تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...

حرکت اولین قطار کانتینری از تهران به ترکیه

قطار کانتینری آزمایشی اعزامی قزاقستان به مقصد ترکیه و اروپا با ورود به کریدور شبکه سراسری ریلی ایران، از ایستگاه راه‌آهن تهران عازم ترکیه شد.

کد خبر: ۱۳۲۰۷۹
۲۱:۲۹ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

حرکت نخستین قطار کانتینری از تهران به ترکیه

دیدارنیوز: قطار کانتینری آزمایشی اعزامی قزاقستان به مقصد ترکیه و اروپا با ورود به کریدور شبکه سراسری ریلی ایران، طی مراسم رسمی امروز (۲۹ خرداد) از ایستگاه راه‌آهن تهران عازم ترکیه شد.

اعزام این قطار بر اساس مذاکرات و هماهنگی‌های قبلی انجام‌شده بین سیدمیعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با مدیرعامل راه‌آهن قزاقستان و با هدف فعال کردن کریدور ترانزیتی KTI (قزاقستان - ترکمنستان - ایران) و در ادامه حمل به مقصد ترکیه و اروپا در چارچوب نشست روسای جمهور دو کشور ایران و قزاقستان صورت پذیرفته است.

این قطار کانتینری روز سه‌شنبه مورخ ۲۴ خرداد از مبدا اکتائو قزاقستان بارگیری و به مقصد در نظر گرفته‌شده، مطابق برنامه تنظیمی اعزام شده است. همچنین در راستای تفاهمات صورت‌گرفته، امروز (یکشنبه ۲۹ خرداد) موافقتنامه‌ای بین روسای جمهوری دو کشور و با حضور قاسم ژورمارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان در تهران، به امضا رسید.

گفتنی است؛ طول این مسیر ریلی شش هزار و ۳۳۶ کیلومتر است که از این میزان، حدود سه هزار و ۱۸۵ کیلومتر در قلمرو قزاقستان، ۷۰۰ کیلومتر در قلمرو ترکمنستان، یک‌هزار و ۵۱۷ کیلومتر در قلمرو ایران و ۹۳۴ کیلومتر آن در قلمرو ترکیه قرار دارد.

حرکت نخستین قطار کانتینری از تهران به ترکیه

سیدمیعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن نیز در توئیتی درباره راه‌اندازی کریدور ریلی قزاقستان- ترکمنستان- ایران- ترکیه، نوشت: «به لطف خدا و با هم‌افزایی میدان و دیپلماسی، پس از مذاکرات و توافقات چندماهه، امروز کریدور ریلی قزاقستان- ترکمنستان- ایران- ترکیه با هدف‌گذاری اولیه جابه‌جایی سالانه ۵ میلیون تن بار به منظور بهره‌مندی از مزیت ژئوپلیتیک کشور راه‌اندازی شد.»

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی