تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

اعلام وضعیت اضطراری برای اقیانوس‌ها

دبیرکل سازمان ملل همزمان با گردهمایی رهبران جهان در شهر لیسبون پرتغال گفت: اقیانوس‌ها در وضعیت اضطراری قرار دارند.

کد خبر: ۱۳۲۷۰۶
۱۵:۳۷ - ۰۷ تير ۱۴۰۱

اعلام وضعیت اضطراری برای اقیانوس‌ها

دیدارنیوز ـ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: جهان در بحبوحه وضعیت اضطراری اقیانوس‌ها قرار دارد و به دولت‌ها تاکید کرد ;i برای حفظ سلامت اقیانوس‌ها اقدامات بیشتری انجام دهند.

آنتونیو گوترش در مراسم افتتاحیه کنفرانس سازمان ملل متحد در مورد اقیانوس که با حضور رهبران جهان و سران دولت‌های ۲۰ کشور جهان در پرتغال برگزار شد، گفت: متاسفانه، ما تصور می‌کردیم که اقیانوس‌ها همیشه هستند، اما امروز با شرایطی روبرو هستیم که آن را وضعیت اضطراری اقیانوس می‌دانم. باید جریان را تغییر دهیم.

دبیرکل سازمان ملل افزود: خودخواهی برخی کشور‌ها مانع از تحقق تلاش‌ها برای دستیابی به توافق بر سر معاهده‌ای شده که مدت‌ها در انتظار آن بودیم تا از اقیانوس‌های جهان محافظت شود.

در ماه مارس، کشور‌های عضو سازمان ملل به دلیل عدم توافق بر سر طرحی برای حفاظت از دریا‌های آزاد در برابر بهره برداری بیش از حد مورد انتقاد محققان و فعالان محیط زیست قرار گرفتند. از ۶۴ درصد دریا‌های آزاد که فراتر از مرز‌های سرزمینی قرار دارند، در حال حاضر تنها ۱.۲ درصد حفاظت شده اند.

بر اساس گزارش وضعیت آب و هوای جهانی سازمان جهانی هواشناسی در سال ۲۰۲۱، افزایش سطح آب دریاها، گرم شدن اقیانوس ها، اسیدی شدن اقیانوس‌ها و انباشت گاز‌های گلخانه‌ای در سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است.

به گزارش روزنامه گاردین، گوترش تاکید کرد: کشور‌هایی که در مناطق کم ارتفاع قرار دارند و شهر‌های ساحلی با خطر وقوع سیل مواجه هستند، در حالیکه آلودگی، موجب از بین رفتن مناطق ساحلی می‌شود و صید بی رویه نیز به ذخایر ماهی آسیب می‌زند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی