تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

هدف لاوروف از سفر به تهران؛ همکاری‌ برای مقابله با تحریم‌های آمریکا

روزنامه العربی الجدید در گزارشی نوشت که یکی از اهداف سفر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به ایران افزایش همکاری‌های تهران و مسکو برای مقابله با تحریم‌های آمریکا است.

کد خبر: ۱۳۲۲۹۲
۱۳:۱۴ - ۰۱ تير ۱۴۰۱

هدف لاوروف از سفر به تهران؛ همکاری‌ برای مقابله با تحریم‌های آمریکا

دیدارنیوز: یک رسانه عربی در گزارشی اعلام کرد که یکی از اهداف سفر لاوروف به ایران افزایش همکاری‌های تهران و مسکو برای مقابله با تحریم‌های آمریکا است ومسئولان دو کشور سفر‌های متقابل علنی و غیرعلنی زیادی در مرحله اخیر داشته‌اند.

روزنامه العربی الجدید در گزارشی نوشت: قرار است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) به تهران برود، این درحالی است که تنش‌های میان ایران از یک طرف و آژانس بین المللی انرژی اتمی و آمریکا و تروئیکای اروپا (فرانسه، انگلیس، آلمان) افزایش یافته است.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در صفحه توییتر خود اعلام کرد که لاوروف امروز به ایران م‌رود، البته وی چیزی در مورد جزئیات این سفر منتشر نکرد.

پیش از این نیز سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرده بود که وزیر خارجه روسیه اواخر هفته به تهران سفر خواهد کرد و در خصوص روابط دوجانبه و افزایش همکاری در منطقه قفقاز و اوراسیا رایزنی خواهد کرد.

در این راستا برخی منابع ایرانی در گفتگو با العربی الجدید اعلام کردند که سرگئی لاوروف با حسین امیر عبداللهیان، همتای ایرانی خود و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و مسئولان دیگر دیدار خواهد کرد.

این منابع که خواستار عدم فاش شدن نامشان شده‌اند، تاکید کردند: لاوروف در سفرش به تهران درخصوص روابط دوجانبه و همکاری مشترک در پرونده‌های منطقه‌ای و بین المللی و در راس آن‌ها تحولات توافق هسته‌ای و اوضاع سوریه رایزنی و تبادل نظر می‌کند.

این منابع افزودند: پرونده مهم دیگری که در این سفر مورد مناقشه قرار می‌گیرد افزایش همکاری ایران و روسیه در مقابله با تحریم‌های آمریکا است و در ماه‌های اخیر مسئولان روسی سفر‌های علنی و غیرعلنی به ایران داشته اند تا از تجربه ایران در مقابله با تحریم‌ها استفاده کنند.

این منابع خاطرنشان کردند: مسئولان ایرانی نیز سفر‌هایی به روسیه داشتند، زیرا در مرحله اخیر همکاری دو کشور در راستای مقابله مشترک با تحریم‌های آمریکایی و غربی افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، این اولین سفر سرگئی لاوروف به ایران بعد از روی کار آمدن رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران است و آخرین سفر وی به تهران در آوریل ۲۰۲۱ بود که با همتای خود در آن زمان جواد ظریف دیدار و رایزنی کرد.

تفاوت این سفر وزیر خارجه روسیه به تهران با سفر‌های قبلی در این است که اکنون درپی جنگ روسیه و اوکراین شرایط منطقه‌ای و بین المللی مقاوتی به وجود آمده است و مذاکرات هسته‌ای با مشکلاتی رو به رو شده است و علاوه بر تنش‌های موجود بین رژیم صهیونیستی و ایران، تنش‌های جدیدی میان تهران و غرب بوجود آمده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی