تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

تجاوز نظامی روسیه؛ زلنسکی: میلیون‌ها نفر دچار قحطی می‌شوند

زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هشدار داد میلیون‌ها نفر به دلیل محاصره بنادر اوکراین در دریای سیاه توسط روسیه دچار قحطی خواهند شد و این روند جهان را در آستانه یک بحران وحشتناک غذایی قرار می‌دهد.

کد خبر: ۱۳۱۳۵۱
۰۹:۲۹ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۱

تجاوز نظامی روسیه؛ زلنسکی: میلیون‌ها نفر دچار قطحی می‌شوند

دیدارنیوز: زلنسکی هشدار داد میلیون‌ها نفر به دلیل محاصره بنادر اوکراین در دریای سیاه توسط روسیه دچار قحطی می‌شوند و افزود: این روند جهان را در آستانه یک بحران وحشتناک غذایی قرار می‌دهد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه بخش‌های بزرگی از سواحل اوکراین را تصرف کرده که این مساله به توقف صادرات محصولات کشاورزی و بالا رفتن قیمت غلات در سطح جهانی منجر شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفت، کشورش در حال حاضر نمی‌تواند حجم زیادی از غلات شامل گندم، ذرت، روغن‌های گیاهی و سایر محصولات کشاورزی را صادر کند.

وی در بیانیه‌ای ویدئویی در مراسم TIME ۱۰۰ Gala ۲۰۲۲ در نیویورک برای تعیین صد فرد تاثیر گذار جهانی در سال ۲۰۲۲ از دید مجله تایم گفت: میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در صورت تداوم محاصره بنادر اوکراین در دریای سیاه توسط روسیه ممکن است دچار قحطی شوند.

اوکراین و غرب دولت مسکو را متهم می‌کنند که از محصولات غذایی به عنوان سلاح استفاده می‌کند. روسیه می‌گوید مین‌های کار گذاشته شده توسط اوکراین در زیر دریا و تحریم‌های بین‌المللی علیه مسکو، اما عامل این مساله است.

کی‌یف اغلب کالا‌های خود را از طریق بنادر دریانوردی صادر می‌کرد، اما از زمان حمله روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، مجبور شد غلات را با قطار از طریق مرز غربی اوکراین یا از طریق بنادر کوچک رودخانه دانوب صادر کند.

زلنسکی که در فهرست ۱۰۰ فرد تاثیرگذار سال ۲۰۲۲ مجله تایم قرار دارد، گفت که از جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده به خاطر یکپارچگی جهان آزاد در زمان بروز تهدید روسیه سپاسگزار است.

وی همچنین از متحدان اوکراین خواست تا تسلیحات بیشتری را برای این کشور ارسال کنند و افزود: تسلیحات و تحریم‌ها یک واکسن هستند؛ یک واکسن علیه کووید-۲۲ از سوی روسیه. انزجار و تنفر یک ویروس است و حتی مرگباتر از کروناست.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی