تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

۳ هموطن بر اثر کرونا جان باختند/بستری ۳۲۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، سه بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۳۶۰ نفر رسید.

کد خبر: ۱۳۱۸۳۹
۱۵:۲۶ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۱

  ۳ هموطن بر اثر کرونا جان باختند/بستری ۳۲۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه

دیدارنیوز: به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از وبدا، از دیروز تا امروز ۲۶ خردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۳۰ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۳۶۷ نفر رسید.

براساس این گزارش تا کنون ۷ میلیون و ۵۹ هزار و ۹۳۴ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. همچنین ۳۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۲ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۱۶۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا کنون ۶۴ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۷۴۵ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۲۹۴ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۵۰۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۵۴۷ دُز رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته ۱۸ هزار و ۳۳۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارد، ۱۱۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش دیدار، کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

به گفته بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دولت مردمی مبارزه با کرونا را به عنوان نخستین اقدام در اولویت قرار داد، تهیه واکسن شتاب گرفت و با حضور مردم در رده‌های مختلف انتظامی، بسیج نیرو‌های جهادی و ... مساجد، مراکز، استادیوم‌ها محل تزریق واکسن شد و در روز حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تزریق و در هفته حدود هشت میلیون تزریق انجام شد؛ بطوری که ایران رکورد جهانی را دارد که نشان دهنده قدرت است.

وی افزود: با استفاده از واکسن نو ترکیب و ویروس کشته شده ایمنی جمعی علیه کرونا ایجاد شده است.

برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی