تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

فواید فوق‌العاده «امگا ۳» برای پوست و مو

در حالی که فواید سلامتی اسید‌های چرب امگا ۳ برای قلب و مفاصل به خوبی شناخته شده است، کمتر به فواید مصرف آن‌ها برای پوست و مو اشاره می‌شود.

کد خبر: ۱۳۰۱۲۰
۱۳:۳۴ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱

فواید فوق‌العاده «امگا ۳» برای پوست و مو

دیدارنیوز: محققان می‌گویند، در حالی که فواید سلامتی اسید‌های چرب امگا ۳ برای قلب و مفاصل به خوبی شناخته شده است، کمتر به فواید مصرف آن‌ها برای پوست و مو اشاره می‌شود.

به نقل از هندوستان تایمز، در حالی که فواید سلامتی اسید‌های چرب امگا ۳ برای قلب و مفاصل به خوبی شناخته شده است، کمتر به فواید مصرف آن‌ها برای پوست و مو اشاره می‌شود.

کارشناسان تاکید می‌کنند، پوست و موی ما دو چیزی هستند که صرف نظر از فصل تابستان یا زمستان نیاز به مراقبت دارند، زیرا هر فصل مزایا و معایب خود را دارد که مستقیماً بر سلامت پوست و موی ما تأثیر می‌گذارد.

آرتی راگورام، محقق این مطالعه می‌گوید: «اسید‌های چرب امگا ۳ به وفور در غذا‌هایی مانند ماهی و دانه کتان، گردو، دانه چیا، دانه شاهدانه و مکمل‌های غذایی مانند روغن ماهی وجود دارد. سه اسید چرب امگا ۳ اصلی ALA، EPA و DHA وجود دارد که در غذا‌های مختلف گیاهی و ماهی و غذا‌های دریایی یافت می‌شود».

وی افزود: «این مواد مغذی در مکمل‌ها و دسته‌های غذایی با انواع مختلف یافت می‌شوند. اسید‌های چرب امگا ۳ دارای کیفیتی هستند که از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV تابش شده توسط خورشید جلوگیری می‌کنند. به مبارزه با ریزش مو و به رشد مو نیز کمک می‌کنند. بهترین بخش مصرف آن‌ها این است که آن‌ها علاوه بر مراقبت از مو و پوست، از سلامت کلی ما نیز مراقبت می‌کنند».

آرتی راگورام با تاکید بر اینکه اسید‌های چرب امگا ۳ اسید‌های چرب غیراشباع چندگانه (PUFAs) هستند گفت: این‌ها به عنوان چربی‌های سالم در نظر گرفته می‌شوند و از آنجایی که بدن ما نمی‌تواند آن‌ها را تولید کند، این‌ها فقط باید با رژیم غذایی تکمیل شوند، بنابراین به عنوان اسید‌های چرب ضروری شناخته می‌شوند.

برخی از فواید سلامتی اسید‌های چرب امگا ۳ برای پوست:

۱. به هیدراتاسیون پوست کمک می‌کند و تولید چربی را تنظیم می‌کند.

۲. آسیب‌های ناشی از نور خورشید را کاهش می‌دهد؛ اسید‌های چرب امگا ۳ دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند.

۳. علائم پیری را به تعویق می‌اندازد.

۴. خاصیت ضد التهابی دارد.

۵. ممکن است رشد مو را تقویت کند؛ اسید‌های چرب امگا ۳ ممکن است به مو‌های قوی‌تر و ضخیم‌تر منجر شود.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی