تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

تولید «گوجه‌فرنگی» و «فلفل» از گرده‌افشانی زنبور‌!

علیرضا منفرد، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان زیست گرده‌افشان دنا گفت: محصولاتی که برای گرده‌افشانی از این زنبور‌ها استفاده می‌کند، انواع گوجه‌فرنگی‌ها، فلفل‌ها، بلوبری، توت‌فرنگی و بسیاری از محصولاتی که در مجموع حدود ۳۰ محصول هستند و به روش گرده‌افشانی تولید می‌شوند.

کد خبر: ۱۳۰۷۲۴
۱۵:۱۰ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

تولید «گوجه‌فرنگی» و «فلفل» از گرده‌افشانی زنبور‌!

دیدارنیوز: یک مجموعه دانش‌بنیان در کشور در حوزه زنبور‌های گرده‌افشان کار می‌کند که طرح کلان فناوری بوده و انواع محصولات گوجه‌فرنگی، فلفل، بلوبری، توت‌فرنگی و در مجموع ۳۰ محصول حاصل این گرده‌افشانی زنبور‌های مخملی است.

علیرضا منفرد، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان "زیست گرده‌افشان دنا" در حاشیه رویداد فناورانه گام دوم گفت: بنده حدود ۱۸ سالی است که در حوزه زنبور‌های گرده‌افشان (زنبور‌های مخملی) کار می‌کنم. از ابتدا قرارمان این بود که بتوانیم زنبور‌ها را در داخل ایران تولید کنیم چرا که آن‌ها وارداتی هستند و از کشور‌های هلند و بلژیک وارد می‌شدند.

وی گفت: به خاطر اینکه این کار پیچیدگی‌های فنی بسیار زیادی را داشت ما بسیار تلاش کردیم که دانش فنی آن را به دست بیاوریم و در یاسوج در یک مکان خصوصی، تحقیقات تجاری‌سازی را در سال ۹۲ شروع کردیم و خوشبختانه توانستیم آن را تجاری‌سازی کرده و بعد از آن در سال ۹۳ شرکت را ثبت کردیم و در همان سال نیز درجه دانش‌بنیانی را دریافت کردیم.

منفرد تصریح کرد: در سال ۹۸ طرح کلان فناوری برای تولید انبوه این زنبور‌ها را در یاسوج شروع کرده و خوشبختانه امسال وارد بازار شدیم و نخستین کلونی‌های خود را با نام کندو‌های دماوند وارد گلخانه‌های ایران کردیم. گلخانه‌های خراسان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و البرز از جمله دیگر گلخانه‌هایی است که کار گرده‌افشانی را انجام می‌دهد.

مدیرعامل این مجموعه دانش‌بنیان گفت: محصولاتی که برای گرده‌افشانی از این زنبور‌ها استفاده می‌کند، انواع گوجه‌فرنگی‌ها، فلفل‌ها، بلوبری، توت‌فرنگی و بسیاری از محصولاتی که در مجموع حدود ۳۰ محصول هستند و به روش گرده‌افشانی تولید می‌شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تولیدی که در ایران داریم مقداری از قیمت کلونی خارجی نیز تعدیل شده است و امروز ما زیرساختی را تهیه کردیم که حدود ۱۰۰۰۰ کلونی را در سال تحویل گلخانه‌های کشور بدهیم.

این شرکت دانش‌بنیان، نخستین شرکت ایرانی است که موفق به تولید زنبور‌های مخملی در کشور شده است. این شرکت با داشتن دانش فنی لازم، ارائه کیفیت بالا، هزینه مناسب و همچنین پشتیبانی و مشاوره متناسب با محصول، نیاز باغات، مزارع و گلخانه‌های سراسر کشور به زنبور گرده‌افشان را تأمین خواهد کرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی