تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ یمن به ایران تبریک گفت/ جت‌های جنگنده آمریکا در خاورمیانه می‌مانند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ یمن به ایران تبریک گفت/ جت‌های جنگنده آمریکا در خاورمیانه می‌مانند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

آذری: حادثه قطار مشهد - یزد «عمدی» نبود

علی آذری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد که حادثه تلخ و مرگبار قطار مشهد - یزد به دلیل بی‌احتیاطی و سومدیریت بوده و این اتفاق عمدی نبوده است.

کد خبر: ۱۳۱۳۹۲
۱۱:۳۴ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

آذری: حادثه قطار مشهد - یزد «عمدی» نبود

دیدارنیوز: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: سانحه قطار مشهد - یزد به دنبال مجموعه‌ای از عوامل از جمله بی احتیاطی، سوءمدیریت و عدم توجه به نظامات و مقررات دولتی به وقوع پیوسته است.

علی آذری، با اشاره به بازدید میدانی از محل سانحه قطار مشهد - یزد، بیان کرد: بنده به نمایندگی از کمیسیون عمران در محل سانحه خروج قطار مشهد-یزد از ریل حاضر شدم. ما با دو دیدگاه در محل حادثه حضور یافتیم؛ اول اینکه آیا این حادثه عمدی بوده و به دنبال خرابکاری‌هایی به وقوع پیوسته است و یا اینکه به دنبال بی احتیاطی‌ها و بی مبالاتی‌ها و قصور مدیریتی رخ داده است؟

وی در ادامه با بیان اینکه مشاهدات ما و بررسی دقیق ابعاد حادثه در محل نشان داد که بحث عمدی بودن این حادثه منتفی است، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان داد که در واقع این حادثه به دنبال مجموعه‌ای از بی احتیاطی ها، بی مبالاتی‌ها و عدم توجه به نظامات و مقررات دولتی و سوء مدیریت رخ داده است. سرعت قطار، نحوه استفاده از بیل مکانیکی و راننده قطار و راننده بیل مکانیکی که در نحوه ورود و قرارداد‌های آنان نیز جای بحث است از یک سو و مدیریت شرکت راه آهن شرق که مدیریت مطلوبی برای پیشگیری از این حوادث نداشته است، از سوی دیگر منجر به چنین حادثه تلخی شده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیسیون عمران ابعاد دقیق این حادثه را بررسی خواهد کرد و گزارش نهایی از آن به صحن مجلس و کمیسیون عمران ارائه خواهد شد.

آذری گفت: در نوع مدیریت این حوزه باید فکر اساسی شود. نباید به خاطر سوء مدیریت و بی احتیاطی شاهد چنین حوادث تلخی باشیم. در گزارش کمیسیون عمران راهکار‌ها برای پیشگیری از تکرار این حوادث ذکر خواهد شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی