تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تاثیر پنهان آلرژی بر سلامت روان چیست؟

افرادی که مبتلا به آلرژی هستند ممکن است مستعد ابتلا به اختلالات سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی باشند. ارتباط بین سلامت روان و آلرژی یک بحث مداوم است، اما مطالعات اخیر موارد مشابهی را روشن کرده است که ممکن است درمان بیماران را بهبود بخشد.

کد خبر: ۱۳۰۷۵۹
۰۹:۲۵ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۱

تاثیر پنهان آلرژی بر سلامت روان چیست؟

دیدارنیوز: اگرچه آلرژی‌ها شایع هستند، اما می‌توانند با توانایی فرد برای انجام کار‌های روزانه تداخل داشته باشند و علائم ممکن است منجر به اجتناب از تعاملات اجتماعی شود.

به نقل از سیناپرس، افرادی که مبتلا به آلرژی هستند ممکن است مستعد ابتلا به اختلالات سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی باشند. ارتباط بین سلامت روان و آلرژی یک بحث مداوم است، اما مطالعات اخیر موارد مشابهی را روشن کرده است که ممکن است درمان بیماران را بهبود بخشد. آلرژی خود می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت روان فرد داشته باشد. چرا چنین است و جامعه پزشکی چگونه می‌تواند به بیماران کمک نماید؟

آلرژی واکنش سیستم ایمنی بدن به یک ماده خارجی است که به عنوان آلرژن نیز شناخته می‌شود. سیستم ایمنی برای محافظت از بدن در برابر این آلرژن‌ها آنتی بادی آزاد می‌کند.

یک واکنش آلرژیک می‌تواند به دلیل مواد غذایی یا عوامل محیطی ایجاد شود. علائم شایع آلرژی ممکن است شامل موارد زیر باشد: خارش در چشم، عطسه کردن، بوییدن و سرفه کردن، کهیر، تنفس سنگین از طریق دهان، خس خس سینه و تنگی نفس، سردرد و سرفه کردن. علائم شدید نیز ممکن است شامل موارد زیر باشد: گوش درد و عفونت گوش، خون دماغ و مشکلات گوارشی. اگرچه این علائم شایع هستند، اما تشخیص آلرژی ممکن است دشوار باشد. زیرا علائم ممکن است شبیه سایر مسائل پزشکی نیز باشد. درمان خاصی برای آلرژی وجود ندارد، اما با بعضی دارو‌ها می‌توان علائم را به حداقل رساند. دارو‌های آلرژی مانند آنتی هیستامین ها، برای بهبود علائم طراحی شده اند، اما عوارض جانبی شامل خواب آلودگی است و می‌تواند فعالیت‌های روزانه و الگو‌های خواب را به هم بریزد.

برای اینکه یافته‌ها قابل تعمیم باشند، نابرابری‌های بهداشتی مانند سن، نژاد، جنسیت، نیاز‌های ویژه مراقبت‌های بهداشتی و موقعیت جغرافیایی باید برای گسترش تحقیقات آینده در نظر گرفته شوند. برخی از جوامع ممکن است کمتر به مراقبت‌های پیشگیرانه دسترسی داشته باشند.

گسترش گروه‌های تحقیقاتی به منظور شامل جوامع به حاشیه رانده شده تاریخی که کمتر احتمال دارد بیماری‌های آلرژیک را از طریق دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی حرفه‌ای مدیریت کنند، می‌تواند عوامل تعیین‌کننده اجتماعی-اقتصادی را که در جستجو و دسترسی به درمان مناسب نقش دارند، روشن کند.

اگر شما حساسیت فصلی را تجربه کرده‌اید و با تغییر فصل دچار علائمی همچون آبریزش بینی عطسه و خارش می‌شوید، بهتر است بدانید که با رعایت رژیم مناسب غذایی می‌توانید شدت علائم آلرژی را کاهش دهید. اگرچه این مواد غذایی نقش درمانی در آلرژی ندارند، اما علاوه بر کاهش علائم آلرژی برای سلامت عمومی بدن شما نیز مفید هستند. میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن است و می‌توانند از ابتلا به حساسیت‌های فصلی جلوگیری نمایند.

منبع: Medical News
مترجم:پریناز نصرتی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی