تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
فوتبال جذاب اروپا در روزهای پایانی

از قهرمانی میلان تا دوگانه برای «طارمی»

در روز قهرمانی میلان در سری آ ایتالیا، تیم پورتو با درخشش مهدی طارمی ستاره ایرانی‌اش توانست قهرمان رقابت‌های جام حذفی پرتغال شود. این دومین جام پورتو در این فصل پس از قهرمانی در لیگ برتر پرتغال بود که سبب شد این تیم برای نهمین بار در تاریخش دوگانه ببرد.

کد خبر: ۱۳۰۱۵۱
۰۷:۴۲ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱

از قهرمانی میلان تا یک جام دیگر برای «طارمی»

دیدارنیوز: تیم فوتبال میلان با پیروزی خارج از خانه برابر ساسولو در هفته آخر سری A ایتالیا، صدر جدول را حفظ و اولین اسکودتوی خود را از سال ۲۰۱۱ کسب کرد.

سرانجام چهره قهرمان فصل جاری سری A مشخص شد و این تیم میلان بود که با کسب پیروزی ۳ بر صفر در خانه ساسولو در هفته پایانی رقابت‌ها، بعد از ۱۱ سال اسکودتو را از آن خود کرد.

روسونری که برای قهرمانی فقط یک امتیاز از این بازی می‌خواست، روز گذشته (یکشنبه) در ورزشگاه ماپی، میزبان خود را به آسانی و با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد و اولین قهرمانی‌اش در سری A از سال ۲۰۱۱ را جشن گرفت.

اولیویه ژیرو دو بار در دقایق ۱۷ و ۳۲ و فرانک کسیه در دقیقه ۳۶ سه گل این بازی را به ثمر رساندند تا میلان با کسب بیست‌و‌ششمین پیروزی‌اش با ۸۶ امتیاز و ۲ امتیاز اختلاف نسبت به اینتر رده دومی، اسکودتو را فتح کند. این نوزدهمین قهرمانی میلان در تاریخ سری A بود که این تیم را به طور مشترک با اینتر در رده دوم پرافتخارترین تیم‌های لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا پس از یوونتوس با ۳۶ قهرمانی قرار داد.

در بازی همزمان تیم فوتبال اینتر هم با نتیجه ۳ بر صفر میهمانش سامپدوریا را شکست داد. ایوان پریشیچ در دقیقه ۴۹ و خواکین کوره‌آ در دقایق ۵۵ و ۵۷ سه گل اینتر را در این بازی زدند. با این نتیجه اینتر بیست‌و‌پنجمین برد فصلش را کسب کرد، اما در نهایت به نایب قهرمانی بسنده کرد.

جام حذفی پرتغال؛ قهرمانی و ثبت نهمین دوگانه پورتو با گل‌های طارمی
تیم فوتبال پورتو با دو گلی که مهدی طارمی به ثمر رساند، فینال جام حذفی پرتغال را فتح و دومین جام فصلش پس از قهرمانی در لیگ برتر این کشور را هم به دست آورد.

بازی پایانی رقابت‌های جام حذفی پرتغال، شب گذشته (یکشنبه) میان تیم‌های فوتبال پورتو و توندلا برگزار شد که این بازی را پورتو با نتیجه ۳ بر یک به سود خود به پایان رساند و عنوان قهرمانی را کسب کرد.

در این بازی بهترین گلزن فصل پورتو، مهدی طارمی دو گل زد و البته می‌توانست هت تریک کند. او ابتدا در دقیقه ۲۲ از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد. پس از او ویتینیا در دقیقه ۵۲ دومین گل پورتو را به ثمر رساند. تیم توندلا با گلزنی بورگس در دقیقه ۷۳ اختلاف را به حداقل رساند. مهدی طارمی در دقیقه ۶۶ تیم فرصت را به دست آورد تا از روی نقطه پنالتی دومین گلش را به ثمر برساند، اما او این پنالتی را به داد. با این حال طارمی فرصت از دست داده را با زدن دومین گل خود در دقیقه ۷۴ جبران کرد تا دوباره فاصله دو تیم به دو گل افزایش یابد.

در نهایت بازی با همین نتیجه تمام شد تا پورتو برای اولین بار از سال ۲۰۲۰ و در مجموع برای هجدهمین بار قهرمان جام حذفی پرتغال شود. به این ترتیب پورتو که تا پیش از این به طور مشترک با اسپورتینگ لیسبون دومین تیم‌های پرافتخار جام بودند، حالا به تنهایی در رده دوم قرار می‌گیرد هرچند این تیم هنوز تا رسیدن به رکورد ۲۶ قهرمانی بنفیکا فاصله زیادی دارد.

این دومین جام پورتو در این فصل پس از قهرمانی در لیگ برتر پرتغال بود که سبب شد این تیم برای نهمین بار در تاریخش دوگانه ببرد. در تاریخ فوتبال پرتغال، تنها بنفیکا با ۱۱ مورد، تعداد دفعات کسب دوگانه بیشتری نسبت به پورتو دارد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی