تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

بهترین کفش ورزشی که برای پیاده روی مناسب است

تا به حال بدون کفش مخصوص پیاده روی، مسیری طولانی را پیموده اید؟ احساستان چه بوده؟ بی تردید اذیت شده اید و ممکن است پاهایتان تا چند وقت زخم یا تاول شده باشد

کد خبر: ۱۳۲۶۲۰
۱۶:۰۸ - ۰۶ تير ۱۴۰۱

بهترین کفش ورزشی که برای پیاده روی مناسب است

دیدارنیوز: تا به حال بدون کفش مخصوص پیاده روی، مسیری طولانی را پیموده اید؟ احساستان چه بوده؟ بی تردید اذیت شده اید و ممکن است پاهایتان تا چند وقت زخم یا تاول شده باشد. پیاده روی مثل سایر ورزش های حرفه ای نیاز به کفش مخصوص دارد چون بیش از همه پای شما را درگیر می کند. برندهای معتبری مثل کفش ورزشی آدیداس، کفش ورزشی اسکیچرز و نیوبالانس پرطرفدارترین کفش ها در ایران هستند. امروز این سه مدل را از نظر قیمت، کیفیت و کارایی با یکدیگر مقایسه می کنیم. در انتخابی هوشمندانه کنارتان هستیم.

ویژگی های کفش مناسب پیاده روی

تقریبا مهمترین ویژگی هایی که در کفش های ورزشی مشاهده می شوند برای پیاده روی نیز ضروری اند. با این تفاوت که آپشن های تخصصی کفش های رشته های تخصصی ورزشی مثل میخ های کفی کفش های فوتبال یا دوچرخه سواری برای پیاده روی نه تنها ضروری نیستند که در خیلی مواقع دست و پا گیر نیز می شوند.

انعطاف پذیری

مهمترین ویژگی برای کفش اسپرت انعطاف داشتن است. هنگامی که به خرید می روید کفش را از پشت تا کنید. اگر به راحتی دولا شد نشان می دهد که انعطاف لازم را داشته و در پیاده روی اذیتتان نخواهد کرد. هر چه کفش سبک تر باشد انعطاف بیشتری هم خواهد داشت. در نتیجه هنگام راه رفتن همچون وزنه ای سنگین اذیتتان نخواهد کرد. البته این ویژگی در کفش های کوهنوردی برعکس است. کفش های کوه معمولا سنگین بوده و به دلیل مهارت های لازم در کوهنوردی برای آن ورزش ها ضروری است.

اندازه و سایز کفش

برای پیاده روی بهتر است کفشی را تهیه کنید که در قسمت جلوی پا کمی جادار باشد. انگشت شصت باید بتواند به راحتی در جلوی کفش حرکت کند. تقریبا 6 میلی متر هم از لبه های جلویی کفش نیاز به گشادی دارد. کفش بسیار تنگ به انگشت ها فشار زیادی آورده و در پیمایش های طولانی آزاردهنده خواهند شد.

کفش مناسب باید از سمت پاشنه نیز راحت باشد. گشادی کفش به گونه ای باشد که هنگام در آوردن و به پا کردن فشار زیادی به پاشنه پا نیاورد و انرژی زیادی از شما نگیرد.

 

بهترین کفش ورزشی که برای پیاده روی مناسب است

طراحی مناسب کفی

کفی کفش اسپرت باید متناسب با قوس های کف پا طراحی شود. البته افرادی که قوسی پاهایشان کمی متفاوت است بهتر است کفی های مجزا متناسب با خود تهیه کنند و داخل کفش های اسپرت و روزمره شان قرار دهند. کفش ها علاوه بر کفی در رویه نیز باید طراحی مناسبی داشته باشند. طراحی استاندارد و اصولی عملکرد فرد را در پیاده روی و ورزش بهبود می بخشند.

 

بهترین برندهای کفش برای پیاده روی

برندهای مختلفی برای کفش های اسپرت وجود دارند. ما سه نمونه را که از نظر قیمت و طراحی در سه سطح متفاوت هستند در اینجا مقایسه کرده ایم. کفش ورزشی نیوبالانس، آدیداس و اسکیچرز هر سه جزو پر فروش ترین کفش های ورزشی اند. نمونه های های کپی این کفش ها در ایران طرفداران بیشتری دارند چرا که با قیمتی مناسب تر همان کیفیت برند اصلی را ارائه می کنند.

کفش آدیداس ورزشی

آدیداس از برندهای معتبر ورزشی در زمینه لباس، کیف و کفش ورزشی است. این برند معتبر طرفداران بزرگی چون مسی، فوتبالیست محبوب جهانی دارد. بسیاری از فوتبالیست ها برای بازی های ملی و باشگاهی به سراغ کفش آدیداس می روند. با این همه در اینجا صحبت ما کفش های مناسب پیاده روی است.

نشانه برند آدیداس سه خط مورب است که به تاریخ تاسیس این شرکت و داستان بنیانگذارانش بر می گردد. کفی، بدنه، جلو و پاشنه مدل های مناسب پیاده روی، استاندارد و هماهنگ با ساختار پا هنگام راه رفتن طراحی شده است.

توصیه ما برای خریدی به صرفه استفاده از مدل های های کپی آدیداس است. مدل های اصل تنها برای ورزشکاران حرفه ای که درآمدهای بسیار بالایی دارند به صرفه و منطقی است. نمونه های فیک با کیفیت برای پیاده روی بسیار مناسب است.

کفش اسکیچرز ورزشی

اسکیچرز برندی معتبر از رقبای نایک و آدیداس است. ایرانی ها از این کفش در پیاده روی ها استقبال بیشتری کرده اند. مهمترین علت آن سبکی و خنکی است. اسکیچرز به دلیل جنس آن، انعطاف پذیری بالای رویه و کفی، جلوگیری از تعرق، داشتن لایه میانی بین کفی و ته کفش، وجود پد در بخش زبانه و آستر و رویه ضد آب و قابل شستشویی که دارد برای پیاده روی های سبک انتخابی بسیار ایده آل است. ولی برای پیمایش های طولانی و دوندگی های سبک چندان توصیه نمی شود.

کفش اسکیچرز ورزشی بیشتر از سوی خانم های ایرانی با استقبال مواجه شده است. مشکلات و دردهای ناشی از کمردرد و زانو درد خانم های میانسال را به سمت پیاده روی های سبک و کفش هایی میان رده سوق داده است.

 

بهترین کفش ورزشی که برای پیاده روی مناسب است

کفش نیوبالانس ورزشی

نیوبالانس از دیگر کفش های ورزشی و از برندهای معتبر آمریکایی است. این شرکت از ابتدای کار در کنار تولید کفش فوتبال و فوتسال، کفش های مخصوص پیاده روی تولید می کرد.

خرید کفش نیوبالانس ورزشی اصل می تواند هزینه زیادی روی دست شما بگذارد. این در حالی است که کفش های فیک های کپی هیچ تفاوتی با نمونه های اصل ندارد. از نظر ماندگاری، انعطاف و سایر ویژگی ها دقیقا همان نیوبالانس امریکایی است که به همت تولیدکنندگان خودمان تهیه شده است.

توصیه ما برای خرید کفش مناسب پیاده روی نمونه های فوق بود. «کفش ورزشی آدیداس» به دلیل نامش از معتبرترین برندهای جهانی است. از سوی دیگر برندهای کمتر شناخته شده ای مثل «کفش ورزشی نیوبالانس» هم وجود دارند که نه تنها برای ورزش هایی مثل فوتبال که برای رانینگ هم مدل هایی تولید کرده اند. در مقایسه با دو مدلی که اشاره شد «کفش ورزشی اسکیچرز» بیش از رشته های ورزشی برای پیاده روی مناسب است. با توجه به سلیقه، بودجه و نیازتان می توانید یک کدام از این برندها را خریداری نموده و از گام برداشتن هایتان لذت ببرید.

بهترین کفش ورزشی که برای پیاده روی مناسب است

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی