تیتر امروز

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید/ نظر یک مقام مطلع درباره سامانه‌های پدافندی ایران
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید/ نظر یک مقام مطلع درباره سامانه‌های پدافندی ایران

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

روش درمانی جدید برای مبتلایان به شانه درد مزمن

به گفته پژوهشگران، نتایج تحقیقات می‌تواند امید جدیدی به بیماران مبتلا به درد مزمن شانه بدهد. در این پژوهش ها، تیم تحقیقاتی توانست این پلت فرم را به مفصل سرشانه موش‌هایی با پارگی کلاهک گرداننده آسیب دیده کامل پیوند زده و بازسازی بافت‌ها و بهبود عملکرد شانه را مشاهده و بررسی کند.

کد خبر: ۱۳۱۶۳۱
۱۷:۵۲ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

درمان جدید برای مبتلایان به شانه درد مزمن

دیدارنیوز: تحقیقات کره جنوبی امید جدیدی به بیماران مبتلا به درد مزمن شانه می‌دهد، این امر به ویژه برای بیمارانی که نمی‌توانند از بافت‌های اتولوگ برای بازسازی پارگی کلاهک گرداننده استفاده کنند، مفید است.

به نقل از سیناپرس، یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه علم و فناوری پوهانگ کره جنوبی از طریق مطالعه مشترک با دانشکده پزشکی هاروارد، نوعی پلت فرم تولید بافت پیچیده‌ای را توسعه داده اند که می‌تواند کلاهک گرداننده (روتاتور کاف) آسیب دیده مفصل سرشانه را بازیابی کند. برای این چاپ زیستی سه بعدی از جوهر زیستی خارج سلولی مخصوص بافت استفاده می‌شود که می‌تواند ساختار پیچیده مفصل سرشانه را به دقت بازسازی کند.

به گفته پژوهشگران، نتایج این تحقیقات می‌تواند امید جدیدی به بیماران مبتلا به درد مزمن شانه بدهد. در این پژوهش ها، تیم تحقیقاتی توانست این پلت فرم را به مفصل سرشانه موش‌هایی با پارگی کلاهک گرداننده آسیب دیده کامل پیوند زده و بازسازی بافت‌ها و بهبود عملکرد شانه را مشاهده و بررسی کند.

در نتیجه این آزمایش‌ها تایید شد که این پلتفرم که شامل سلول‌های بنیادی می‌شود، در واقعاً می‌تواند کلاهک گرداننده مفصل سرشانه را بازسازی کند.

این تیم پژوهشی موفق به ثبت تصویری این فرآیند با استفاده از تصویربرداری فلورسانس مادون قرمز همراه با عوامل زیست تصویربرداری خاص بافت شدند. با این کار، محققان توانستند تغییرات آناتومیک و فرآیند‌های بازسازی در مدل حیوانی را در زمان واقعی به روشی غیر تهاجمی نظارت و ثبت کنند.

این پلت فرم یک ریزمحیط و اجزای مشابه بافت واقعی را ارائه می‌دهد. بنابراین، پس از استفاده از آن برای بیماران، انتظار می‌رود که مزایای درمانی بالایی داشته باشد و در نهایت عملکرد شانه را بهبود بخشد.

شرح کامل این پژوهش و یافته‌های حاصل از آن در مجله بین المللی Bioactive Materials منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

مترجم: فاطمه امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی