تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
صفری در جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی

جهش در روابط اقتصادی ایران و روسیه طی ماه‌های اخیر ملموس بوده است

جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «روابط ایران و روسیه» به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد مرکب از مدیران دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

کد خبر: ۱۳۱۵۱۷
۱۶:۳۵ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

جهش در روابط اقتصادی ایران و روسیه طی ماه‌های اخیر ملموس بوده است

دیدارنیوز ـ در این نشست، صفری با تأکید بر اهمیت پیگیری مصوبات سفر‌های ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه را مسئول پیگیری توافقات و هماهنگ کننده بخش‌های مختلف دانست و از دستگاه‌های مختلف تقاضا کرد تا از طریق وزارت امور خارجه برنامه‌های دیدار و سفر هیئت‌های مختلف را پیش ببرند تا تداخل در امور و موازی کاری صورت نگیرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی روابط با روسیه را راهبردی خواند و جهش آن طی ماه‌های اخیر را ملموس برشمرد، وی همچنین ادامه داد: سه بخش انرژی، تجارت و ترانزیت از موضوعات مهم فیمابین جمهوری اسلامی ایران و روسیه است که نیازمند همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مسئول است.

وی همچنین از افزایش صادرات ایران در ماه‌های اخیر به چین و روسیه ابزار خرسندی و خاطرنشان کرد: روسیه لیستی از نیازمندی‌های مورد تقاضای خود را منتشر کرده است که ایران توان صادراتی بسیاری از اقلام آن را دارد و می‌تواند موجب رشد چشمگیر صادرات ایران و راه حلی مناسب برای پرداخت بدهی‌های ایران به طرف روسی باشد.

صفری در ادامه، از احتمال لغو روادید برای تجار روسی به منظور افزایش سرمایه گذاری، ایجاد سازوکار بانکی روبل با کشور‌های هم پیمان روسیه، توافق ایجاد مسیر سبز گمرکی و بهبود روابط مالی با سفر مدیران کل بانک مرکزی خبر داد.

در ادامه حاضرین در این جلسه در خصوص چگونگی همکاری دستگاه‌ها، موانع پیش رو و راهکار‌های ارتقا همکاری‌های فیمابین و بحث و محور‌ها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی