تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
قدرت این مردم را دشمنان بیشتر از کسانی که فکر می‌کردند تاریخ مصرف انقلاب تمام شده شناخته‌اند

قالیباف: حکومت مستبد پهلوی نوکر تمام جبهه غرب و آمریکا بود

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه) در سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدی، گفت: حکومت مستبد پهلوی نوکر تمام جبهه غرب و آمریکا بود.

کد خبر: ۱۳۱۱۶۶
۱۲:۴۴ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

قالیباف: حکومت مستبد پهلوی نوکر تمام جبهه غرب و آمریکا بود

دیدارنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب ما با تکیه بر دو اصل شکل گرفت یکی عاشورای حسینی و دیگری مهدویت. عاشورای حسینی برای ایستادن در مقابل ظلم و بحث مهدویت برای امید به آینده.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدی، ضمن گرامیداشت و تبریک به مناسبت ایام دهه کرامت و همینطور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ خرداد سالروز حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی، گفت: به روح امام راحل درود می‌فرستیم، امامی که جز برای خدا حرف نزد و گامی برنداشت که چند روز قبل در سالروز ارتحال امام (ره)، رهبری فرمودند امام خمینی روح و جان انقلاب است و به همین جهت است که این انقلاب در هیچ کجای جهان بدون نام امام خمینی شناخته شده نیست.

وی در ادامه با تقدیر و تشکر از برگزاری این کنفرانس، عنوان کرد: وظیفه داریم از همه فعالان این عرصه که در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ مهدویت فعالیت می‌کنند چه عزیزانی که در این سالن حضور دارند در قالب فعالیت‌های تشکل یافته حرکت می‌کنند که این کنفرانس بین‌المللی برای سومین سال برگزار می‌شود و چه عزیزانی که گمنام در این عرصه فعالیت دارند.

قالیباف در ادامه اظهار داشت: وقتی که حرف از مهدویت است صحبت از اخلاق و همه خوبی‌هاست، صحبت از ترسیم یک آینده روشن برای بشریت است، این فرهنگی است که امیدآفرین و نشاط آفرین برای همه انسان‌هاست، بحث مهدویت موضوع خلافت الهی در زمین است. موضوع مهدویت بحث وجود حجت الهی برای اهل زمین است و جزو آفرینش هستی است یک موضوع مثلاً اجتماعی یا فرهنگی نیست. در بحث مهدویت موضوع صحبت از یک انسان کاملی است که بین ما حضور دارد و اوست که واسطه فیض الهی برای اهل زمین است.

وی اضافه کرد: از خدا بخواهیم که ما توفیق خدمت و حرکت در این مسیر را داشته باشیم و جزو منتظران واقعی حضرت محسوب شویم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اینجاست که می‌بینیم امام عزیز ما و رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، انقلاب اسلامی را آغازگر عصر جدید عالم دانستند. یعنی یک حرکت، یک حرف و یک روح جدید. خب باید این فرهنگ را خوب بشناسیم و درک کنیم که انقلاب در چه زمانی شروع شد و به پیروزی رسید. این انقلاب در زمانی صورت گرفت که انسان در همه شئونات زندگی در بعد مادی در قبضه دو مکتب انسان ساخت و ابرقدرت شرق و غرب بود. آن هم در جایی که حکومت مستبد پهلوی نوکر تمام جبهه غرب و آمریکا بود و در مقابل شوروی در شرق ایستاده بود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی انقلاب ما با تکیه بر دو اصل شکل گرفت یکی عاشورای حسینی و دیگری مهدویت. عاشورای حسینی برای ایستادن در مقابل ظلم و بحث مهدویت برای امید به آینده.

قالیباف در ادامه خاطرنشان کرد: بدون شک درست است که بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت از قله‌های فرهنگ اسلامی و شیعی ماست، اما بدانیم که مهدویت در حقیقت مقصد و مقصود نهایی ماست. ما به این امید گام برمی‌داریم و زندگی می‌کنیم و اگر امروز در این مسیر هستیم و گام برمی‌داریم، به برکت انقلاب اسلامی و روح انقلاب که برگرفته از این مکتب است و در مقابل همه باور‌های فرهنگ اومانیستی و نئولیبرالیستی غرب ایستاده‌ایم.

وی افزود: در همین بیانیه گام دوم که منشوری است حکیمانه از سرگذشت و سرنوشت ما که مسیر حرکت ما را روشن می‌کند. به خوبی ترسیم می‌کند که مسیر پیش روی ما مسیری است که بتوانیم در این راه حرکت کنیم و بحث از تحول حرکتی است که این باعث پیروزی انقلاب شد. پیروزی انقلاب اسلامی باعث شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی شد و امروز در نقطه‌ای هستیم که به فرموده رهبر معظم انقلاب در آستانه تشکیل دولت اسلامی قرار داریم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه نگاه به متعالی مهدویت و حرکت برای تشکیل دولت اسلامی را رمز دشمنی غرب با جمهوری اسلامی ایران برشمرد و ابراز داشت: بدون شک ریشه دشمنی با جمهوری اسلامی همین نگاه فرهنگی ما است. با صراحت می‌گویم که آن‌ها با جمهوری اسلامی‌ای که روحش روح انقلاب اسلامی نباشد ندارند، مشکلی ندارند. آن‌ها با روح انقلاب اسلامی و فرهنگ اهل بیت و مهدویت مسأله و مشکل دارند، چه بسا کشور‌هایی داریم که نام جمهوری اسلامی دارند، اما غرب با آن‌ها مسأله ندارد.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر ما در دهه گذشته هزینه‌های فراوان دادیم و فرزندان عزیزی را از دست دادیم، هزینه‌های ما در این راه بوده است، گاهی فکر می‌کنیم قدرت و عظمت این مردم را دشمنان بیشتر از کسانی که فکر می‌کردند تاریخ مصرف انقلاب تمام شده یا یکبار مصرف است و از گذشته خود پشیمان شدند، شناخته‌اند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی