تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تجاوز نظامی روسیه؛ پیشروی اوکراین در خرسون، سیویرودونتسک در آستانه سقوط

فرماندار منطقه لوهانسک روز دوشنبه اعلام کرد که ارتش روسیه به شهر «سیویرودونتسک» در شرق اوکراین رسیده است و برای تصرف کامل آن به حملات هوایی و توپخانه‌ای به این شهر ادامه می‌دهد. در خبری دیگر از تجاوز نظامی روسیه، ستاد کل ارتش اوکراین با انتشار پیامی در صفحه فیس‌بوک خود ضمن اشاره به پیش روی نیرو‌ها به سمت خرسون و بازپس‌گیری بخشی از اراضی این منطقه جنوبی نوشت: خرسون! منتظر باش! ما نزدیک هستیم!»

کد خبر: ۱۳۰۶۲۱
۱۱:۵۸ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۱

تجاوز نظامی روسیه؛ پیشروی اوکراین در خرسون، سیویرودونتسک در آستانه سقوط

دیدارنیوز: در حالی که شرق اوکراین همچنان دستخوش تحولات ناشی از تهاجم نظامی گسترده روسیه است کی‌یف روز دوشنبه از بازپس‌گیری بخشی از منطقه خرسون در جنوب این کشور خبر داد.

از سوی دیگر سیورودونتسک، بزرگ‌ترین شهر منطقه لوهانسک واقع در استان دونباس یکشبه شب زیر آتش سنگین توپخانه ارتش روسیه قرار داشت و نیرو‌های اوکراینی بر ادامه مقاومت برای حفظ این منطقه تاکید کردند.

همزمان، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز یکشنبه برای نخستین بار از زمان شروع جنگ در فوریه گذشته در بخشی از مناطق شرقی این کشور حضور یافت و از منطقه تازه بازپس گرفته شده خارکیف دیدن بازید کرد.

تجاوز نظامی روسیه؛ پیشروی اوکراین در خرسون، سیویرودونتسک در آستانه سقوط

ارتش روسیه به شهر سیورودونتسک رسید
فرماندار منطقه لوهانسک روز دوشنبه اعلام کرد که ارتش روسیه به شهر «سیویرودونتسک» در شرق اوکراین رسیده است و برای تصرف کامل آن به حملات هوایی و توپخانه‌ای به این شهر ادامه می‌دهد.

سرهی گایدای، فرماندار منطقه لوهانسک ضمن اشاره به نبرد‌های سنگینی که در این بخش از شرق اوکراین در جریان است شرایط موجود برای ساکنان «سیویرودونتسک» را بسیار دشوار توصیف کرد و از کشته شدن دو غیرنظامی و زخمی شدن پنج نفر دیگر در پی بمباران‌های اخیر در این شهر خبر داد.

از سوی دیگر مقامات مسئول در «لیسی‌چانسک»، شهر همجوار «سیویرودونتسک» تاکید کردند که این شهر همچنان در دست نیرو‌های اوکراینی است و عملیات تخلیه غیرنظامیان در آن در جریان است.

دو شهر یاد شده آخرین شهر‌های بزرگ در منطقه لوهانسک واقع در شرق اوکراین هستند که روسیه هنوز کنترل آن‌ها را در دست نگرفته است.

اوکراین از پیشروی در منطقه خرسون خبر داد
ستاد کل ارتش اوکراین با انتشار پیامی در صفحه فیس‌بوک خود ضمن اشاره به پیش روی نیرو‌ها به سمت خرسون و بازپس‌گیری بخشی از اراضی این منطقه جنوبی نوشت: خرسون! منتظر باش! ما نزدیک هستیم!»

مقامات ارتش روسیه، اما هنوز به ادعای کی‌یف در خصوص پیش‌روی نیرو‌های اوکراینی در این منطقه و شکل‌گیری خصوص دفاعی از سوی ارتش روسیه واکنشی نشان نداده‌اند.

خبر پیش‌روی نیرو‌های اوکراینی به سوی خرسون در حالی منتشر می‌شود که مقامات مسئول منصوب شده از سوی کرملین در این شهر جنوبی نسبت به پیوستن به روسیه ابراز تمایل کرده‌اند.

مسکو نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که ساکنان این شهر از هم‌اکنون می‌توانند برای دریافت گذرنامه روسی اقدام کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی