تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

توصیه متخصص زنان و زایمان؛ خونریزی‌های غیرطبیعی خودسرانه درمان نشوند

صغری ربیعی، متخصص زنان، زایمان و نازایی با بیان اینکه خونریزی‌های غیر طبیعی نباید به صورت خودسرانه درمان شوند، گفت: در صورتیکه خانم‌ها با حالت‌های غیر طبیعی مواجه شدند باید به پزشک متخصص مراجعه کنند و از ساده انگاری علامت‌ها خودداری کنند چرا که ممکن است زمان طلایی درمان بیماری را از دست بدهند.

کد خبر: ۱۳۱۷۵۶
۰۹:۴۲ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

توصیه متخصص زنان و زایمان؛ خونریزی‌های غیرطبیعی خودسرانه درمان نشوند

دیدارنیوز: یک متخصص زنان، زایمان و نازایی درمان خودسرانه خونریزی‌های غیر طبیعی و عدم مراجعه به پزشک را از دست دادن فرصت طلایی و تشخیص زودرس بیماری‌ها خواند.

صغری ربیعی به سیناپرس، گفت: تخمدان‌های خانم‌ها بعد از سن یائسگی غیر فعال می‌شود بنابراین هر گونه خونریزی بعد از این دوره غیر طبیعی تلقی می‌شود و نیاز به درمان و بررسی بیشتری دارد.

وی افزود: در صورتیکه خانم‌ها با حالت‌های غیر طبیعی مواجه شدند باید به پزشک متخصص مراجعه کنند و از ساده انگاری علامت‌ها خودداری کنند چرا که ممکن است زمان طلایی درمان بیماری را از دست بدهند.

وی با بیان اینکه اگر خانمی بعد از یائسگی با خونریزی مواجه شود باید بررسی‌های لازم علت خونریزی مشخص شود، تصریح کرد: در صورتیکه با بررسی‌ها از جمله آزمایشات و سونوگرافی‌ها علت خونریزی مشخص نشود، نمونه برداری انجام می‌شود تا علت خونریزی مشخص شود و کار‌های درمانی برای بیمار آغاز شود.

ربیعی با بیان اینکه برخی خانم‌ها از انجام تکه برداری امتناع می‌کنند، تاکید کرد: امتناع از تیکه برداری ممکن است فرصت طلایی درمان بیماری را از بین ببرد، بنابراین باید از انجام این امر ترس و اضطرابی نداشته باشند چرا که این امر به وسیله تجهیزات انجام می‌شود و مشکلی برای بیمار به وجود نمی‌آید.

این متخصص ادامه داد: هر نوع ضایعه اضافی در بدن و در هر قسمت از بدن که مشاهده شود، نیازمند بررسی پاتولوژیک بوده و دلیلی بر وجود سرطان نیست.

وی گفت: انجام نمونه برداری در دو حالت انجام می‌شود که در اغلب موارد به صورت سرپایی بوده و در صورتیکه بیمار شرایط خاص داشته باشد این امر در بیمارستان انجام می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی