تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

بحران بی‌اعتمادی به جانسون؛ استعفای نماینده دولت در امور مفاسد اقتصادی

نماینده دولت در امور مفاسد اقتصادی در آستانه برگزاری رای اعتماد نمایندگان حزب حاکم محافظه‌کار به بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، از سمت خود استعفا داد.

کد خبر: ۱۳۱۰۸۹
۱۶:۰۸ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

بحران بی‌اعتمادی به جانسون

دیدارنیوز ـ «جان پن‌روز» دقایقی پیش استعفانامه خود را به دفتر نخست وزیر انگلیس تحول داد تا رای‌گیری امشب علیه جانسون رای دهد. او که از سال ۲۰۱۷ در وزارت کشور انگلیس این سمت را برعهده دارد تصریح کرد که از نظر او پاسخ نخست وزیر به ماجرای رسوایی پارتی‌گیت قانع کننده نبوده است.

این قانون‌گذار انگلیسی در گفتگو با شبکه خبری اسکای خاطر نشان کرد که حتی اگر نخست وزیر از سد رای‌گیری امشب عبور کند، اما پایان دوره صدارت او آغاز شده است. وی گفت: متاسفم که باید به عنوان نماینده مبارزه با مفاسد نخست وزیر استعفا بدهم، اما واضح است که جانسون قوانین را نقض کرده است.

پن‌روز با اشاره به استعفای خود تاکید کرد که نخست وزیر هم باید از مقام خود کناره‌گیری کند.

بوریس جانسون در پی برگزاری مهمانی‌های غیرقانونی در دفتر نخست وزیری که به رسوایی پارتی‌گیت معروف است در معرض رای عدم اعتماد قرار گرفته است.

ساعاتی پیش گراهام بردی رئیس فراکسیون حزب محافظه‌کار دریادداشتی به اعضای حزب اعلام کرد که تعداد نامه‌های دریافت شده در خصوص عدم اعتماد به بوریس جانسون به حد نصاب رسیده و بر این اساس امروز ساعت ۶ تا ۸ عصر درباره عدم اعتماد به جانسون رای‌گیری خواهد شد.

براساس قوانین داخلی حزب محافظه‌کار، اگر ۱۵ درصد از اعضا معادل ۵۴ تن، اعتماد خود را به رهبر حزب از دست بدهند، رای‌گیری انجام خواهد شد. رقم دقیق مخالفان جانسون اعلام نشده، اما به نظر می‌رسد که حتی اگر او از سد اعتماد نمایندگان عبور کند با وجود نارضایتی‌های افکار عمومی چندان در قدرت دوام نخواهد آورد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: بوریس جانسون
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی