تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

ممنوع کردن سلاح در آمریکا دست «بایدن» نیست

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پس از حادثه مرگبار تیراندازی در یک مدرسه و کشته شدن ۱۹ کودک و ۲ معلم در این کشور، اعلام کرد که ممنوعیت استفاده از سلاح‌های تهاجمی بر عهده کنگره آمریکا بوده و او نمی‌تواند به کنگره دیکته کند.

کد خبر: ۱۳۰۷۱۴
۱۳:۳۲ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

ممنوع کردن سلاح در آمریکا دست «بایدن» نیست

دیدارنیوز: رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که ممنوع کردن استفاده از سلاح‌های تهاجمی و تقویت روند بررسی پیشینه افراد در هنگام صدور مجوز حمل سلاح، بر عهده کنگره آمریکا بوده و او نمی‌تواند به کنگره دیکته کند.

به نقل از وب‌سایت روزنامه هیل، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: من می‌توانم کار‌هایی که تاکنون کرده‌ام را بکنم و هر فعالیت اجرایی که بتوانم انجام دهم، انجام می‌دهم. اما من (در مقام رئیس‌جمهوری آمریکا) نمی‌توانم یک اسلحه را ممنوع کنم. نمی‌توانم (روند) بررسی پیشینه (افراد) را تغییر دهم؛ نمی‌توانم چنین کاری کنم.

بایدن درباره چشم‌انداز تصویب قانونی برای تشویق ایالات به عدم صدور مجوز حمل سلاح برای کسانی که برای خود یا دیگران "خطرناک" محسوب می‌شوند، گفت: گفتنش سخت است، چون هنوز با هیچ یک از جمهوری‌خواهان مذاکره نکرده‌ام.

او همچنین این استدلال را که شهروندان برای مقابله با استبداد دولت‌ها به سلاح نیاز دارند، رد کرد و گفت: روز‌هایی بود که مردم می‌گفتند خون میهن‌پرستان درخت آزادی را آبیاری می‌کند و باید اینکار را بکنیم، وقتی دولت اشتباه کرد، باید با آن مقابله کنیم.

وی تصریح کرد: خوب برای چنین کاری به یک جنگنده اف-۱۵ نیاز دارید! یا یک تانک آبرامز!

او همچنین نظر دو سناتور دموکرات آمریکایی را که گفته بودند «با مرگ ۱۹ کودک و ۲ معلم، تمایل جمهوری‌خواهان به گفتگو درباره کنترل سلاح افزایش یافته» منعکس کرد و گفت: فکر می‌کنم شرایط آنقدر بد شده که دیگر همه دارند منطقی‌تر می‌شوند.

پیشتر هم کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا بعد از شرکت در مراسم یادبود یک قربانی خشونت سلاح، خواستار ممنوعیت استقاده از تسلیحات تهاجمی در ایالات متحده و تصویب لایحه کنترل سلاح شد که مدت‌هاست در سنا بلاتکلیف مانده است. کامالا هریس از قانونگذاران کشورش خواست تا ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی را تصویب کنند.

معاون بایدن همچنین خواستار بررسی سوابق در زمان اقدام برای خرید سلاح شد؛ این لایحه قانونی است که جمهوری‌خواهان مدت‌هاست مانع از تصویب آن در سنای آمریکا شده‌اند.

در فاصله ۱۰ روز در دو نقطه مرزی در شمال و جنوب آمریکا مهاجمان مسلح با استفاده از این نوع سلاح‌ها ده‌ها تن را کشتند. نخستین کشتار در روز ۱۴ مه در شهر بوفالو در مرز آمریکا و کانادا روی داد که در جریان آن مهاجم به یک فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در منطقه سیاهپوست‌نشین بوفالو رفت و مشتریان را که اغلب سیاهپوست بودند به رگبار بست. دومین کشتار هم ۱۰ روز بعد، یعنی ۲۴ مه، در جنوب تگزاس و نزدیکی مرز مکزیک روی داد و این بار یک جوان ۱۸ ساله به دبستان راب در شهر یووالد که بخش بزرگی از جمعیت آن را لاتین‌تباران تشکیل می‌دهند حمله کرد و علاوه بر ۱۹ دانش‌آموز، دو معلم را هم کشت.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی