تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
گزارش رویترز به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی

ایران سطح «غنی‌سازی در فردو» را افزایش داده است

خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی نوشت: آژانس روز شنبه راستی‌آزمایی کرد که ایران شروع به تغذیه گاز هگزا فلوراید اورانیوم با غنای ۵ درصد به سانتریفیوژ‌های پیشرفته IR-۶ در فردو کرده است. ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داده است که قصد دارد از این دستگاه‌ها برای غنی سازی تا خلوص ۲۰ درصد استفاده کند. این میزان به گزارش رویترز کمتر از ۶۰ درصدی است که در تاسیسات دیگر تولید می‌شود.

کد خبر: ۱۳۳۳۰۶
۱۹:۲۴ - ۱۸ تير ۱۴۰۱

ایران سطح «غنی‌سازی در فردو» را افزایش داده است

دیدارنیوز: خبرگزاری رویترز روز شنبه در گزارشی به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد که ایران سطح غنی‌سازی در تاسیسات فردو را افزایش داده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش محرمانه‌ای برای کشور‌های عضو شورای حکام که به رویت خبرگزاری رویترز رسیده نوشته است: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه راستی‌آزمایی کرد که ایران شروع به تغذیه گاز هگزا فلوراید اورانیوم با غنای ۵ درصد به سانتریفیوژ‌های پیشرفته IR-۶ در فردو کرده است.

در این گزارش آمده است که ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داده است که قصد دارد از این دستگاه‌ها برای غنی سازی تا خلوص ۲۰ درصد استفاده کند. این میزان به گزارش رویترز کمتر از ۶۰ درصدی است که در تاسیسات دیگر تولید می‌شود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی ۳۱ خرداد گذشته گزارش داده بود که ایران قصد دارد تا با استفاده از سانتریفیوژ‌های پیشرفته IR-۶ در تاسیسات فردو سطح غنی سازی اورانیوم را افزایش دهد.

در گزارش آژانس آمده بود که ایران اطلاع داده است مرحله «غیرفعال‌سازی»، فرآیندی را که قبل از غنی‌سازی انجام می‌شود، آغاز کرده است.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که جمهوری اسلامی ایران در پی تصویب قطعنامه سیاسی و شتابزده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برخی همکاری‌ها با این سازمان را که فراتر از پادمان بود و تنها بر مبنای حسن نیت صورت می‌گرفت، متوقف کرد.

وزارت امور خارجه ایران با صدور بیانیه‌ای گفته بود که به دلیل رویکرد غیرسازنده آژانس و تصویب قطعنامه یادشده، گام‌های عملی متقابلی را اتخاذ نموده که نصب سانتریفیوژ‌های پیشرفته و غیرفعال سازی دوربین‌های فرا پادمانی از جمله آنهاست.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی