تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

پارلمان تعاون ایران، عضو هیات مدیره ICA شد

در مجمع عمومی اتحادیه جهانی تعاون (ICA)، بخش تعاون کشورمان برای نخستین بار توانست کرسی عضویت در هیات مدیره این سازمان را به دست آورد.

کد خبر: ۱۳۲۲۲۲
۱۶:۰۰ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

پارلمان تعاون ایران عضو هیات مدیره ICA شد

دیدارنیوز ـ اتحادیه بین‌المللی تعاون (International Co-operative Alliance) یا ICA یک انجمن بین‌المللی است که انواع سازمان‌های تعاونی را شامل می‌شود.

اعضای اتحادیه را سازمان‌های ملی و بین‌المللی تعاون در تمامی بخش‌ها از جمله کشاورزی، بانکداری، انرژی، صنعت، بیمه، ماهیگیری، تعاونی‌های مسکن، گردشگری و مصرف تشکیل می‌دهند.

تا پایان سال ۲۰۰۲ میلادی، ایکا دارای ۲۳۶ سازمان عضو از ۹۳ کشور با مجموع تقریباً ۷۲۵ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت پوشش قرار داده بود که اکنون، این آمار به مرز ۸۰۰ میلیون نفر نیز برآورد می‌شود.

اتحادیه بین‌المللی تعاون، بزرگترین نهاد بین‌المللی غیردولتی در جهان است که در برگیرنده حدود یک میلیارد نفر از ۹۶ کشور جهان است و هدف اصلی آن، ارتقا و تقویت تعاونی‌های مستقل و تسهیل روند توسعه اقتصادی و اجتماعی اعضا در سراسر دنیا است.

امسال در مجمع عمومی اتحادیه جهانی تعاون (ICA)، رئیس اتاق تعاون ایران با کسب اکثریت آراء به عضویت هیات مدیره اتحادیه جهانی تعاون درآمد.

دراین مجمع که نمایندگان بیش از ۱۱۰ کشور دنیا حضور داشتند، بهمن عبداللهی ـ رئیس اتاق تعاون ایران ـ با پیشی گرفتن از کشور‌های صاحب نفوذ و قدرتمند در عرصه نهضت تعاون جهان، در میان اعضای منتخب دوره جدید هیات مدیره اتحادیه جهانی تعاون قرار گرفت.

این رویداد برای اولین بار در تاریخ اتحادیه جهانی تعاون رخ داده و بخش تعاون کشورمان موفق به اخذ کرسی هیات مدیره اتحادیه جهانی شده است.

اتحادیه بین المللی تعاون، یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌های غیردولتی و از جمله نهاد‌های رسمی سازمان ملل متحد بوده که در ۱۸ آگوست سال ۱۸۹۵ در کنگره بین‌المللی تعاون در لندن تاسیس شد و دفتر مرکزی آن هم اکنون در شهر «ژنو» است.

پنج دفتر منطقه ای، آسیا اقیانوسیه، آفریقا، آمریکا، استرالیا و اروپا، حلقه‌های ارتباط دهنده دفتر مرکزی در پنج قاره جهان محسوب می‌شوند که عمده وظایف آنان اطلاع رسانی، تحقیق و بررسی مشکلات، پیشنهاد‌ها و انعکاس ره آورد‌های نهضت تعاون دنیا است.

اعضای این اتحادیه به طور عمومی از کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه و در بخش‌های کشاورزی، بانکداری، انرژی، صنعت، بیمه، ماهیگیری، تعاونی‌های مسکن، گردشگری و مصرف هستند.

اتحادیه بین‌المللی تعاون (International Co-operative Alliance) با تسهیل جریان اشتغالزایی و حمایت از فقرزادیی و برنامه‌های سرمایه گذاری خُرد در سراسر جهان در تلاش است تا اهمیت تعاونی‌ها در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی را در اذهان جامعه روشن کند و با تشکیل جلسات و کارگاه‌های آموزشی، تعاونی‌ها را به تعامل بیشتر با یکدیگر فرا خوانده و با کمک‌های فنی و مالی خود به رشد جنبش تعاون کمک کند.

این اتحادیه همچنین تلاش خود را در عرصه بین‌المللی معطوف ارتقای سهم و جایگاه تعاونی‌ها در چرخه اقتصادی کشورها، نحوه تعامل با دولتها، توسعه تعاون بین تعاونگران و کمک به تحقق اصول هفتگانه تعاون کرده است.

اتاق تعاون ایران به نمایندگی از بخش تعاون کشورمان از اعضای فعال I.C.A بوده و همکاری‌های خوبی را با این نهاد بین‌المللی دارد.

در مجمع عمومی اتحادیه جهانی تعاون که در شهر سویا کشور اسپانیا برگزار شد، بخش تعاون کشورمان برای نخستین بار توانست کرسی عضویت در هیات مدیره این سازمان را به دست آورد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اقتصاد ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی