تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

هر زلزله‌ در کشور، یک هشدار برای «تهران»!

مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد وقوع هر زلزله‌ای در کشور هشداری برای تهران است. او گفت: به تمام مدیران شهری و مهندسان ناظر تذکر می‌دهم که برای طراحی ساختمان و اجرای آن دقت داشته باشند. باید بیاموزیم و بدانیم درست بسازیم که اگر چنین شد ساختمان‌های ما در برابر زلزله نیز مقاومت خواهند داشت و ایمن خواهند بود.

کد خبر: ۱۳۳۱۰۰
۱۲:۲۲ - ۱۴ تير ۱۴۰۱

هر زلزله‌ در کشور، یک هشدار برای «تهران»!

دیدارنیوز: رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه وقوع هر زلزله‌ای در کشور هشداری برای تهران است افزود: به تمام مدیران شهری و مهندسان ناظر تذکر می‌دهم که برای طراحی ساختمان و اجرای آن دقت داشته باشند.

مهدی چمران در ابتدای هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز (سه شنبه) چهاردهم تیر ماه به مناسبت روز قلم و روز شهرداری‌ها نامگذاری شده است که این روز را گرامی می‌داریم. قلم و نویسندگان در هدایت مردم نقش و جایگاه بسزایی دارند. جایگاه همه کسانی را که قلم زنی به عنوان نگارش انجام می‌دهند گرامی می‌داریم. امروز روز شهرداری و دهیاری‌ها است که به لحاظ وسعت عمل و تعدادشان جایگاه خاصی دارند.

وی افزود: البته هنوز جایگاه مدیریت‌های شهری و روستایی به درستی تبیین نشده است. مسائل بزرگ و کلان کشور در مجلس و مسائل داخلی شهر‌ها از کار کلان کشور جدا شده و به مدیریت شهری سپرده شده است؛ اما در کشور ما هنوز به خوبی این کار انجام نشده و تفکیک نشده است و وظایف اجرایی شهرداری‌ها و مسائل محلی هنوز به نمایندگان مردم در شورا‌ها به درستی سپرده نشده و بعضا مردم برای این موارد به نمایندگان مجلس مراجعه می‌کنند.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: اکنون مدیریت محلی از مدیریت کلان کشور رها شده و به دست خود مردم افتاده است. وظایف شهری مرتبط با نمایندگان مردم در شهر است و ارتباطی به مجلس شورای اسلامی ندارد و بر همین اساس باید این مشکلات توسط مردم و شورا‌ها حل شود و این کار منجر به از بین رفتن بسیاری از اختلافات و موازی کاری‌ها می‌شود.

چمران تاکید کرد: دولت سهم عوارض خود را به خوبی پرداخت نکرده است و امیدوارم روزی برسد که شهرداری در جایگاه خود قرار بگیرد و بتواند به درستی همه وظایف خود را ایفا کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع زلزله و وقوع زلزله در نقاط مختلف کشور به ویژه هرمزگان اشاره کرد و افزود: به خانواده آسیب دیدگان زلزله هرمزگان تسلیت می‌گوییم و ابراز همدردی می‌کنیم. هر زلزله‌ای که در کشور رخ می‌دهد هشداری برای تهران است و باید از آن‌ها درس عبرت بگریم و بر همین اساس به تمام مدیران شهری و مهندسان ناظر تذکر می‌دهم که برای طراحی ساختمان و اجرای آن دقت داشته باشند. باید بیاموزیم و بدانیم درست بسازیم که اگر چنین شد ساختمان‌های ما در برابر زلزله نیز مقاومت خواهند داشت و ایمن خواهند بود.

چمران ادامه داد: روز گذشته نمایشگاه خواهرخوانده‌های تهران در بوستان گفتگو شکل گرفت و توانمندی‌ها و دستاورد‌های مدیریت شهری به نمایش گذاشته شده بود که توصیه می‌کنم از این نمایشگاه بازدید شود تا بدانیم از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تهران برای حل مشکلات آن استفاده کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی