تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
بیانیه حزب ندای ایرانیان در آستانه یک‌سالگی دولت سیزدهم

کشور را نمی‌توان تنها با «دانشگاه امام صادق» اداره کرد

حضور پررنگ دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق در کلیدی‌ترین مسوولیت‌های مدیریتی، از همان ابتدا نشان داد ما شاهد یک سلیقه و گرایش سیاسی خاص در دولت هستیم. در چنین شرایطی با کناره‌گیری یکی از ضعیف‌ترین وزرای این مکتب فکری در آستانه سالگرد روی کار آمدن ابراهیم رییسی، امیدواریم رییس‌جمهور به این نکته پی برده باشد که کشور را نمی‌توان تنها با دانشگاه امام صادق اداره کرد.

کد خبر: ۱۳۱۹۰۰
۰۹:۳۱ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

کشور را نمی‌توان تنها با «دانشگاه امام صادق» اداره کرد

دیدارنیوز: حزب ندای ایرانیان، در آستانه یک سالگی روی کار آمدن دولت سید ابراهیم رییسی، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «امروز در حالی در آستانه ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۱ قرارگرفته‌ایم که یک سال از عمر دولت سید ابراهیم رییسی هشتمین رییس‌جمهوری اسلامی ایران گذشته و سه سال از عمر آن باقی‌مانده است. مردم صبور ایران در یک سال گذشته روز‌های سختی را از نظر اقتصادی و معیشتی تجربه کردند. عملکرد یک سال گذشته دولت در حوزه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بین‌المللی عبرت‌ها و هشدار‌هایی بر جای گذاشت که حزب ندای ایرانیان به عنوان بخشی از جریان اصلاح‌طلبی کشور وظیفه خود می‌داند با نگاهی نقادانه و با هدف اصلاح رویکرد‌ها و سیاست‌ها با سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور محترم و مردم ایران در میان بگذارد.

دولت حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، گرچه از همان ابتدا عنوان دولت مردمی را انتخاب کرد، اما رویکرد‌های جناحی و سیاسی در عزل مدیران غیرهمسو و به کار گماردن مدیرانی از یک جریان خاص سیاسی نشان داد این دولت در عمل نتوانسته همه مردم ایران را نمایندگی کند. حضور پررنگ دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق در کلیدی‌ترین مسوولیت‌های مدیریتی، از همان ابتدا نشان داد ما شاهد یک سلیقه و گرایش سیاسی خاص در دولت هستیم. در چنین شرایطی با کناره‌گیری یکی از ضعیف‌ترین وزرای این مکتب فکری در آستانه سالگرد روی کار آمدن ابراهیم رییسی، امیدواریم رییس‌جمهور به این نکته پی برده باشد که کشور را نمی‌توان تنها با دانشگاه امام صادق اداره کرد.»

در ادامه به دستور‌های بی‌سرانجام رییس دولت اشاره شده و آمده است: «در یک سال گذشته و در مواجهه با اتفاقات و بحران‌ها و به‌خصوص، ناملایمات اقتصادی، شاهد صدور پی‌درپی دستور از جانب ریاست‌جمهوری بودیم. این در حالی است که در عمل هیچ‌یک از این دستور‌ها به‌جایی نرسید تا بار دیگر، این درس اساتید، برای دولت اثبات شود که اقتصاد دستوری اداره نمی‌شود. گرچه در ایام تبلیغات انتخاباتی شاهد وعده‌های مکرر جناب آقای رییسی و تیم همراه‌شان برای برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم بودیم، اما آنچه در عمل اتفاق افتاد کوچک شدن سفره‌های مردم، حذف اقلام خوراکی از سبد خانواده‌ها و فشار بیشتر به طبقات متوسط و ضعیف جامعه بود. مردم هنوز فراموش نکرده‌اند که دولت وعده ساخت یک‌میلیون مسکن در سال را داده بود، اما تاکنون جز یک نمایش تبلیغاتی در قالب ثبت‌نام از مردم، هیچ نشانی از تحقق یک دهم این وعده نیز به چشم نمی‌خورد.

در ادامه به از دست رفتن فرصت‌های دیپلماتیک اشاره شده و آمده است: «در حوزه سیاست خارجی، علی‌رغم ساعت‌ها گفتگو و مذاکره، هیچ چشم‌انداز امیدبخشی از تفاهم دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد دولت در حال از دست دادن فرصت دیپلماسی است. حزب ندای ایرانیان یک‌بار دیگر به دولتمردان یادآوری می‌کند، هرگونه برنامه تحولی به‌منظور توسعه کشور، پیش‌نیازش ارتباط با دنیا و قرار گرفتن در مدار دیپلماسی است؛ کما اینکه تجربه نشان داده هیچ کشوری در انزوای جهانی به موفقیت نرسیده است. در ماه‌های گذشته شاهد شدت گرفتن اعتراضات اصناف و اقشار مختلف مردم بودیم، به‌گونه‌ای که در همین یک ماه اخیر، کمتر روزی را می‌توان پیدا کرد که در گوشه‌ای از کشور، اعتراضی علیه دولت شکل نگرفته باشد. با این حال به نظر می‌رسد دولت صدای اعتراض مردم را نمی‌شنود و برنامه‌ای برای توجه به خواسته‌های عمومی شهروندان ندارد. حزب ندای ایرانیان از دولت می‌خواهد شنونده حرف اعتراضی مردم باشد. نمی‌شود از مردم انتظار داشت تصمیمات سخت مسوولان دولتی را تحمل کنند، اما این تصمیمات سخت هیچگاه شامل دستگاه‌های دولتی و بودجه‌های فرهنگی نهاد‌های غیر پاسخگو نشود.

در پایان این بیانیه نیز آمده است: «در خاتمه اینکه حزب ندای ایرانیان صمیمانه امیدوار است حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی بتواند به وعده‌های خود عمل کرده و با حل مشکلات معیشتی، کام مردم ایران را شیرین کند، اما در مقام دیده‌بان مسیر حرکت دولت، با صراحت می‌گوییم که با استمرار وضع فعلی، دورنمای روشن و مثبتی دیده نمی‌شود و بیم آن وجود دارد که در صورت عدم تدبیر مناسب، شاهد اتفاقات ناگوارتری در عرصه حکمرانی کشور باشیم. ندای ایرانیان در مسیر رسالت خود، ندای مردم ایران بوده و همچنان مطالبه‌گر خواهد ماند و در این راستا ضمن هشدار به رییس‌جمهور محترم از ایشان می‌خواهد قبل از آنکه دیر شود فکر جدی برای کاستی‌ها و نواقص دولت کند.»

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی