تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

همایون شجریان در تهران کنسرت می‌دهد

تور کنسرت‌های گروه موسیقی «سیاوش» به سرپرستی و خوانندگی همایون شجریان از اوایل تابستان امسال در تهران آغاز می‌شود.

کد خبر: ۱۳۱۰۸۳
۱۵:۳۷ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

همایون شجریان در تهران کنسرت می‌دهد

دیدارنیوز ـ گروه موسیقی «سیاوش» به سرپرستی و خوانندگی همایون شجریان که از اواخر اسفند سال گذشته مجدداً فعالیت‌های خود را در عرصه اجرا‌های زنده با برگزاری تور کنسرت‌های اروپایی در کشور‌های بلژیک، هلند، فرانسه و امارات آغاز کرده بود، از تیر امسال در تهران روی صحنه می‌روند.

همایون شجریان در تازه‌ترین مطلب منتشر شده خود در فضای مجازی نوشته است: «به اطلاع دوستان و عزیزانی که پس از اعلام نشست خبری آلبوم گاه فراموشی جویای کنسرت تهران بودند می‌رسانم که این اجرا‌ها از اوایل تیرماه آغاز خواهد شد. جزییات دقیق و تاریخ نهایی شده به همراه مشخصات سایت تهیه بلیت در چند روز آینده به سمع و نظرتان خواهد رسید»

گروه «سیاوش» به سرپرستی همایون شجریان از جمله مجموعه‌های شناخته شده موسیقی ایرانی طی سال‌های گذشته است که در سال‌های آغازین دهه ۹۰ اجرا‌ها و برنامه‌های زنده زیادی را پیش روی مخاطبان قرار دادند که از آن جمله می‌توان به مجموعه کنسرت‌های «آیینه ها» به آهنگسازی کیخسرو و سهراب پورناظری اشاره کرد. کنسرت‌هایی که در زمان اجرای خود با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران و علاقه‌مندان مواجه شد.

در این کنسرت‌ها همایون شجریان خواننده، سهراب پور ناظری آهنگساز، نوازنده تنبور و کمانچه، حسین رضایی نیا ساز‌های کوبه‌ای، همایون نصیری نوازنده ساز‌های کوبه‌ای، شهرام غلامی نوازنده عود، اصغر عربشاهی نوازنده تار، مهیار طریحی نوازنده سنتور، آیین مشکاتیان نوازنده ساز‌های کوبه‌ای، داریوش آذر نوازنده کنترباس به عنوان نوازنده حضور داشتند.

البته در دور جدید فعالیت‌های این مجموعه موسیقایی مهیار طریحی نوازنده سنتور، حسین رضایی نیا نوازنده دف، آیین مشکاتیان، آزاد میرزاپور نوازنده تار و عود از جمله هنرمندانی هستند که در این مجموعه کنسرت‌ها همایون شجریان را همراهی می‌کردند.

همایون شجریان شهریور سال ۱۳۹۱ بود که پس از تشکیل این مجموعه موسیقایی گفته بود: «همیشه دوست داشتم گروهی مثل گروه «آوا» که پدرم آن را تاسیس کرده بودند، پی‌ریزی کنم و این گروه جایی باشد تا آثار هر آهنگسازی در آن اجرا شده و نوازندگان مختلف در آن هنرنمایی کنند. من هم نام این گروه را «سیاوش» گذاشتم و فعالیتم را با این گروه آغاز می‌کنم.»

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی