تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.
سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
جشن صعود کانگوروها در قطر

استرالیا؛ ششمین تیم آسیایی در جام جهانی!

تیم ملی فوتبال استرالیا پس از تساوی بدون گل در وقت قانونی و اضافه، با برتری مقابل پرو در ضربات پنالتی، به عنوان ششمین تیم از قاره آسیا راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد.

کد خبر: ۱۳۱۶۴۸
۰۸:۰۸ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

استرالیا

دیدارنیوز: تیم ملی استرالیا با عبور از پرو در ضربات پنالتی، راهی جام جهانی ۲۰۲۲ شد.

اولین مسابقه از رقابت‌های پلی‌آف بین قاره‌ای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، دوشنبه‌شب میان تیم‌های استرالیا و پرو برگزار شد و در نهایت، این استرالیا بود که با برتری ۵-۴ در ضربات پنالتی حضور خود در جام جهانی را مسجل کرد.

دو تیم استرالیا و پرو در حالی در ورزشگاه احمد بن‌علی الریان مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کردند که ۴ سال قبل در چنین روزهایی، در جام جهانی ۲۰۱۸ و در یک گروه در کنار هم قرار گرفته بودند. پرو آن بازی را ۲ بر صفر برده بود و استرالیای گراهام آرنولد، انگیزه‌های زیادی برای جبران آن نتیجه داشت. جالب آن که برنده این مسابقه، دوباره در کنار ۲ تیم دیگر گروه C جام جهانی روسیه، فرانسه و دانمارک، قرار می‌گرفت.

استرالیا

استرالیا که حالا دیگر آقای مسابقات پلی‌آف جام جهانی محسوب می‌شود، برای هفتمین بار حضور در پلی‌آف بین‌قاره‌ای جام جهانی را تجربه می‌کرد. «ساکروس» بعد از حذف تلخ در ۴ دوره ابتدایی، ۲ دوره اخیر پلی‌آف را با عبور از اروگوئه (۲۰۰۵) و هندوراس (۲۰۱۷) به سلامت گذرانده و امیدوار بود یک‌بار دیگر از این مسیر طاقت‌فرسا، سربلند بیرون بیاید. در سمت مقابل، پروی ریکاردو گارکا که با صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ به انتظار ۳۶ ساله‌اش پایان داده بود، برای ششمین حضور در جام جهانی به قطر آمده بود.

بازی دو تیم در وقت‌های قانونی اگرچه سریع بود و با ریتم مناسبی دنبال می‌شد، اما با موقعیت‌های گل فراوانی همراه نبود. اولین شوت در چهارچوب بازی در دقیقه ۸۰ و توسط بازیکنان استرالیا از راه رسید؛ شوتی که اگرچه با ضربه آزاد هروستیچ، کوچک‌ترین زحمتی برای پدرو گالسه ایجاد نکرد. ورود جیمی مک‌لارن به جای متیو لکی، استرالیا را در یک‌سوم تهاجمی حریف شاداب‌تر کرد و این، استرالیا بود که وقت‌های قانونی را با ریتم بهتری به پایان برد. استرالیا در طول ۹۰ دقیقه ۱۰ شوت زده بود (۲ شوت در چهارچوب) و در سمت مقابل، هیچ‌یک از ۵ شوت «اینکاها» جایی در چهارچوب دروازه مت رایان نداشت.

استرالیا

با جنب و جوش هواداران پرویی حاضر در ورزشگاه، شاگردان ریکاردو گارکا بازی بهتری در وقت‌های اضافه به نمایش گذاشتند و سرانجام در دقیقه ۱۰۰ با فلورس به اولین ضربه در چهارچوب‌شان دست یافتند. با وجود موقعیت‌اهی بهتر قرمز و سفیدها، بازی در وقت‌های اضافه نیز گلی در بر نداشت تا تساوی بدون گل، تکلیف تیم سی‌و‌یکم جام جهانی ۲۰۲۲ را به ضربات پنالتی بکشاند.

اتفاق مهم این مسابقه، در آستانه رسیدن به دقیقه ۱۲۰ رخ داد؛ جایی که گراهام آرنولد با بیرون آوردن مت رایان (کاپیتان تیمش)، اندرو ردمین را به زمین آورد تا نشان دهد با استراتژی مشخصی برای ضربات پنالتی آماده شده است.

مارتین بویل، اولین ضربه پنالتی استرالیا را از دست داد، اما لوئیس آدوینکولا با از دست دادن سومین ضربه پرو، همه چیز را در تعادل نگه داشت. گل شدن ضربات پنجم دو تیم توسط مک‌لارن و فلورس، کار را به پنالتی‌های تکی کشاند. آور مابیل پنالتی استرالیا را به گل تبدیل کرد، اما ضربه آلکس والرا توسط ردمین مهار شد. ردمین که با حرکات خود روی خط تمرکز والرا را به هم ریخته بود، بعد از مهار دومین پنالتی با خوشحالی جالب و رقصش به مهم‌ترین سوژه عکاسان و تماشاگران تبدیل شد.

به این ترتیب استرالیا پنجمین حضور پیاپی خود در جام‌های جهانی را به لطف دروازه‌بانی جشن گرفت که در ۳۳ سالگی، در حال انجام سومین بازی ملی‌اش بود. این صعود (که در حوالی ساعت ۷ صبح به وقت ملبورن رقم خورد) گراهام آرنولد را از زیر فشار انتقادات بیرون کشید. آرنولد که بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ و برای دومین بار هدایت استرالیا را به عهده گرفته بود، با تیمش از مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ حذف شد و با جا ماندن ازعربستان و ژاپن سهمیه مستقیم حضور در جام جهانی را از دست داد، اما این صعود دراماتیک، همه چیز را برای آرنولد تغییر خواهد داد.

در سمت مقابل، این حذف گام رو به عقبی برای پرو و ریکاردو گارکا بود. گارکا از زمان حضور روی نیمکت پرو (۲۰۱۵) این تیم را به دو عنوان سومی (۲۰۱۶) و دومی (۲۰۱۹) کوپا آمریکا رسانده و به انتظار ۳۶ ساله آن‌ها برای حضور در جام جهانی پایان داده بود.

با صعود استرالیا، حالا قاره آسیا برای اولین بار در تاریخ جام‌های جهانی با ۶ نماینده در این رقابت‌ها حاضر خواهد بود. آسیا حالا بعد از اروپا (۱۳) و بالاتر از آفریقا (۵) و آمریکای جنوبی (۴) بیشترین نماینده را در جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد داشت که بدون تردید، اتفاقی ویژه برای فوتبال قاره کهن محسوب می‌شود.

با صعود استرالیا به جام جهانی، این تیم در گروه D در کنار فرانسه، دانمارک و تونس قرار می‌گیرد. این تیم در ۳ بازی‌اش در مرحله گروهی به ترتیب به مصاف فرانسه، تونس و دانمارک خواهد رفت. جالب آن که هر ۳ مسابقه استرالیا در ورزشگاه الجنوب الوکره برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی