تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

ادعای عجیب کره‌شمالی: کره‌جنوبی «کرونا» را با بالن به کشورمان آورد!

دولت کره‌شمالی به تازگی مدعی شده بالن‌هایی که از سوی کره‌جنوبی به خاک این کشور ارسال شده‌اند، منجر به آغاز همه‌گیری کرونا در کره‌شمالی شده‌ است.

کد خبر: ۱۳۲۹۰۷
۲۱:۱۵ - ۱۱ تير ۱۴۰۱

ادعای عجیب کره‌شمالی: کره‌جنوبی «کرونا» را با بالن به کشورمان آورد!

دیدارنیوز: دولت کره شمالی به تازگی اعلام کرده است که بالن‌های ارسالی از سوی کره جنوبی، عامل شیوع ویروس کرونا در این کشور بوده‌اند.

دولت کره شمالی به تازگی اعلام کرد بالن‌هایی که از سوی کره جنوبی به خاک این کشور ارسال شده‌اند، منجر به آغاز همه‌گیری کرونا در کره شمالی شده‌اند. البته تا پیش از این نیز دولت کره شمالی مدعی شده بود که بالن‌های ارسالی از سوی کره جنوبی به خاک این کشور آلوده به کرونا بوده و شهروندان در تماس با آن‌ها به این ویروس مبتلا می‌شوند.

در سال‌های اخیر بار‌ها بالن‌هایی از سمت کره جنوبی در داخل خاک کره شمالی اقدام به پخش اعلامیه‌های تبلیغاتی علیه دولت پیونگ یانگ کرده بودند که این مساله، خشم شدید کره شمالی را به دنبال داشت. با این اوصاف دولت کره جنوبی اعلام کرده بالن‌هایی که توسط این کشور به خاک کره شمالی فرستاده شده، به هیچ عنوان آلوده به کرونا نبوده‌اند.

با وجود این رسانه‌های دولتی کره شمالی بر اساس گزارش‌های مراکز پیشگیری از بیماری‌های این کشور اعلام کرده‌اند که برخی از ساکنان شهر ایفو واقع در نزدیکی مرز جنوب شرقی کره شمالی به کرونا مبتلا شده‌اند. به گفته این رسانه‌ها، یک کودک ۵ ساله و یک سرباز ۱۸ ساله در اوایل فروردین ماه از طریق تماس با اشیای مشکوک به کرونا آلوده شده‌اند.

مقامات کره شمالی، طی اطلاعیه‌ای از ساکنان این کشور درخواست کرده‌اند که در صورت مشاهده اشیای مشکوک، آن‌ها را در اختیار مسئولان مربوطه قرار دهند تا نابود شوند. اما در این گزارش‌ها مشخص نشده هدف از اشیای مشکوک چه چیز‌هایی است و دولت کره جنوبی پیش از این نیز از طریق اطلاعیه‌هایی کمپین‌های تبلیغاتی علیه رهبران کره شمالی را ممنوع کرده است.

شیوع ویروس کرونا در کره شمالی با اشیای مشکوک

به گفته برخی از کارشناسان، دولت کره شمالی قصد دارد به شهروندان خود اثبات کند که دلیل اصلی شیوع ویروس کرونا در این کشور، اعلامیه‌ها و اشیای دیگری بوده است که از طریق بالن‌ها به خاک این کشور ورود پیدا می‌کنند.

پس از آن که دولت کره شمالی مدعی شد بیش از دو سال هیچ‌یک از شهروندان این کشور به کرونا مبتلا نشده‌اند، سرانجام در ۱۲ می‌امسال اعتراف کرد که کووید-۱۹ در این کشور شیوع پیدا کرده است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون ۷۳ نفر از شهروندان کره شمالی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

منبع:گجت نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی