تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

نشست امیرعبداللهیان و بورل؛ آمادگی برای رفع بن‌بست «برجام»

نشست خبری حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقایقی پیش برگزار شد و دو طرف بر لزوم از سرگیری مذاکرات وین و رفع بن‌بست «برجام» تاکید کردند.

کد خبر: ۱۳۲۴۵۱
۱۷:۱۰ - ۰۴ تير ۱۴۰۱

نشست امیرعبداللهیان و بورل؛ آمادگی برای رفع بن‌بست «برجام»

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: گفتگو‌های عمیق و دقیقی را پیرامون مذاکرات وین داشتیم. آماده هستیم که طی روز‌های آینده مذاکرات را از سربگیریم.

حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما امروز گفتگو‌های طولانی، اما مثبتی را در خصوص همکاری‌های جامع ایران و اروپا داشتیم. ایران به دنبال روابط متوازن با جهان است و با این سیاست، اتحادیه اروپا از جایگاه مهمی برای ما برخوردار است. رابطه با اروپا به شمول همه کشور‌های این قاره از جمله اولویت‌های ما است.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم با گفتگو‌های دوجانبه با همه کشور‌ها و اتحادیه اروپا شاهد توسعه و پیشرفت مناسبات باشیم، از جمله موضوعات بحث تداوم مذاکرات ایران و طرفین برجام برای لغو تحریم‌ها است. آقای جوزپ بورل چندی پیش از من خواستند که چگونه می‌توانیم بن‌بست پس از قطعنامه را بشکنیم و کار را دنبال کنیم. گفتیم ایران همیشه از دیپلماسی و مذاکرات عزتمندانه استقبال می‌کند و از ایشان برای سفر به تهران دعوت کردم.

وی افزود: گفتگو‌های عمیق و دقیقی را پیرامون مذاکرات وین داشتیم. آماده هستیم که طی روز‌های آینده مذاکرات را از سربگیریم.

وزیر امور خارجه گفت: برای جمهوری اسلامی ایران نفع کامل اقتصادی از توافقی که در سال ۲۰۱۵ حاصل شد، مهم است. هر موضوعی که می‌تواند نفع کامل اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار دهد، از نظر دولت آقای رئیسی و جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نخواهد بود.

وی افزود: مشکلات و نقاط افتراق که وجود دارد در مسیر گفتگو‌هایی که به زودی از سر گرفته خواهد شد را برطرف کنیم. امیدواریم به طور مشخص طرف آمریکایی این بار واقع‌بینانه و منصفانه در مسیر مذاکرات و در مسیر رسیدن به نقطه پایانی توافق اقدامات مسئولانه و متعهدانه را انجام دهد.

امیرعبداللهیان گفت: در عین حال در خصوص آخرین وضعیت اوکراین گفتگو کردیم. جمهوری اسلامی ایران جنگ را راه حل نمی‌داند و با نگاه به ریشه‌های این بحران و این جنگ در مذاکره و گفتگوی سیاسی برای رسیدن به یک شرایط مطلوب در منطقه و خروج از جنگ در اوکراین تاکید کردیم.

وی افزود: همچنین آقای بورل را در جریان آخرین گفتگو‌های خودم با آقای لاوروف قرار دادم.

بورل: برای شکستن بن‌بست مذاکرات وین و کاهش تنش به ایران سفر کردم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: خیلی خوشحال هستم که قرار است مذاکرات را طی روز‌های آتی و به سرعت از سربگیریم و این تنش‌هایی که طی روز‌های گذشته به وجود آمده متوقف کنیم.

جوزپ بورل در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان گفت: برای من مهم بود که به ایران سفر کنم و از میزبانی ایران همیشه سود برده‌ام. سفر من یک هدف اصلی دارد و آن شکستن بن‌بست پیش آمده در مذاکرات وین و کاهش تنش است. برای من اهمیت دارد که برای ادامه مسیر انگیزه ایجاد کنیم و مذاکرات را به ریل آن بازگردانیم. البته سفر من هنوز به پایان نرسیده و دیدار‌هایی خواهم داشت که منتظرشان هستم.

وی ادامه داد: خیلی خوشحال هستم که قرار است مذاکرات را طی روز‌های آتی و به سرعت از سربگیریم و این تنش‌هایی که طی روز‌های گذشته به وجود آمده متوقف کنیم.

بورل افزود: اجازه بدهید یادآوری کنم که من در ماه مارس مذاکرات را متوقف کردم چرا که متنی را داشتیم و سوالاتی کوچک باقی بود که باید ایران و آمریکا به آن‌ها پاسخ می‌دادند. قرار نبود این توقف سه ماهه شود و حالا این وقفه باید شکسته شود و باید کار را تسریع کنیم. تشکر می‌کنم از آقای وزیر که تصمیم به از سرگیری مذاکرات گرفتند.

او گفت: توافق برای کل جهان مهم است که توافقی درباره برجام داشته باشیم. ما از ماه فوریه در دنیای متفاوتی زندگی می‌کنیم. توافق تاریخی ما اگر به نتیجه برسد اهمیت آن بیش از پیش خواهد بود. دنیا به دنبال توافق و ثبات است و به ایران منافع اقتصادی را بدهد و نگرانی‌های جامعه جهانی را درباره امنیت و ثبات منطقه‌ای رفع کند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی