تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
یک سری افکار بنیادگرایانه در حرم امام (ره) علیه نوه امام شعار می‌دهند

نوری: اختلال در سخنرانی یادگار امام حاصل بداخلاقی در تربیون‌های رسمی است

غلامرضا نوری، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی درباره اختلال در سخنرانی روز گذشته (شنبه) سید حسن خمینی، یادگار امام گفت که دلیل آن بداخلاقی و خشونت در تربیون‌های رسمی است.

کد خبر: ۱۳۰۹۵۲
۰۹:۱۷ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۱

نوری: اختلال در سخنرانی یادگار امام حاصل بداخلاقی در تربیون‌های رسمی است

دیدارنیوز: رئیس فراکسیون مستقلین مجلس با اشاره به تلاش برخی برای ایجاد اخلال در سخنرانی روز گذشته یادگار امام گفت: معلوم نیست که این بداخلاقی‌ها فقط برای عده خاصی باشد، یعنی فقط در صحبت سید حسن آقای خمینی رقم بخورد، این رفتار اگر توسعه پیدا کند فردا می‌تواند دامن خیلی‌ها را بگیرد و از این هم غلیظ‌تر شود و دیگر کنترل آن هم سخت شود.

غلامرضا نوری، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی، درخصوص «اتفاقات صبح روز گذشته در حرم امام خمینی و اختلال در سخنرانی سیدحسن خمینی که پیش از این نیز بار‌ها تکرار شده و همینطور تکرار این رفتار با دیگر شخصیت‌ها از جمله برهم زدن سخنرانی علی لاریجانی در ۲۲ بهمن سال ۹۱ به ویژه علیرغم تذکر و نهی صریح رهبری»، گفت: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و عظیم‌الشان، باید عرض کنم که این حادثه و حوادث مشابهی که در سال‌های گذشته در این مراسم اتفاق افتاده یا حوادثی که مشابه این اتفاق در فضا‌های دیگر و برای افراد دیگر رقم می‌خورد را از چند منظر می‌توان مورد بررسی قرار داد.

وی ادامه داد: نخست از منظر جایگاهی که اخلاق عمومی و اخلاق سیاسی در جامعه ما دارد، می‌توان گفت که ریشه این اتفاق به رواج پرخاشگری، خشونت و بداخلاقی‌هایی که در تریبون‌های رسمی و غیررسمی کشور اتفاق می‌افتد، مرتبط است. اینطور نیست که عده‌ای کاملا خودسر و بدون هیچ پیش زمینه‌ای بیایند و این کار‌ها را انجام دهند.

نماینده مردم بستان‌آباد در ادامه بیان کرد: صحبت‌های یک عده‌ای در تریبون‌های رسمی کشور یا موضع‌گیری‌ها و رفتار آن‌ها باعث می‌شود که این افراد هم جری‌تر شوند و بروند به سمت همین بداخلاقی‌ها و این رفتار‌ها در کشور اتفاق بیفتد که واقعا برازنده کشور، فرهنگ، تمدن و نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی افزود: تاکید می‌کنم که این‌ها فقط همان افراد نیستند، بلکه این افراد برون‌زدگی و نمای بیرونی این جریانات فکری هستند که در چنین مجامعی دیده می‌شوند، عده‌ای هم هستند که این‌ها را ترغیب و تشویق می‌کنند، روی ذهن‌شان کار می‌کنند و این‌ها را اینگونه بار می‌آورند.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس ادامه داد: از منظر دیگر می‌توان به عمق توسعه یک سری افکار بنیادگرایانه اشاره کرد که در جامعه رسوخ پیدا می‌کند و ما می‌بینیم که در حرم امام (ره) علیه نوه امام شعار می‌دهند. این مسیر یک مسیر خطرناکی است و مسیری که این گروه‌ها در پیش گرفته‌اند برخلاف وحدت ملی بوده که از افراطی‌گری شروع شده و به تندروی‌های بیشتر منتهی خواهد شد. خیلی جالب است که در مراسم سالگرد امام (ره) و در حرم حضرت امام (ره) برای نوه امام این رفتار را انجام دادند، چه عنوان تاریخی برای این گروه غیر از خوارج نهروان می‌توان ذکر کرد؟

وی همچنین تصریح کرد: شکل‌گیری این افکار در جامعه برای آینده کشور و برای جامعه خطرناک است. حتما باید یک جایی این‌ها کنترل شوند، البته عرض کردم که ریشه این موضوع هم ریشه عمیقی است یعنی فقط چندتا جوان هوچی‌گر نیستند که آنجا سروصدا کنند. این‌ها در یک جا‌هایی تغذیه فکری می‌شوند، روی افکار این‌ها کار می‌شود و متاسفانه این‌ها را به این مسیر‌های انحرافی هدایت می‌کنند تا اینکه در عمل برون‌زدگی و نمود آن چنین اتفاقاتی می‌شود که دیروز مشاهده شد.

نوری در ادامه با اشاره به عقبه فکری و جایگاه این گروه در بخشی از قدرت خاطرنشان کرد:، اما این‌ها یک عقبه و ریشه دارند که در جامعه حضور دارند و احتمالا در بخشی از قدرت هم حضور دارند و از امکانات آن برای اهداف‌شان سوءاستفاده می‌کنند. موضع‌گیری‌ها و رفتار نخبگان آن‌ها و مواضع سیاسی که دنبال می‌کنند از جمله راهبرد خالص‌سازی را که امروزه خیلی روی آن تأکید دارند و از این داستان‌ها، نمودخیابانی یا کوچه بازاری‌اش می‌شود همین سروصدایی که در مراسمات اتفاق می‌افتد.

وی اضافه کرد: از منظر دیگری که این موضوع می‌تواند مورد تحلیل باشد اولا سابقه آن است که عرض کردم متعدد اتفاق افتاده و در جا‌های دیگر هم رخ داده است و نحوه برخورد مسئولان امنیتی مربوطه با این موضوع و موضوعات مشابه است.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی افزود: علیرغم اینکه به صورت متعدد مقام معظم رهبری تذکر دادند و از این رفتار‌ها برحذر داشتند و اکثر عقلای جامعه و دلسوزان کشور این مسیر‌ها را مسیر خوبی برای ادامه راه انقلاب در کشور نمی‌دانند و تذکر می‌دهند، اما مشاهده می‌کنیم که بازهم این رفتار‌ها دارد تکرار می‌شود و از نظر مباحث فنی-امنیتی هم قابل توجیه نیست که یک عده‌ای جمع شدند و بطور اتفاقی و بدون مقدمه و سازمان‌دهی، آنجا چنین سروصدایی را راه انداختند.

وی ادامه داد: این‌ها چگونه باهم هماهنگ می‌شوند؟ چطور قرار می‌گذارند کجا می‌نشینند؟ این یک سازماندهی می‌خواهد و همینجوری و اتفاقی نیست خصوصا با توجه به مقدمات حضور در این مراسم مهم که اصولا تشریفات مشخص دارد. این نشان می‌دهد که در این حوزه هم مسئولان مربوطه پیام رهبری را جدی نمی‌گیرند و با این موضوعات برخورد‌های جدی ندارند و یا چشم‌پوشی و اغماض می‌کنند یا حداقلش این است که بگوییم کم‌کاری اتفاق می‌افتد که شاهد چنین اتفاقاتی هستیم.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم با بیان اینکه راه برای ابراز عقیده در کشور فراوان است، گفت: در مجموع چنین حوادثی مطلقا برای کشور، جمهوری اسلامی و جامعه اسلامی ما برازنده نیست، می‌شود به طرق مختلف حرف‌ها و نقطه نظرات را بیان کرد، جالب این است که این افرادی که این نوع برخورد‌ها را دارند معمولا تریبون‌های رسمی قابل توجهی هم در اختیار دارند و می‌توانند مسائل و نظرات خود را با ادب، اخلاق و نزاکت مطرح کنند و نیازی به این بداخلاقی‌ها نباشد.

وی خاطرنشان کرد: این مسیر هم مسیر خوبی نیست و هم اینکه معلوم نیست که این بداخلاقی‌ها فقط برای عده خاصی باشد، یعنی فقط در صحبت سید حسن آقای خمینی رقم بخورد، این رفتار اگر توسعه پیدا کند فردا می‌تواند دامن خیلی‌ها را بگیرد و از این هم غلیظ‌تر شود و دیگر کنترل آن هم سخت شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی