تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

کناره‌گیری «نادال» از نیمه‌نهایی ویمبلدون؛ رویای بزرگ بر باد رفت

رافائل نادال، تنیس‌باز پرافتخار اسپانیایی شب گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد به دلیل مصدومیت از ناحیه شکم نمی‌تواند برابر کریوس استرالیایی به میدان برود و به این ترتیب پس از فتح دو گرنداسلم متوالی (ملبورن و پاریس) از نیمه نهایی ویمبلدون کنار کشید.

کد خبر: ۱۳۳۲۲۴
۰۸:۱۵ - ۱۷ تير ۱۴۰۱

کناره‌گیری «نادال» از نیمه‌نهایی ویمبلدون؛ رویای بزرگ بر باد رفت

دیدارنیوز: رافائل نادال به دلیل پارگی عضله شکم از دیدار خود مقابل نیک کریوس در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات ویمبلدون انصراف داد.

تنیس‌باز ۳۶ ساله اسپانیایی و قهرمان دو دوره ویمبلدون روز چهارشنبه در جریان دیدار یک‌چهارم پایانی ویمبلدون مقابل تیلور فریتس از ناحیه عضلات شکمی دچار آسیب‌دیدگی شد و به زحمت از سد حریف آمریکایی خود عبور کرد.

بعد از فتح دو گرند اسلم قبلی در ملبورن و پاریس، نادال به دنبال این بود تا با قهرمانی در ویمبلدون به فصل رویایی خود ادامه دهد، اما بار دیگر مصدومیت مانع او شد. هم‌چنین نادال شانس کسب کلندر اسلم – که به قهرمانی در هر چهار گرند اسلم فصل گفته می‌شود – را از دست داد. او در گرند اسلم‌های امسال ۱۹ پیروزی متوالی کسب کرده بود.

نادال همچنین امیدوار بود تا بعد از ۱۲ سال سومین قهرمانی خود در ویمبلدون را جشن بگیرد که ناکام ماند.

نادال: اگر بازی می‌کردم مصدومیتم بدتر می‌شد

تنیس‌باز اسپانیایی بعد از کناره‌گیری از نیمه‌نهایی ویمبلدون گفت: «مجبورم از رقابت‌ها کناره‌گیری کنم. همانطور که دیروز همه دیدند از ناحیه شکم درد داشتم و امروز مشخص شد که یکی از عضلات شکمم دچار پارگی شده است. به نظرم با این شرایط عقلانی نیست که ادامه بدهم.»

او افزود: «اگر ادامه می‌دادم مصدومیتم بدتر می‌شد. این تصمیم را گرفتم، چون به باورم نمی‌توانستم در دو مسابقه پیروز شوم. نمی‌توانم مانند همیشه سرویس بزنم. با اینکه همه می‌دانند چه تلاشی برای رسیدن به اینجا کردم، اما سلامتی و خوشحالی از هر جامی مهم‌تر است. نمی‌توانم ریسک کنم و ۲ یا ۳ ماه از رقابت‌ها دور بمانم. تحمل آن برایم دشوار است.»

نادال هم‌چنین گفت که برای ریکاوری احتمالاً به سه تا چهار هفته زمان نیاز دارد و بعد از آن طبق برنامه در مسابقات آمریکایی شمالی حضور خواهد یافت.

صعود کریوس به اولین فینال گرند اسلم

با کناره‌گیری رافائل نادال از نیمه‌نهایی ویمبلدون، نیک کریوس برای نخستین بار در دوران حرفه‌ای خود راهی فینال یک گرند اسلم شد.

او سومین بازیکنی در تاریخ مسابقات گرند اسلم است که بدون بازی در مرحله نیمه‌نهایی به فینال می‌رسد.

تنیس‌باز ۲۷ ساله استرالیایی که نفر چهلم جهان است، پایین‌ترین رتبه را در میان فینالیست‌های ۱۹ دوره اخیر ویمبلدون در اختیار دارد. (بعد از مارک فیلیپوسیس با رتبه ۴۸ در سال ۲۰۰۳)

هم‌چنین از سال ۲۰۰۶ که مارکوس باقداتیس با رتبه ۵۴ به فینال اوپن استرالیا رسید، کیریوس پایین‌ترین رتبه یک فینالیست گرند اسلم را دارد.

او در دیدار فینال با برنده دیدار جوکوویچ و نوری بازی خواهد کرد.

جابر در یک قدمی تاریخ‌سازی؛ تنیس‌باز تونسی به فینال ویمبلدون رسید

اونس جابر تونسی با برتری ۲ بر یک مقابل تاتیانا ماریا برای نخستین بار به فینال گرند اسلم ویمبلدون راه یافت.

زن شماره دو تنیس جهان در دیدار اول مرحله نیمه‌نهایی ست اول را ۶-۲ از آن خود کرد، در ست دوم ۳-۶ شکست خورد و در ست سوم با نتیجه قاطع ۶-۱ به پیروزی رسید تا برای نخستین بار در دوران حرفه‌ای خود راهی فینال یک گرند اسلم شود.

این بازیکن ۲۷ ساله نخستین تنیس‌باز زن عرب است که حضور در دیدار پایانی یک گرند اسلم را تجربه می‌کند. او هم‌چنین بعد از کوین اندرسون، دومین بازیکن از قاره آفریقا در دوران مدرن تنیس است که به این مهم دست می‌یابد.

جابر روز شنبه برای فتح قدیمی‌ترین تورنمنت تنیس جهان باید برابر ریباکینا قرار بگیرد.

ریباکینا حریف جابر در فینال شد

النا ریباکینا در دو ست پیاپی بر سیمونا هالپ دارنده دو عنوان گرند اسلم غلبه کرد و به فینال رقابت‌های ویمبلدون رسید.

در دیدار دوم مرحله نیمه‌نهایی نفر ۲۳ جهان نمایش خوبی داشت و قهرمان ویمبلدون ۲۰۱۹ را با نتایج ۶-۳ و ۶-۳ شکست داد تا برای نخستین بار به فینال یک گرند اسلم برسد.

به این ترتیب در تورنمنتی که تنیس‌بازان اهل روسیه از حضور در آن محروم شدند، یک بازیکن روسی‌الاصل توانست خود را به دیدار پایانی برساند.

ریباکینا که متولد مسکو است، از سال ۲۰۱۸ با پرچم کشور قزاقستان رقابت می‌کند. او حالا نخستین بازیکن با تابعیت قزاقستان است که به فینال یکی از گرند اسلم‌های چهارگانه راه می‌یابد.

این تنیس‌باز ۲۳ ساله روز شنبه برای کسب مهم‌ترین عنوان حرفه‌ای خود باید به مصاف انس جابر تونسی برود.

از سال ۱۹۶۸ که بازیکنان حرفه‌ای اجازه شرکت در گرند اسلم‌ها را پیدا کردند، این برای نخستین بار است که دو بازیکنی که سابقه حضور در فینال گرند اسلم را ندارند فینالیست ویمبلدون شده‌اند.

منبع:تنیس‌فا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی