تیتر امروز

آسوشیتدپرس تصاویر ماهواره‌ای آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی را منتشر کرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

آسوشیتدپرس تصاویر ماهواره‌ای آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی را منتشر کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

از شگفتی و برتری نادال تا دیدار جنجالی در ویمبلدون

رقابت‌های پرهیجان تنیس ویمبلدون شب گذشته با چند دیدار پیگیری شد که طی آن رافا نادال حریف ایتالیایی خود را شکست داد و تقابل سیتسیپاس یونانی با کریوس از یونان با تنش و جنجال همراه بود. در بازی جذاب دیگر، ایگا اشویانتک لهستانی، قهرمان زنان اوپن فرانسه بعد از ۳۷ پیروزی متوالی سرانجام با شکست برابر الیزه کورنه متوقف شد.

کد خبر: ۱۳۲۹۲۱
۰۹:۲۶ - ۱۲ تير ۱۴۰۱

از شگفتی و برتری نادال تا دیدار جنجالی در ویمبلدون

دیدارنیوز: رافائل نادال اسپانیایی با ارائه نمایشی کم‌اشتباه لورنزو سونه‌گو ایتالیایی را در هم کوبید و به مرحله ۱/۸ نهایی مسابقات ویمبلدون راه یافت.

ماتادور برخلاف دو دیدار قبلی خود که متزلزل ظاهر شده بود، این بار در سه ست متوالی و با نتایج ۶-۱، ۶-۲ و ۶-۴ به پیروزی رسید تا برای دهمین بار به جمع ۱۶ نفر برتر ویمبلدون صعود کند.

این هفدهمین پیروزی متوالی نادال در رقابت‌های گرند اسلم به حساب می‌آید.

نادال که به‌دنبال سومین گرند اسلم متوالی خود است برای راه‌یابی به ۱/۴ نهایی باید در دور بعد به مصاف بوتیک فان د زنشلوپ برود. این دو حدود یک ماه پیش نیز در رولان گاروس با یک‌دیگر دیدار کردند که نادال در سه ست حریف هلندی خود را شکست داد.

از شگفتی و برتری نادال تا دیدار جنجالی در ویمبلدون

جنجال در زمین یک ویمبلدون؛ کریوس خواستار اخراج سیتسیپاس شد

نیک کریوس تنیس‌باز جنجالی استرالیایی در جریان دیدار خود مقابل سیتسیپاس از داور خواست حریفش را به خاطر فرستادن توپ به سمت تماشاگران اخراج کند.

سیتسیپاس که ست اول را در تایبریک برده بود، در ست دوم ۶-۴ مغلوب کریوس شد و پس از آن توپی که در اختیار داشت را از روی عصبانیت با یک ضربه به سمت تماشاگران زد.

در پی این اتفاق، کریوس از داور خواست تا سیتسیپاس را به دلیل حرکت غیر ورزشی اخراج کند، اما داور چنین تصمیمی نداشت که این موضوع با اعتراض شدید کریوس مواجه شد.

اعتراض‌های مداوم کریوس باعث بالا رفتن تنش در بازی شد و عصبانیت سیتسیپاس را نیز در پی داشت.

کیریوس پیروز نبرد جنجالی با سیتسیپاس

نیک کریوس در دیداری جذاب و البته پرحاشیه از سد استفانوس سیتسیپاس عبور کرد و به مرحله ۱/۸ نهایی مسابقات ویمبلدون راه یافت.

تنیس‌باز استرالیایی در چهار ست و با نتایج ۶-۷، ۶-۴، ۶-۳ و ۷-۶ بر نفر ششم تنیس جهان غلبه کرد تا بعد از شش سال بار دیگر به هفته دوم رقابت‌های ویمبلدون برسد.

کریوس در مرحله بعدی برابر برندن ناکاشیما قرار خواهد گرفت.

شگفتی در ویمبلدون؛ ایگا متوقف شد

ایگا اشویانتک بعد از ۳۷ پیروزی متوالی سرانجام با شکست برابر الیزه کورنه متوقف شد.

کورنه فرانسوی در مرحله سوم مسابقات ویمبلدون دست به کار بزرگی زد و زن شماره یک تنیس جهان را در دو ست متوالی با نتایج قاطع ۶-۴ و ۶-۲ مغلوب کرد.

آخرین باخت اشویانتک به مسابقات دبی در اسفند ماه گذشته بر می‌گشت و او طی این چهار ماه توانسته بود در شش تورنمنت متوالی از جمله مسابقات اوپن فرانسه به قهرمانی برسد.

کورنه که ۳۲ سال دارد ابتدای فصل در مسابقات اوپن استرالیا نیز خوش درخشید و با شکست موگوروسا و هالپ توانست برای اولین بار به جمع هشت بازیکن یک گرند اسلم راه پیدا کند.

منبع:تنیس‌فا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی