تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

جستجوگران خارجی گنج در شمال تهران دستگیر شدند

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو فرد غیرایرانی که برای یافتن گنج و عتیقه اقدام به حفاری غیرمجاز در شمال تهران کرده بودند، خبر داد.

کد خبر: ۱۳۲۴۴۶
۱۵:۴۲ - ۰۴ تير ۱۴۰۱

جستجوگران خارجی گنج در شمال تهران دستگیر شدند

دیدارنیوز ـ سرهنگ جلیل موقوفه‌ای درباره این خبر گفت: مدتی قبل و به دنبال کسب خبری مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در محدوده سدلتیان گروهی از ماموران رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرارداده و متوجه شدند که گزارش واصله صحت داشته و این افراد که اتباع یکی از کشور‌های همسایه هستند، به قصد کشف اموال تاریخی و عتیقه اقدام به حفاری در این مناطق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع به طور ویژه در دستورکار ماموران قرار گرفت، گفـت: ماموران کلانتری ۱۶۵ سدلتیان پس از انجام اقدامات تخصصی و اشراف اطلاعاتی، محل فعالیت و حضور این افراد را مورد شناسایی قرار داده و پس از هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوز‌های مربوطه در عملیاتی این دو نفر را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه از این افراد تجهیزات حفاری و دستگاه گنج یاب نیز کشف و ضبط شد، گفت: متهمان دستگیر شده تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به جرم خود برای کشف اشیای عتیقه و فروش آن به کلکسیون‌دار‌ها اعتراف کرد.

موقوفه‌ای با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان دستگیر شده، اظهارکرد:‌این افراد با تکمیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی معرفی شدند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: حوادث
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی