تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
سفیر پیشین ایران در افغانستان مطرح کرد

توقیف دو نفتکش یونانی، در چارچوب «ادبیات قدرت»

ابوالفضل ظهروند، سفیر پیشین ایران در افغانستان معتقد است که اقدام ایران در متوقف کردن دو نفتکش یونانی را باید در چارچوب ادبیات قدرت که در روابط بین الملل جاری و حاکم است، تحلیل کرد.

کد خبر: ۱۳۰۶۰۹
۱۰:۴۳ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۱

توقیف دو نفتکش یونانی، در چارچوب «ادبیات قدرت»

دیدارنیوز: سفیر پیشین ایران در افغانستان اظهار کرد: اقدام سپاه در توقیف دو نفتکش یونانی در خلیج فارس در چارچوب ادبیات قدرتی انجام شده که در روابط بین‌الملل حاکم و جاری است.

ابوالفضل ظهروند، در مورد تحولات اخیر در روابط ایران و یونان و اقدام تنبیهی تهران علیه آتن به خاطر مصادره نفتکش ایرانی و تحویل آن به آمریکا تصریح کرد: اقدام ایران در متوقف کردن دو نفتکش یونانی را باید در چارچوب ادبیات قدرت که در روابط بین الملل جاری و حاکم است، تحلیل کنیم.

وی با بیان این‌که براساس قوانین بین‌الملل اقدام یونان در مصادره کردن نفتکش ایران و تحویل آن به آمریکا دزدی و برخلاف مقررات بین‌الملل است و با هیچ نرم بین المللی سازگار نیست، افزود: در واکنش به این اقدام ایران به عنوان یک قدرت بین‌المللی و منطقه‌ای در چارچوب ادبیات قدرت و بازدارندگی رفتار کرد و عمل متقابل انجام داد.

ظهروند با بیان این‌که کارشناسان یونانی نیز معترض هستند که اقدام دولت آتن در تحویل دادن نفتکش ایران به آمریکا اشتباه بوده است، افزود: به نظر می‌رسد این کشور‌ها که به صورت یک طرفه اقدام به اجرای تحریم‌های یک جانبه آمریکا می‌کنند، جز ادبیات این چنینی قادر به فهم موضوعات نیستند و ما باید با ادبیات قدرت و بازدارندگی از منافع ایران در عرصه‌های مختلف صیانت کنیم و این راهکاری است که جواب داده است.

وی اضافه کرد: کشور‌ها باید در راستای مقررات بین‌المللی و حق کشتیرانی آزاد رفتار کنند و به بهانه‌های واهی اقداماتی، چون اقدامات دولت یونان را انجام ندهند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی