تیتر امروز

آقای رئیسی با شجاعت مرگ برجام را اعلام کند!
دیپلماسی ایران؛ باقری‌کنی در روسیه، امیرعبداللهیان در سوریه!

آقای رئیسی با شجاعت مرگ برجام را اعلام کند!

همه راه‌ها از نظر دولت سیزدهم به شرق و به خصوص به مسکو ختم می‌شود به گونه‌ای که پس از شکست مذاکرات دوحه، روبوسی عاشقانه رئیسی و پوتین و سفر باقری کنی به روسیه موید این تحلیل است.
نگاه منفی رسانه‌های ایران به ترکیه، همسایه نزدیک بهتر از برادر دور
از سعدآباد تا توپکاپی (۵۷) + فایل صوتی

نگاه منفی رسانه‌های ایران به ترکیه، همسایه نزدیک بهتر از برادر دور

سفر وزیر خارجه ایران به ترکیه در روزهای اخیر گر چه در سکوت نسبی خبری انجام شد اما به زعم عده‌ای دستور مشخصی نداشت و برخی نیز آن را بی‌ارتباط به مذاکرات هسته‌ای تلقی کردند.
رییس کمیسیون سوانح اعلام کرد

حادثه قطار مشهد – یزد؛ راننده بیل مکانیکی مقصر است

محمدحسن اسماعیلی، رییس کمیسیون عالی سوانح درباره حادثه مرگبار قطار مشهد – یزد گفت: راننده بیل مکانیکی به دلایلی که مشخص نیست فاصله ایمنی با خط ریلی را رعایت نکرده و باعث بروز این حادثه شده است. راننده بیل مکانیکی حال مساعدی ندارد، اما تا اینجای کار مطمئن هستیم تعمدی در بروز این حادثه در کار نبوده و چند خطا در کنار یکدیگر باعث بروز این سانحه شده است.

کد خبر: ۱۳۱۳۰۵
۱۸:۵۸ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۱

حادثه قطار مشهد – یزد؛ راننده بیل مکانیکی مقصر است

دیدارنیوز: رییس کمیسیون عالی سوانح با اشاره به ادامه بررسی و ارزیابی سانحه ریلی رخ داده برای قطار مشهد – یزد، گفت: راننده بیل مکانیکی به دلایلی که مشخص نیست فاصله ایمنی با خط ریلی را رعایت نکرده و باعث بروز این حادثه شده است.

محمدحسن اسماعیلی، درباره دلایل و چرایی وقوع سانحه ریلی امروز که سبب شد پنج واگن قطار مسافری مشهد-یزد واژگون شود، اظهار کرد: فرضیات مختلفی درباره چرایی وقوع سانحه ریلی امروز مطرح شده است، اما در صحبت‌هایی که با پیمانکاران و دست اندرکاران این خط ریلی داشتیم، پیمانکار راه آهن در حال بازسازی خط تعویض تراورس بوده و به همین دلیل بیل مکانیکی در محل حضور داشته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در زمانی که خط فعال بوده و در آن مسیر تردد انجام شده بیل مکانیکی در کنار خط ریلی حاضر بوده است افزود: بر اساس پروتکل‌های اعلام شده که همواره آن را به پیمانکاران ابلاغ می‌کنیم حداقل فاصله تجهیزات و ماشین‌آلات مانند بیل مکانیکی از خط ریلی باید سه متر باشد، اما اینکه چه اتفاقی افتاده که این دستگاه بیل مکانیکی در کنار خط ریلی و بدون رعایت فاصله ایمنی حضور داشته، مشخص نیست. هم اکنون در حال بررسی بیشتر هستیم. راننده بیل مکانیکی حال مساعدی ندارد، اما تا اینجای کار مطمئن هستیم تعمدی در بروز این حادثه در کار نبوده و چند خطا در کنار یکدیگر باعث بروز این سانحه شده است.

رییس کمیسیون عالی سوانح با بیان اینکه هم اکنون در حال گفتگو و بررسی پارامتر‌های مختلف برای کشف اصلی علت بروز این سانحه و تشریح عوامل آن هستیم ادامه داد: بر اساس پروتکل‌ها زمانی که خط فعال می‌شود و اصطلاحا یک خط را آزاد می‌کنند، ماشین‌آلات و تجهیزاتی مانند بیل مکانیکی باید از خط آهن فاصله بگیرند و از منطقه خارج شوند. اما در این حادثه با وجود اینکه ساعت ۴:۳۰ صبح امروز این خط ریلی فعال شده است بیل مکانیکی بدون رعایت فاصله ایمنی در آنجا حضور داشته که داریم آن را بررسی می‌کنیم.

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا بیل مکانیکی در فاصله حدود نیم ساعت قبل از این سانحه در کنار خط حاضر شده در حالیکه حدود یک ساعت قبل از این قطار، قطارِ دیگری بدون سانحه از آن منطقه عبور کرده است، گفت: در این زمینه هنوز اطلاعات دقیقی نداریم و در حال بررسی آن هستیم تا ببینیم چرا این فاصله ایمنی رعایت نشده است، اما تا کنون و بر اساس بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که خود بیل مکانیکی سبب حادثه نشده بلکه بوم آن در هنگام چرخش با قطار برخورد کرده است که به نظر می‌رسد راننده بیل مکانیکی در حال فاصله گرفتن از قطار بوده، اما هنگام حرکت و چرخش این اتفاق برای او رخ داده است.

اسماعیلی اعلام کرد: به محض نتیجه گیری نهایی و مشخص شدن همه جزئیات و جوانب این سانحه، گزارش آن را به صورت کامل اعلام خواهیم کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی