تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

کمک به عربستان و توافق با ایران؛ هدف «بایدن» چیست؟

دیوید بولاک، مدیر سابق در وزارت خارجه و دفاع آمریکا و کارشناس کنونی بنیاد واشنگتن در حوزه سیاست خاورمیانه، گفت: دولت بایدن به دنبال کمک به متحدان عرب و اسرائیل برای دفاع از خود در قبال ایران است. دولت بایدن همزمان تلاش می‌کند با ایران به توافق هسته‌ای دست پیدا کند.

کد خبر: ۱۳۱۹۶۶
۱۷:۱۳ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

کمک به عربستان و توافق با ایران؛ هدف «بایدن» چیست؟

دیدارنیوز: مقام سابق دولت آمریکا معتقد است که میان تلاش‌های بایدن برای کمک به متحدان عرب خود و اسرائیل علیه ایران و دستیابی به توافق هسته‌ای هیچ تناقضی وجود ندارد.

دیوید بولاک مدیر سابق در وزارت خارجه و دفاع آمریکا و کارشناس کنونی بنیاد واشنگتن در حوزه سیاست خاورمیانه، گفت: دولت بایدن به دنبال کمک به متحدان عرب و اسرائیل برای دفاع از خود در قبال ایران است.

وی افزود: دولت بایدن همزمان تلاش می‌کند با ایران به توافق هسته‌ای دست پیدا کند.

بولاک در گفتگو با الجزیره تاکید کرد: هیچ تناقضی میان این دو هدف وجود ندارد. این یک استراتژی بازدارندگی در قبال ایران است که امکان دارد بار دیگر منجر به دستیابی به توافق هسته‌ای شود.

به گفته بولاک، بایدن در سفر به منطقه خاورمیانه به مقام‌های اسرائیلی خبر می‌دهد که آمریکا شروط موردنظر خود در قبال پرونده ایران را با هدف دستیابی به توافق کاهش خواهد داد.

الجزیره با انتشار اظهارات بولاک، در تحلیلی با اشاره به سفر پیش روی رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی، به نقل از تحلیلگران می‌نویسد: تحولات مثبت و رو به جلو امنیتی موجود در روابط اسرائیل با امارات متحده عربی و بحرین تعجب ناظران را به دنبال داشته است. علاوه بر آن، تمایل اسرائیل در ارائه رادار‌های مشترک به کشور‌های حوزه خلیج فارس تهدید مستقیمی علیه امنیت ملی ایران محسوب می‌شود.

بایدن قرار است اواسط جولای برای اولین بار به عنوان رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی سفر کند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی