تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

فضاپیمای سرنشین‌دار چین به مدار رسید

سه فضانورد چینی که با فضاپیمای Shenzhou-۱۴ به مدار زمین اعزام شده بودند، روز یکشنبه وارد ماژول هسته مرکزی این ایستگاه فضایی شدند. ایستگاه فضایی چین با عنوان Tianhe معرفی شده است.

کد خبر: ۱۳۱۰۳۳
۱۰:۴۱ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

فضاپیمای سرنشین‌دار چین به مدار رسید

دیدارنیوز: در شرایطی که ایستگاه فضایی بین المللی به سال‌های پایانی عمر خود نزدیک شده و هنوز برنامه‌ای برای جایگزینی آن وجود ندارد، چین با سرعت در حال پیگیری بهره برداری از ایستگاه فضایی خود بوده و به تازگی سه فضانورد را به مدار زمین اعزام کرد.

به نقل از سیناپرس، بر اساس گزارش بخش ماموریت‌های سرنشین دار آژانس فضایی چین، سه فضانورد چینی که با فضاپیمای Shenzhou-۱۴ به مدار زمین اعزام شده بودند، روز یکشنبه وارد ماژول هسته مرکزی این ایستگاه فضایی شدند. ایستگاه فضایی چین با عنوان Tianhe معرفی شده است.

بر اساس گزارش‌های رسمی، روز گذشته و پس از اینکه Shenzhou-۱۴ به ایستگاه مداری چین نزدیک شد، سامانه کنترل و هدایت خودکار آن فعال شده و عملیات پهلوگیری را با ترکیب ماژول Tianhe، کشتی باری Tianzhou-۳ و کشتی باری Tianzhou-۴ با موفقیت انجام داد. پس از این مانور موفقیت آمیز، خدمه Shenzhou-۱۴ از کپسول سفینه فضایی وارد کپسول مداری شدند.

این عملیات که ویدئوی آن به طور زنده پخش می‌شد برای چین اهمیت بسیار زیادی داشته و در یک لحظه تاریخی، چن دونگ فضانورد آژانس فضایی چین دریچه ماژول هسته Tianhe را باز کرده و ماموریت جدید چین در مدار زمین رسما آغاز شد.

این عملیات شب گذشته انجام شده و تا ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه به وقت پکن، هر سه فضانورد چینی وارد ایستگاه فضایی این کشور شدند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، لیو یانگ و کای ژوزه دو فضانورد دیگری هستند که چن دونگ را در این ماموریت همراهی می‌کنند.

آژانس فضایی چین صبح امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سه نفر طبق برنامه ریزی‌های فبلی، ماموریت خود را آغاز کرده و کار‌های مربوطه را انجام خواهند داد. در این گزارش تصویری، تصاویر جدید ایستگاه فضایی چین که ساعاتی پیش گرفته شده اند را مشاهده می‌کنید.

مترجم: رضوان خندان
منبع: english.news.cn

فضاپیمای سرنشین‌دار چین به مدار رسید

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی