تیتر امروز

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...

فاجعه متروپل آبادان؛ تبانی مالک و شهرداری در سال ۹۶!

پس از حادثه تلخ فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان که منجر به فوت و مصدومیت تعدادی از هموطنان شد، رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان جزئیات تازه‌ای درباره این ساختمان اعلام کرده و گفته: با توافق مالک و شهرداری و پرداخت جریمه ۳ سقف دیگر به سازه اضافه می‌شود.

کد خبر: ۱۳۰۳۲۷
۰۹:۵۸ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۱

فاجعه متروپل آبادان؛ تبانی مالک و شهرداری در سال ۹۶!

دیدارنیوز: رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان با یادآوری این‌که پروانه ساختمانی متروپل غیرقانونی بوده است، گفت: با توافق مالک و شهرداری و پرداخت جریمه ۳ سقف دیگر به سازه اضافه می‌شود.

کوروش خواجوی اظهار کرد: تیرماه سال ۹۶ پروانه ساختمانی پروژه متروپل صادر می‌شود؛ اما این پروانه از نظر قانون نظام مهندسی ساختمان غیرقانونی بوده است، چراکه در واقع با امضای یک شرکت مهندس مشاوری به‌عنوان (ن) بوده که از وزارت راه و شهرسازی مجوز نداشته است.

وی ادامه داد: قاعدتا شهرداری نباید برای این پروژه، پروانه صادر می‌کرد، اما با توجه به روابط مالک و تحت عنوان نقشه‌های فراظرفیتی پروانه ساختمانی صادر می‌شود.

وی افزود: شرکت مشاور برای این‌که به کارش ظاهر قانونی بدهد، امضای یک سری از مهندسان ناظر و طراحی سازمان نظام مهندسی را می‌گیرد و به آن‌ها می‌گوید این نقشه‌ها را می‌خواهیم به نظام مهندسی ببریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان گفت: بعد از این‌که طراحان متوجه می‌شوند نقشه‌ها قرار نیست به نظام مهندسی برود طی یک نامه کتبی انصراف و عدم اعتبار این نقشه‌ها را اعلام می‌کنند. این مهندسان می‌گویند در این پروژه هیچ نقشی نداریم. از سوی دیگر نظام مهندسی ساختمان آبادان هم طی نامه‌ای به شهرداری این موضوع را اعلام و خواستار توقف پوژه متروپل می‌شود.

خواجوی اضافه کرد:، اما متاسفانه بعد از یک مدتی که شهرداری و مالک مقاومت کردند در نهایت قانع شدند که ناظران مهندسی معرفی شوند. در آن مقطع سیاست نظام مهندسی این بود از هر مرحله‌ای که اجازه دهند به پروژه ورود کند بتواند از همان جا کارش را دنبال کند. در ادامه ناظران گزارش می‌دهند سازه پروژه مشکل دارد.

وی تصریح کرد: ساختمان بر اساس همان نقشه اولیه شرکت مشاور «ن» ۹ سقف بود، اما با توجه به توافق با شهرداری برای پرداخت جریمه، سه سقف دیگر به این سازه اضافه می‌شود. مهندسان ناظر بلافاصله این وضعیت را به شهرداری گزارش داده و خواستار توقف ساخت پروژه تا بررسی وضعیت سازه‌ای و ضرورت مقاومت‌سازی آن می‌شوند.

وی تاکید کرد: آخرین گزارش مربوطه ۳۱ فروردین امسال نسبت به ۳ طبقه هشدار داده است. این گزارش ۶ اردیبهشت امسال در دبیرخانه شهرداری ثبت شده است.

وی با بیان این‌که شهرداری اعتنایی به این گزارش نمی‌کند، اظهار کرد: ظاهرا در تاریخ ۱۵ اردیبهشت شهرداری طی نامه‌ای به مالک اعلام می‌کند مانعی برای ساخت و ساز وجود ندارد و می‌تواند آنرا ادامه دهد. در کنار این اداره کل راه و شهرسازی طی نامه‌ای به شهرداری نسبت به عدم رعایت مقررات ملی ساختمان در سازه متروپل هشدار داده است.

وی یادآور شد: اسکلت سازه متروپل بتی و سقف آن وافل بوده است. در مقطعی هم یکی از کارشناسان مطلع از سازه بازدید کرده و درباره سقف وافل تذکر جدی به مالک ساختمان متروپل داده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی