تیتر امروز

دلفی: توافق صلح غزه، حاوی موارد قابل توجه و تقدیری برای منافع ملت فلسطین است/ نرفتن به شرم‌الشیخ این پیام را می‌دهد که ایران با دنیا قهر بوده و حاضر به حرف زدن با آن نیست/ مثل همیشه باید ناظر بر توافقاتی باشیم که بخش عمده آن به ما مربوط است/ فرصت‌هایی را به سادگی از دست می‌دهیم که قرار نیست؛ تکرار شوند
در گفت و گوی دیدار با سفیر پیشین ایران در فرانسه مطرح شد

دلفی: توافق صلح غزه، حاوی موارد قابل توجه و تقدیری برای منافع ملت فلسطین است/ نرفتن به شرم‌الشیخ این پیام را می‌دهد که ایران با دنیا قهر بوده و حاضر به حرف زدن با آن نیست/ مثل همیشه باید ناظر بر توافقاتی باشیم که بخش عمده آن به ما مربوط است/ فرصت‌هایی را به سادگی از دست می‌دهیم که قرار نیست؛ تکرار شوند

آتش‌بس در پی توافق صلح غزه در حال حاضر، منجر به این شده که مردم غزه از زیر بمباران بیرون بیایند و این مسئله به خودی خود، نکته مثبتی بوده و مردم این منطقه از کشته شدن روزانه خلاص شده‌اند. همچنین،...
مسعود زنجانی: حافظ را باید به مثابه یک متفکر و اندیشمند بشناسیم/ باید موضع حافظ را در عالم اندیشه تبیین کنیم/ نیچه و هایدگر بر این باور بوده‌اند که هولدرلین از تمام فلاسفه قبل از خود فراتر رفته
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «گپی نو» با پژوهشگر حوزه فلسفه و ادبیات به بهانه بزرگداشت حافظ شیرازی

مسعود زنجانی: حافظ را باید به مثابه یک متفکر و اندیشمند بشناسیم/ باید موضع حافظ را در عالم اندیشه تبیین کنیم/ نیچه و هایدگر بر این باور بوده‌اند که هولدرلین از تمام فلاسفه قبل از خود فراتر رفته

در سومین برنامه از گپی‌نو به مناسبت بیستم مهرماه، بزرگداشت حافظ شیرازی به سراغ مسعود زنجانی پژوهشگر حوزه فلسفه و ادبیات رفتیم تا با موضوع «حافظ به مثابه اندیشمند» با او به گفت‌و‌گو بنشینیم.
کوروش احمدی: مدعیان ساخت بمب اتم در ایران، شوخی می‌کنند!/ وضعیت فعلی، قابل ادامه‌دادن نیست/ احتمال حمله مجدد اسرائیل را بالا نمی‌دانم
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «ایرانشهر» با یک دیپلمات باسابقه و تحلیلگر ارشد مسائل بین‌الملل

کوروش احمدی: مدعیان ساخت بمب اتم در ایران، شوخی می‌کنند!/ وضعیت فعلی، قابل ادامه‌دادن نیست/ احتمال حمله مجدد اسرائیل را بالا نمی‌دانم

دیدارنیوز در بیستمین پرده از برنامه «ایرانشهر» به سراغ «کوروش احمدی»، دیپلمات باسابقه و تحلیلگر ارشد مسائل بین‌الملل رفته و مسائل مختلف مرتبط با منافع ملی ایران از فعال شدن مکانیسم ماشه، تحرکات...

نگرانی والدین از «بی‌حوصلگی» فرزندان‌شان در مدارس

نتایج یک نظرسنجی جدید از هزار والدین دارای بچه‌های مدرسه‌ای نشان داد که ۸۰ درصد این افراد می‌گویند فرزندانشان از مدرسه بیزار بوده یا از مدرسه خسته شده‌اند.

کد خبر: ۱۳۲۶۵۷
۰۹:۰۸ - ۰۷ تير ۱۴۰۱

نگرانی والدین از «بی‌حوصلگی» فرزندان‌شان در مدارس

دیدارنیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد از هر ۱۰ والدین، ۸ نفر معتقدند باید در مدرسه سرگرمی‌های بیشتری داشته باشند. این والدین عمدتا نگران کسل شدن و بی حوصلگی فرزندانشان در مدارس هستند.

نتایج یک نظرسنجی جدید از هزار والدین دارای بچه‌های مدرسه‌ای نشان داد که ۸۰ درصد این افراد می‌گویند فرزندانشان از مدرسه بیزار بوده یا از مدرسه خسته شده اند.

بیش از نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی (۵۷٪) این احساس را به مطالب چالش برانگیز نسبت دادند که باعث می‌شود بچه هایشان احساس کنند کودن هستند. ۵۲ درصد دیگر می‌گویند فقدان پروژه‌های عملی که همکاری و تعامل را تقویت می‌کند نیز در این امر مؤثر است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که یادگیری عملی در خط مقدم ذهن والدین قرار دارد.

در این میان هفتاد و چهار درصد از والدین علم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات را برای آینده ارزشمند می‌دانند. با این حال، از هر چهار والدین سه نفر مشاهده کرده اند که بچه هایشان در مورد یادگیری در مدرسه ابتدایی هیجان زده می‌شوند، اما پس از رسیدن به دوره راهنمایی علاقه خود را از دست می‌دهند.

از دیدگاه والدین، بزرگترین موانع در هنگام انتقال از کلاسی به کلاس دیگر، متعهد ماندن یا متمرکز ماندن (۵۲%)، برخورد با مطالب چالش برانگیزتر (۴۸%)، و عادت به انتظارات معلمان جدید (۴۸%) است.

والدین همچنین می‌گویند که فرزندانشان گاهی اوقات هنگام انجام تکالیف چالش برانگیز (۷۳٪) ناامید می‌شوند، بسیاری از آن‌ها مشکل فوق را به این نسبت می‌دهند که بچه‌ها نمی‌دانند باید چه کاری انجام دهند (۶۲٪) و احساس می‌کنند که برای پرسیدن سؤال بسیار ترسیده اند (۶۲٪).

علاوه بر این، محققان از هزار معلم برای کشف اینکه چگونه هیجان دانش آموزان را در کلاس درس تقویت می‌کنند، نظرسنجی انجام دادند. بر این اساس مشخص شد از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر در حال حاضر یادگیری عملی را به کلاس درس می‌آورند.

یکی از راه‌های عملی‌تر کردن سوژه ها، گیم فیکیشن یا ترکیب عناصر سبک بازی در فعالیت‌های غیر بازی است. به گفته معلمان، مهم‌ترین راه‌ها برای بازی سازی کلاس درس، سرگرم کردن یادگیری، اضافه کردن شاخص‌های پیشرفت مانند امتیاز یا نشان و از طریق رقابت است.

به باور متخصصین، تقویت اعتماد به نفس و کنجکاوی دانش آموزان در کلاس درس می‌تواند کلیدی باشد. معلمان مؤثرترین راه‌ها را برای انجام این کار، پروژه‌های عملی (۷۰%) و همکاری دانش‌آموزان با دیگران (۷۰%)، همراه با فرصت اشتباه بدون قضاوت (۶۳%) معرفی کرده‌اند. آزادی در اشتباه کردن بهترین انتخاب در میان معلمان دبیرستان (۶۸٪) بود.

در خاتمه گفتنی است هشت نفر از هر ۱۰ معلم (۸۲%) نیز معتقدند پروژه‌های گروهی باید خیلی زودتر در زندگی دانش آموزان معرفی شوند.

منبع:سیناپرس/ مترجم: رضوان خندان

ارسال نظرات
امروز دوشنبه ۲۱ مهر
امروز دوشنبه ۲۱ مهر
امروز دوشنبه ۲۱ مهر
امروز دوشنبه ۲۱ مهر