تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
امضای ۱۷ سند همکاری بین ایران و تاجیکستان

رئیسی: ناتو و آمریکا ۲۰ سال در افغانستان خونریزی کردند

در دیدار روسای جمهور ایران و تاجیکستان، ۱۷ سند همکاری در حوزه‌های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، تجاری و گردشگری میان ایران و تاجیکستان به امضا رسید. رئیسی در دیدار با امامعلی رحمان گفت: حضور بیگانگان امیدبخش و گره‌گشا نیست. ۲۰ سال حضور ناتو و آمریکا در افغانستان چیزی جز جنگ، خون‌ریزی و تخریب نداشته است. دو کشور نظر مشترکی در مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و جرائم سازمان‌یافته دارند.

کد خبر: ۱۳۰۶۳۸
۱۴:۲۴ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۱

امضای ۱۷ سند همکاری بین ایران و تاجیکستان/ رئیسی:

دیدارنیوز: مقامات ارشد ایران و تاجیکستان در حضور آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و امامعلی رحمان ۱۷ سند همکاری در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، حمل و نقل، سرمایه گذاری، تکنولوژی‌های نو، محیط زیست، ورزشی، انرژی، قضایی، آموزشی و تحقیقاتی و گردشگری به امضا رساندند.

این اسناد توسط وزرای امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، نفت، راه و شهرسازی، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، میراث فرهنگی و گردشگری، دادگستری، ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و روسای سازمان بورس و اوراق بهادار و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی کشورمان و همتایان تاجیک آن‌ها به امضا رسید.

رئیسی: روابط تجاری با تاجیکستان افزایش ۴۰۰ درصدی داشته است

رئیس جمهور گفت: سفر اخیر بنده به تاجیکستان نقطه عطفی برای روابط‌مان بود؛ پس از این سفر شاهدیم که مبادلات تجاری دو کشور افزایش ۴ برابری داشته و در حوزه‌های مختلف گام‌های خوبی برداشته شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پس از دیدار «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان با وی و گفت‌وگوی هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، در نشست خبری اظهار داشت: به آقای رحمان رئیس جمهورِ کشور دوست، برادر، همسایه و هم‌زبان تاجیکستان و همراهان‌شان تبریک صمیمانه می‌گویم و از اینکه دعوت جمهوری اسلامی ایران را قبول کردند و به تهران آمده که موجب نشست‌هایی که زمینه تصمیم‌گیری‌های خوبی برای روابط دو کشور شد، تشکر می‌کنم.

وی افزود: ما با کشور تاجیکستان به‌ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلایل مختلف همسایگی، روابط فرهنگی، دینی، هم‌زبانی، هم‌فرهنگی و هم‌تمدنی خوبی داریم؛ اما با توجه به مشکلاتی که پیش آمده بود، با سفری که در ابتدای کار دولت برای شرکت در اجلاس شانگ‌های و دیدار دو جانبه به این کشور داشتم، سفر ما نقطه عطفی برای روابط‌مان بود. پس از این سفر شاهدیم که مبادلات تجاری دو کشور افزایش ۴ برابری داشته و در سایر حوزه‌ها نیز گام‌های خوبی برداشته شده؛ خصوصا در اجرای تفاهم‌نامه‌هایی که در در شهر «دوشنبه» امضا شد.

رئیس‌جمهور کشورمان بیان کرد: با سفر آقای رحمان و امضای تفاهم‌نامه‌های جدید تردید ندارم که گام بلندی در روابط دو کشور برداشته خواهد شد و در گفتگو‌هایی که بین دو کشور انجام شد، اراده و تصمیم جدی این است که روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و در حوزه‌های مختلف انرژی، گردشگری، معدن، علم و فناوری تداوم یابد. هم‌چنین هر دو کشور معتقدیم روابط‌مان باید بهتر از وضعیت کنونی باشند و حتما می‌توانیم روابط دوجانبه را به روابط خوب منطقه‌ای و جهانی تبدیل کنیم. این روابط می‌تواند بین دو کشورِ مسلمان و همسایه برای دو دولت، ملت و منافع امیدبخش باشد.

رئیسی گفت: نسبت به مسائل منطقه‌ای نظرات مشترکی داشته و درباره عدم حضور بیگانگان در منطقه نیز نگاهی مشترک داریم؛ به هیچ‌عنوان حضور بیگانگان امنیت‌ساز نبود و نخواهد بود و باید مسائل منطقه را با گفتگو، مذاکره و نشست‌ها بین مسئولین و سران منطقه حل کنیم و حضور بیگانگان امیدبخش و گره‌گشا نیست.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: نگاه مشترک ما درباره افغانستان این است که حتما باید دولت فراگیر شکل بگیرد که از همه احزاب، گروه‌ها و اقوام نمایندگی کند. امنیت افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان بسیار مهم است و البته از همه برای ملت افغانستان مهم‌تر است. اینکه باید افغانستان امنیت و ثبات داشته و مردم افغانستان آرامش داشته باشند و حضور تروریست‌ها در این کشور نگران‌کننده است، نظر مشترک ماست. نمی‌توانیم حضور تروریست‌ها را نه در افغانستان و نه در منطقه بپذیریم و حتما معتقدیم بیگانگان و دست‌های پلید استکبار که داعش و گروه‌های تروریستی را در منطقه تقویت می‌کنند، به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند امنیت مردم افغانستان و منطقه است و دنبال اهداف سیاسی و منافع خود هستند.

رئیس‌جمهور افزود: ۲۰ سال حضور ناتو و آمریکا در افغانستان چیزی جز جنگ، خون‌ریزی و تخریب نداشته است. دو کشور نظر مشترکی در مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و جرائم سازمان‌یافته دارند.

رئیسی در پایان ابراز امیدواری کرد این سفر گام موثری برای ارتقای روابط ایران و تاجیکستان باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی