تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

بحران سیاسی در فرانسه؛ «مکرون» استعفای نخست‌وزیر را رد کرد

الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه به دنبال ناکامی ائتلاف حامیان امانوئل مکرون در کسب اکثریت مطلق کرسی‌های مجلس ملی از سمت خود استعفاء داد اما مکرون رئیس جمهوری فرانسه آن را رد کرد.

کد خبر: ۱۳۲۲۳۱
۱۷:۴۵ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

بحران سیاسی در فرانسه؛ «مکرون» استعفای نخست‌وزیر را رد کرد

دیدارنیوز: امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه روز سه‌شنبه با استعفای الیزابت بورن، نخست‌وزیر این کشور مخالفت کرد.

نخست‌وزیر فرانسه به دنبال ناکامی ائتلاف حامیان امانوئل مکرون در کسب اکثریت مطلق کرسی‌های مجلس ملی از سمت خود استعفاء داد. احزاب حامی رئیس‌جمهوری فرانسه در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه بیشترین کرسی‌ها را در مجلس ملی به دست آوردند. با این حال عدم کسب اکثریت مطلق کرسی‌ها از سوی این احزاب بحرانی کم‌سابقه را رقم زده است.

مخالفان دولت امانوئل مکرون از عدم پذیرش استعفای الیزابت بورن انتقاد کرده‌اند. رئیس‌جمهوری فرانسه قرار است طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه با سران احزاب حاضر در پارلمان گفتگو کند. او به این ترتیب امیدوار است تا بتواند حمایت لازم در پارلمان را برای اجرای برنامه‌های دولت الیزابت بورن به دست آورد.

از حزب راستگرای «جمهوریخواهان» به عنوان متحد بالقوه دولت الیزابت بورن یاد می‌شود هرچند کریستیان ژاکوب، رئیس این حزب تاکید کرده است که «جمهوریخواهان» به عنوان مخالف دولت در پارلمان فعالیت خواهند کرد.

حامیان امانوئل مکرون در دور دوم انتخابات پارلمانی که روز یکشنبه برگزار شد ۲۴۵ کرسی به دست آوردند. این در حالی است که آن‌ها به رای ۲۸۹ نماینده مجلس ملی برای تصویب لوایح پیشنهادی دولت نیاز دارند.

دولت الیزابت بورن در صورت عدم ائتلاف دیگر احزاب مجبور خواهد شد تا برای تصویب هر کدام از طرح‌های خود با مخالفان دولت وارد مذاکره شود. امری که ممکن است در نهایت رئیس‌جمهوری فرانسه را مجبور به انحلال مجلس ملی و برگزاری انتخابات زودهنگام کند.

طرفداران امانوئل مکرون در حالی از کسب اکثریت مطلق کرسی‌های مجلس ملی باز مانده‌اند که تنها دو ماه از انتخاب مجدد او به مقام ریاست‌جمهوری می‌گذرد. امانوئل ماکرون حدود سه هفته پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری الیزابت بورن را به عنوان نخست‌وزیر جدید معرفی کرد.

نتیجه ضعیف حامیان امانوئل مکرون در انتخابات روز یکشنبه باعث شده است تا انتقاد‌ها از الیزابت بورن افزایش یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی