تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

استعفای دیپلمات ارشد روس در اعتراض به تجاوز نظامی روسیه

«بوریس بونداریف» دیپلمات ارشد روس اعلام کرد که در مخالفت با «جنگ تهاجمی که رئیس‌جمهوری روسیه علیه اوکراین به راه انداخته است» و آنچه که وی آن را «جنگ‌افروزی، دروغ و نفرت» در وزارت خارجه روسیه می‌خواند، از سمت خود استعفا خواهد داد.

کد خبر: ۱۳۰۲۳۴
۰۸:۴۲ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱

استعفای دیپلمات ارشد روس در اعتراض به تجاوز نظامی روسیه

دیدارنیوز: یک دیپلمات ارشد روس اعلام کرد که در مخالفت با «جنگ تهاجمی که رئیس‌جمهوری روسیه علیه اوکراین به راه انداخته است» و آنچه که وی آن را «جنگ‌افروزی، دروغ و نفرت» در وزارت خارجه روسیه می‌خواند، از سمت خود استعفا می‌دهد.

به نقل از یورونیور، «بوریس بونداریف» دیپلمات ارشد روس اعلام کرد که در مخالفت با «جنگ تهاجمی که رئیس‌جمهوری روسیه علیه اوکراین به راه انداخته است» و آنچه که وی آن را «جنگ‌افروزی، دروغ و نفرت» در وزارت خارجه روسیه می‌خواند، از سمت خود استعفا می‌دهد.

نامه استعفای بونداریف توسط دیده بان سازمان ملل متحد منتشر شده است که خود را «غیرانتفاعی» معرفی می‌کند و سعی دارد «سازمان ملل را در قبال اصول بنیادین خود پاسخگو نگه دارد».

در این نامه آمده است که «نام من بوریس بونداریف است و از سال ۲۰۰۲ در وزارت خارجه روسیه مشغول به کار هستم و از سال ۲۰۱۹ تا کنون به عنوان رایزن در نمایندگی روسیه در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو فعال بوده‌ام. در این۲۰ سال حرفه دیپلماتیک خودم چرخش‌های زیادی را در سیاست خارجی کشورم دیده بودم، اما هیچ گاه به اندازه ۲۴ فوریه امسال شرمسار نشده بودم».

وی افزود که جنگی که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به راه انداخته است، «در واقع علیه کل جهان غرب بود و نه تنها جنایتی علیه مردم اوکراین است، بلکه شاید جدی‌ترین جنایت علیه مردم روسیه است. حرف Z تمام امید‌ها و چشم‌انداز‌ها یک جامعه آزاد و مرفه برای کشورم را از بین برد».

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی