تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

پلیس درباره «سربازی کنکوری‌ها» هشدار داد

به گفته سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، با توجه به در پیش بودن کنکور سراسری ۱۴۰۱ ضروری است مشمولان ذکوری که در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند، توجه ویژه به مقررات خدمت وظیفه عمومی داشته باشند، غیبت سربازی مانع پذیرش قبول شدگان آزمون سراسری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی است.

کد خبر: ۱۳۲۶۹۴
۱۳:۳۳ - ۰۷ تير ۱۴۰۱

پلیس درباره «سربازی کنکوری‌ها» هشدار داد

دیدارنیوز: رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا با بیان اینکه مشمولان غایب در صورت قبولی در آزمون سراسری حق ثبت نام ندارند گفت: آن دسته از مشمولانی که در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند، توجه داشته باشند، غیبت سربازی مانع پذیرش قبول شدگان آزمون سراسری دردانشگاه‌ها و موسسات آموزشی است.

سردار تقی مهری دراین‌باره گفت: با توجه به در پیش بودن کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ ضروری است مشمولان ذکوری که در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند، توجه ویژه به مقررات خدمت وظیفه عمومی داشته باشند، غیبت سربازی مانع پذیرش قبول شدگان آزمون سراسری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی است.

وی گفت: شرکت مشمولان در آزمون‌های سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی دلیل بر مجوز ادامه تحصیل نیست و مشمولان غایب حتی در صورت قبولی، مجاز به ثبت نام نبوده و مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند.

مهری ادامه داد: مشمولان مقاطع تحصیلی دانشگاهی و دوره متوسطه که در سال مشمولیت و در خرداد، تیرو شهریور ماه سال ۱۴۰۰ فارغ التحصیل شده‌اند تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۱، مهلت معرفی دارند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا اظهارکرد: این تسهیلات فقط شامل مشمولانی می‌شود که در سال مشمولیت یعنی سال تولد بعلاوه + ۱۸ فارغ التحصیل شده‌اند. مشمولانی که قبل از سن مشمولیت و در سن ۱۷ سالگی یعنی سال تولد+۱۷ یا قبل از آن در مقطع دیپلم یا پیش دانشگاهی فارغ التحصیل می‌شوند براساس قانون خدمت وظیفه عمومی پس از رسیدن به ۱۸ سالگی تمام، شش ماه مهلت معرفی دارند.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی افزود: این مشمولان باید قبل از اتمام مهلت معرفی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+۱۰ برای ثبت درخواست خود اقدام کنند.

آیا امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود دارد؟
مهری همچنین با بیان اینکه امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد؛ گفت: سربازان وظیفه غیر غایب در صورت قبولی و احراز شرایط لازم می‌توانند برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی و بالاتر از خدمت ترخیص و در دانشگاه ثبت نام کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی