تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

آغاز ثبت نام اولی‌ها، هفتمی‌ها و دهمی‌ها/ برای ثبت نام میان پایه‌ها نیازی به حضور والدین نیست

رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش گفت: ثبت نام دانش آموزان همه پایه‌ها از هفته اول خرداد در مدارس آغاز می‌شود و تا پایان مرداد ادامه دارد.

کد خبر: ۱۳۰۱۴۱
۱۶:۲۲ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱

آغاز ثبت نام اولی‌ها هفتمی‌ها و دهمی‌ها

دیدارنیوز ـ سید مجتبی هاشمی گفت: برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم اولیاء با حضور در مدارس مورد نظر خود می‌توانند فرزندانشان را ثبت نام کنند، اما برای ثبت نام میان پایه‌ها نیازی به حضور والدین نیست و سامانه‌ای که طراحی شده است، دانش آموزان را پس از قبولی، به صورت خودکار در پایه بالاتر ثبت نام می‌کند.

وی افزود: امسال قریب به ۱۶ میلیون دانش آموز خود را برای شرکت در کلاس‌های درس آماده می‌کنند که بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز کلاس اولی هستند.

هاشمی درباره تعیین محدوده بندی مدارس هم گفت: محدوده بندی بر عهده ستاد‌های ثبت نام استانی و منطقه‌ای و احراز و تایید مدارک محل سکونت دانش آموزان هم بر عهده مدیران مدارس است.


وی اظهار کرد: امسال با تمرکز زدایی قرار است ستاد‌های ثبت نام مدارس نظر اولیا درباره ثبت نام را دریافت و با انتقال آن به ستاد ثبت نام منطقه‌ای، الگو‌های مناسب برای هر منطقه را، در سال‌های بعد پیاده کنند.

هاشمی درباره شهریه دریافتی هم گفت: در سازمان مدارس غیردولتی کار کارشناسی میزان شهریه در حال بررسی است و تا زمان اعلام نهایی، مدارس موظف به دریافت شهریه پارسال هستند.

وی افزود: در صورت افزایش شهریه مابه التفاوت بعدا از اولیاء دریافت می‌شود، ولی در زمان ثبت نام هیچ شهریه اضافه‌ای نباید دریافت شود.

به گزارش صدا و سیما، رئیس ستاد ثبت نام دانش آموزان گفت: مدارس هیات امنایی و دولتی هم هنگام ثبت نام فقط باید پول کتاب و بیمه را از والدین دریافت کنند. در مدارسی مثل غیر دولتی، استعداد‌های درخشان، شاهد و نمونه مردمی هم میزان مشخصی از شهریه تعیین می‌شود که باید در تابلو نصب و در دید همه اولیاء قرار گیرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی