواهیم مراقبت کنند و تحت تاثیر القائات سوء قرار نگیرند که غالباً هم قرار نمی‌گیرند عناصر محدودی هم اگر قرار گرفته‌اند طبق قانون دستگاه‌های قانونی به آن‌ها تذکراتی می‌دهند که آن تذکرات باید حتماً مدنظرشان باشد و به آن توجه کنند.

احمد وحیدی، وزیر کشور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین اقدامات وزارتخانه متبوعش گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید بیشتر و بهتر انجام شود و این جزو دستورکار‌های ما در ستاد ملی مقابله با کرونا هم هست. موضوع دیگری که در دستور کار ما است بحث اربعین است که مقدمات آن باید فراهم شود با هماهنگی که با دولت عراق شد مجوز لغو روادید در ایام اربعین گرفته شد و لازم است زیرساخت‌های آن را آماده کنیم. هم استانداران و هم دستگاه‌های مختلفی که در این حوزه درگیر هستند، کار را دنبال می‌کنند.

وی افزود: موضوع دیگر بحث سواحل است که جزو دستور کار ما بوده بعد از آزادسازی سواحل بهره‌گیری خوب و مناسبی از سواحل مدنظر بود که رسیدگی شد و شرایط قابل قبولی را نسبتاً داریم و باید تلاش کنیم این شرایط بهتر شود و عزیزان ما در سفر‌های تابستانی به سواحل کمتر دچار مشکل شوند و بیشتر بتوانند بهره‌وری در این حوزه داشته باشند.

وزیر کشور درباره ابلاغ مصوبه عفاف و حجاب از سوی رئیس‌جمهور و حساسیت‌هایی که نسبت به آن ایجاد شده است، گفت: موضوع زیست عفیفانه در کشور ما خیلی جدی است و البته بانوان و دختران ما اکثراً خود را متعهد می‌دانند ما عفیف‌تر و بانجابت‌تر از زنان و بانوان ایران در جایی سراغ نداریم این جزو افتخارات ما و جمهوری اسلامی است عزیزانی که ممکن است حجابشان کامل و دقیق نباشد و مقداری نقص داشته باشند حتی آن‌ها هم با دل و جان به انقلاب و نظام و اسلام اعتقاد دارند و وابسته هستند.

وی ادامه داد: در این بین افرادی پیدا می‌شوند که برخی بر اثر سهل‌انگاری و یا فضای بی‌تفاوتی و غفلت احیاناً حجابی را که باید رعایت کنند نمی‌کنند البته این‌ها هم خیلی‌هایشان با تذکر مشفقانه مشکل‌شان حل می‌شود و گوش می‌کنند. برخی موارد خیلی نادر هم پیدا می‌شود که این‌ها یک خورده حالت اصرار بر عدم رعایت قانون دارند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه قانون، همه جا قانون است، گفت: مصوبات و مقرراتی که معادل قانون است باید همه جا رعایت شود فرقی هم نمی‌کند کجا. در هر حوزه‌ای مثل ترافیک، مالیات، راهنمایی و رانندگی در همه مسائل اجتماعی و همین مورد هم همینطور است مصوبات و مقرراتی وجود دارد که کارکرد این‌ها مثل قانون است و باید رعایت شود. موارد بسیار اندکی که پیدا می‌شود حتی در مقابل تذکرات ناصحانه، مشفقانه و محبت‌آمیز رعایت نمی‌کنند، تذکرات جدی‌تر می‌شود آن‌ها هم خیلی‌هایشان بعد از این تذکرات متنبه می‌شوند و خودشان به مقررات توجه می‌کنند.

وحیدی با اشاره به اینکه رعایت هنجار‌ها و قوانین اجتماعی بر همه ما ضروری و لازم است در این مورد هم همینطور است، گفت: برخی از این موارد مربوط به داخل نیست و از خارج هدایت می‌شود. طبیعتاً آن‌ها مقاصد مطلوبی در این حوزه دارند و به دنبال تحمیل یک فرهنگ غلط و منحط هستند و این را راه مقابله با اسلام و نظام اسلامی قرار داده‌اند. طبیعتاً این‌ها مواردی است که تحمل نخواهد شد.

وی ادامه داد: قابل قبول نیست که یک عده بنشینند در خارج و به دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی وصل باشند و برای داخل تعیین تکلیف کنند آن هم در چنین مسئله مهمی مانند عفاف و حجاب طبیعتاً از همین جا از همه کسانی که با این قضایا سر و کار دارند، می‌خواهیم مراقبت کنند و تحت تاثیر القائات سوء قرار نگیرند که غالباً هم قرار نمی‌گیرند عناصر محدودی هم اگر قرار گرفته‌اند طبق قانون دستگاه‌های قانونی به آن‌ها تذکراتی می‌دهند که آن تذکرات باید حتماً مدنظرشان باشد و به آن توجه کنند.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که جامعه این سوال را مطرح می‌کند که چرا از این ظرفیت فراجا برای مقابله با مواردی مثل خفت‌گیری و کیف قاپی استفاده نمی‌شود، گفت: مقابله با خفت‌گیری هم جزو وظایف فراجا و نیروی انتظامی است. نیروی انتظامی وظایف بسیار گسترده‌ای دارد. به تعبیری از تولد تا مرگ در همه حوزه‌ها حضور دارند انجام یک وظیفه به معنی این نیست که وظیفه دیگری زمین بماند در آن حوزه‌ها هم نیروی انتظامی قاطعانه عمل می‌کند.

وی عنوان کرد: شما دیدید همین اخیراً در بحث سرقت از صندوق امانات بانک ملی به چه شکل ظرف ۴۸ ساعت قدرتمندانه عمل شد در این موارد هم فراجا قوی است و امنیت ما امنیت بسیار خوبی است، اما طبیعتاً تلاش‌های مختلفی افراد ممکن است بکنند که اصل موضوع را به جای دیگری ارجاع دهند. وظایف فرجام مختلف است این وظیفه هم جزو وظایف‌شان است است همان طور که با قانون شکنانی که قوانین راهنمایی رانندگی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند و سرعت غیرمجاز دارند باید برخورد شود باید با کسانی که سرقت میکنند هم برخورد شود و به کسانی که این مقررات را رعایت نمی‌کنند هم باید تذکر داده و اصلاح شوند.

وحیدی درباره آخرین وضعیت متروپل گفت: کار متروپل از مرحله بحران گذشت و کار در اختیار منطقه آزاد قرار گرفته است. منطقه آزاد با یکی از موسسات معتبر قراردادی بست که آنجا را بر اساس دستورالعمل‌ها تخریب و بازسازی کنند که برخی اقدامات احتیاج به طی مراحل قضایی دارد به هرحال صاحبان آنجا باید از نظر قوه قضاییه مسئله‌شان برای تخریب حل شده باشد از نظر ما مسئله تمام شده است و این یک پروژه عادی است که در اختیار منطقه آزاد قرار دارد که بر اساس قراردادی که بسته‌اند باید عمل شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری درباره نحوه رفتار ضابطان نیروی انتظامی در جریان برخورد با بدحجابی گفت: اصل بر برخورد با کرامت است. در خیلی از موارد اصلاً فراجا با کسی مواجهه ندارد و از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد که رویه خود را اصلاح کنند و در بیشتر موارد اصلاح می‌شوند. موارد بسیار اندکی است که افرادی بسیار متجاهرانه و مصرّانه می‌خواهند قانون‌شکنی کنند. این را باید فکر کنیم که چه کار کنیم اگر کسی مصر است که قوانین را اجرا نکند، عزیزان ما در فراجا اقداماتی را انجام خواهند داد که آن هم با رعایت نهایت کرامت انجام می‌شود، اما گاهی فضاسازی‌هایی می‌شود و مقاومت‌هایی برای اجرای قانون و اعمال آن می‌شود که وقتی مقابل اعمال قانون ایستادگی می‌شود مثل این است که ماشینی با سرعت بیش از حد برود و پلیس جلوی آن را می‌گیرد نباید در مقابل اعمال قانون مقاومت کرد در این مورد هم همینطور است طبیعتاً نیروی انتظامی رعایت حداکثر اکرام را خواهد کرد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی