تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

گروه ۷ با تعیین سقف قیمت بر نفت روسیه به صورت کلی موافقت کرد

تارنمای نشریه پولیتیکو دقایقی پیش به نقل از دو مقام آگاه نوشت که سران ۷ غول صنعتی امروز به صورت کلی توافق کردند تا به دنبال راهی برای اعمال سقف قیمت بر نفت روسیه باشند.

کد خبر: ۱۳۲۷۰۰
۱۴:۳۷ - ۰۷ تير ۱۴۰۱

گروه ۷ با تعیین سقف قیمت بر نفت روسیه به صورت کلی موافقت کرد

دیدارنیوز ـ پولیتیکو نوشت که پیشنهاد فرانسه برای اعمال سقف قیمت بر نفت صادراتی سایر کشور‌های تولیدکننده با مخالفت دیگر اعضای گروه ۷ مواجه شد. اکنون کشور‌های عضو باید به دنبال گزینه‌های فنی برای نحوه اجرای این تصمیم باشند.

آمریکا در روز‌های اخیر پیشنهاد کرده بود تا برای افزایش تاثیر تحریم‌های ضد روسیه، تحریم علیه بیمه حمل و نقل محموله‌های نفتی روسیه برداشته شود به شرط آنکه مشتریان نفت روسیه سقف قیمت تعیین شده از سوی گروه ۷ را رعایت کنند.

پیشتر آلمان و آمریکا با پیشنهاد دیروز (۶ تیر) فرانسه برای تعمیم این سقف قیمت به تمامی تولیدکنندگان نفت مخالفت کرده بودند. به گفته دو منبع آگاه، با عقب نشینی فرانسه، دستیابی به توافق امروز میسر شد.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز دیروز با اشاره به تصمیم سران گروه ۷ برای رسیدن به توافقی برای تعیین سقف قیمت برای صادرات نفت روسیه نوشته بود: این گروه به دنبال آسیب و فشار بر روسیه با هدف مهار کردن توانایی این کشور برای تامین مالی هزینه جنگ است.

فایننشال تایمز نوشت: گروه ۷ قصد دارد با این تصمیم طیف وسیعی از کشور‌ها فراتر از اعضای این گروه، سقفی بر قیمت پرداخت شده برای نفت روسیه اعمال کنند تا سود افزایش قیمت نفت خام را برای ماشین جنگی کرملین محدود کرده و تاثیر افزایش قیمت انرژی بر اقتصاد‌های غربی کاهش یابد.

چنین توافقی به حمایت همه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نیاز دارد و سران کشور‌ها باید مسائل دشواری را در مورد نحوه عملکرد و تناسب آن با تحریم‌های آمریکا، انگلیس، اروپا و ژاپن حل کنند.

اتحادیه اروپا در ماه مه با ممنوعیت تدریجی محموله‌های نفت روسیه از طریق دریا موافقت کرد، در حالی که اجازه برداشت موقت نفت خام از طریق خط لوله را داد. انتظار می‌رود این اقدام‌ها تا پایان سال جاری صادرات نفت روسیه به اتحادیه اروپا را ۹۰ درصد کاهش دهد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی