تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
مجلس هزینه‌ اقدامات دولت را می‌پردازد

چگینی: دولتمردان فراموش نکنند حذف ارز ترجیحی به خواست آنها انجام شد

مهرداد گودرزوند چگینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه مجلس هزینه‌ اقدامات دولت را می‌پردازد، گفت: دولتمردان فراموش نکنند حذف ارز ترجیحی به خواست آنها انجام شد.

کد خبر: ۱۳۱۵۹۴
۱۲:۳۶ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

چگینی: مجلس هزینه‌ اقدامات دولت را می‌پردازد

دیدارنیوز: نماینده مردم رودبار در مجلس گفت: دولت حتما حضور ذهن دارد که حتی پیش از لایحه بودجه در سال ۱۴۰۰ برای این مساله لایحه به مجلس آورد و مجلس آن را نپذیرفت. مجددا در لایحه بودجه هم بحث تبدیل نرخ ارز را آورد و این بار مجلس به مشروط آن را قبول و تصویب کرد.

مهرداد گودرزوند چگینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در واکنش به سخنان سخنگوی دولت در رابطه با مکلف شدن دولت به تبدیل نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی به E.T.S در قانون بودجه توسط مجلس، گفت: دولت حتما حضور ذهن دارد که حتی پیش از لایحه بودجه در سال ۱۴۰۰ برای این مساله لایحه به مجلس آورد و مجلس آن را نپذیرفت. مجددا در لایحه بودجه هم بحث تبدیل نرخ ارز را آورد و این بار مجلس به صورت مشروط آن را قبول و تصویب کرد.

وی ادامه داد: شرط مجلس برای پذیرش و تصویب مساله تبدیل نرخ ارز ترجیحی این بود که زیرساخت‌ها فراهم شده و کالابرگ الکترونیکی اختصاص داده شود و پس از آن این موضوع به اجرا دربیاید. اگر این اتفاق رخ می‌داد، مردم نگرانی بسیار کمتری نسبت به تامین مایحتاج خود داشتند، اما چنین نشد. به عقیده من در شرایطی که این بستر‌ها هنوز آماده نیست، دولت نباید برخلاف قانون وارد فرآیند اجرای این مصوبه می‌شد.

نماینده مردم رودبار در مجلس همچنین ابراز داشت: درست است که مجلس در واقع اکنون دارد به نوعی هزینه اقدامات دولت را می‌پردازد، اما واقعیت امر این است که مجلس این موضوع را پیش‌بینی کرده و در قانون هم شرط مشخصی را برای اجرای این موضوع آورده بود که اگر قرار است این ارز حذف شود، باید زمینه‌ها فراهم گردد.

وی در پایان گفت: دولت البته در این زمینه تدابیری به خرج داده و تلاش کرده تا بتواند با پرداخت یارانه نقدی بخشی از تبعات اجرای این طرح را جبران کند، اما نباید این مساله را فراموش کنند که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به خواست دولت انجام شد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی