تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
مرتضی کاردر، مدیر نشر هرمس:

بهتر بود بخش آنلاین و حضوری نمایشگاه کتاب جدا می‌شد

نمایشگاه کتاب تهران امروز به پایان می‌رسد و استقبال از این دوره به خاطر دو سال تعطیلی، نسبتا خوب بوده است. با این حال افزایش قیمت کتاب در بازار باعث شد تعداد خرید کتاب کمتر از ادوار گذشته باشد.

کد خبر: ۱۳۰۰۳۰
۱۲:۱۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

مرتضی کاردر

 

دیدارنیوز ـ مریم عطری: در حاشیه برگزاری کتاب تهران، مرتضی کاردر مدیرعامل انتشارات هرمس، در گفتگو با خبرنگار دیدارنیوز چنین گفت: «نمایشگاه ضیافت بزرگ اهالی کتاب است و این وقفهٔ اجتناب‌ناپذیر سبب شد که ناشران و نویسندگان و مخاطبان کتاب، دلشان برای نمایشگاه تنگ شود و جای خوشبختی است که نمایشگاه دوباره برگزار شده است. استقبال و شلوغی نمایشگاه هم نشان‌دهندهٔ اشتیاقی است که وجود دارد.»

ایشان دربارهٔ امکانات نمایشگاه چنین گفت: «نمایشگاه کتاب در هر دوره به سبک و سیاق دوره‌های گذشته برگزار می‌شود، بدون اینکه در امکانات تغییر چشمگیری حاصل شود. همیشه یک سری ضعف‌های اجرایی وجود دارد و خدماتی که قرار است ستاد برگزاری نمایشگاه ارائه دهد، عمدتاً به لحظه‌ها و روزهای آخر موکول می‌شود.

یعنی روز اول خیلی چیزها را همچنان نداریم، همان‌طور که در سال‌های گذشته نداشته‌ایم، مثلاً منتظریم کارتخوان‌ها به غرفه‌ها برسد، سیم‌کشی‌ها کامل شود و باید همین‌طور دنبال افراد اجرایی نمایشگاه بگردیم که این کارها را انجام دهند.  امسال زمان برای آماده‌سازی نمایشگاه کم بود، به علت تغییر تاریخ نمایشگاه و اینکه تا به حال نمایشگاه بعد از ماه رمضان برگزار نشده بود.»

او ادامه داد: «امسال مصلی را دیر تحویل گرفتند، آماده‌سازی هم طول می‌کشد و چهار روز قبل از شروع نمایشگاه کتاب هنوز تتمهٔ نمایشگاه قرآن و چیزهایی که از آن باقی مانده بود در محیط مصلی وجود داشت و با همان شرایط ناشران شروع به کار کردند.»

مرتضی کاردر همچنین دربارهٔ برگزاری همزمان نمایشگاه حضوری و مجازی گفت: «بهتر بود نمایشگاه آنلاین و حضوری جدا از هم برگزار می‌شد، چون همهٔ ناشران آن میزان نیرو و ساز و کار اجرایی برگزاری هر دو نمایشگاه را به طور همزمان ندارند، چون یک سری نیرو باید در ستاد نمایشگاه حضوری درگیر باشند و نیز مجموعه‌ای از نیروها در نمایشگاه مجازی، که هماهنگ کردن هر دو با هم سخت است و من فکر می‌کنم برگزارکنندگان نمایشگاه گاهی وقت‌ها تصویر روشنی از وضعیت ناشران ندارند.»

مدیر نشر هرمس در پایان گفت: «امیدوارم همچنان رابطهٔ بین مخاطبان و کتاب‌ها برقرار بماند و کتاب خواندن روزبه‌روز بیشتر شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی